Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M4 Competition Cabrio M xDrive
BMW M4 Competition Cabrio M xDrive
BMW M4 Competition Cabrio M xDrive
BMW M4 Competition Cabrio M xDrive
77
Fotogalerie

Nové BMW M4 Cabrio je tady. Ostrý kabriolet pořídíte jen jako čtyřkolku

Ostrý kabriolet s elektronicky ovládanou plátěnou střechou je poháněn třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 375 kW.

BMW rozšiřuje řadu sportovních modelů střední třídy s M v názvu o další model. Po sedanu M3 a kupé M4 přichází kabriolet M4. Ten se představuje v jediné variantě, v podobě M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive. Expanze nabídky tím však nekončí, počítá se ještě s příchodem kombíku M3 Touring.

Technika BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive navazuje na dříve představené kupé. To znamená, že pod kapotou bije přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který generuje výkon 375 kW a maximální točivý moment 650 N.m.

Poháněná jsou standardně všechna čtyři kola, a to prostřednictvím sériově nabízeného osmistupňového automatu. To je standard i v případě M4 Competition kupé, oslabená verze M4 s výkonem 353 kW a možností manuálu a zadokolky s otevřenou karoserií minimálně prozatím dostupná nebude. Standardem jsou mimochodem také adaptivní tlumiče.

Pohon všech kol využívá k rozdělování hnací síly elektronicky ovládanou lamelovou spojku, podobně jako u kupé lze upravit jeho chování. Už ve výchozím režimu 4WD je upřednostňován pohon zadní nápravy, což dále zdůrazní režim 4WD Sport. Řidiči však mohou také zcela vypnout systém DSC a aktivovat režim 2WD s pohonem jen zadních kol a bez zásahů stabilizace.

Design logicky navazuje na dříve odhalené kupé, což znamená výrazné, vertikálně orientované ledvinky. BMW každopádně vůz odlišilo od výchozí řady 4 Cabrio výrazněji než v minulosti. Kromě dveří, plátěné střechy, víka zavazadlového prostoru, okenních ploch, světlometů a zadních světel je každá část exteriéru M modelu unikátní. Mezigeneračně se mimochodem kabriolet natáhl o 122 mm na výsledných 4.794 mm, což souvisí s obecným mezigeneračním nárůstem řady 4.

Důležitým specifikem kabrioletu je samozřejmě střecha. Na rozdíl od předchůdce je plátěná, díky čemuž je o 40 % lehčí než mechanismus pevné skládací střechy minulého M4 Cabrio. Elektricky poháněný systém střechu složí nebo rozloží za pouhých 18 sekund. Barevné možnosti plátna jsou dvě, černá a antracitově stříbrná.

Právě otevřená střecha si vyžádala dodatečné výztuhy karoserie. Nechybí tu proto hliníkový panel v přední části, výztuhy pod podlahou a pomocný rám zadní nápravy s pevným spojením s karoserií, stejně jako specifická sada torzních vzpěr v zadní části karoserie. Přední náprava se dvěma spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou pak zohledňuje použití pohonu všech kol. 

BMW M4 Competition Cabrio M xDrive navíc přichází také se systémem Active Sound Design, který zintenzivňuje zvuk motoru prostřednictvím audiosystému, to když je střecha nasazená. Od července nicméně bude funkce dostupná také pro kupé a sedan, a to prostřednictvím dálkových aktualizací softwaru Remote Software Upgrade. Naopak nechybí prvky již dostupné pro stávající karosářské verze, jako je možnost nastavení charakteristiky odezvy brzdového systému, regulace prokluzu kol v deseti úrovních díky příplatkové funkci M Traction Control nebo sledování driftů M Drift Analyzer.

Na přání je k dispozici rovněž paket M Race Track, který ve srovnání se standardními vozy snižuje hmotnost přibližně o 25 kilogramů. Součástí této výbavy jsou M karbon-keramické brzdy, odlehčená M kola z lehké slitiny (na přání s pneumatikami semi-slick) a M karbonová skořepinová sedadla.

Výroba BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive bude zahájena v červenci 2021 v továrně v Dingolfingu, kde z výrobních linek sjíždějí kromě jiných modelů také všechny varianty M4 Coupé nebo výchozí řada 4 Cabrio. Cena novinky je na českém trhu stanovena na 2.619.500 Kč.

Nové BMW M3/M4 – technická data a české ceny nových generací
*Při objednání M Driver's Paket
VerzeM3M3 CompetitionM3 Competition M xDriveM4M4 CompetitionM4 Competition M xDriveM4 Competition Cabrio M xDrive
Zdvihový objem [cm3]2993299329932993299329932993
Válce/ventily6/46/46/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]353/6250375/6250375/6250353/6250375/6250375/6250375/6250
Točivý moment [N.m/min] 550/2650-6130650/2750-5500650/2750-5500550/2650-6130650/2750-5500650/2750-5500650/2750-5500
Převodovka6M8A8A6M8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250 (290*)250 (290*)250 (290*)250 (290*)250 (290*)250 (290*)250 (280*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,93,54,23,93,53,7
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km]10,3101010,3101010,2
Pohotovostní h. [kg]1705173017801700172517751920
Základní cena [Kč]2.233.4002.340.000?2.273.7002.380.300?2.619.500