Nové BMW M4 Cabrio je tady. Ostrý kabriolet pořídíte jen jako čtyřkolku
Ostrý kabriolet s elektronicky ovládanou plátěnou střechou je poháněn třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 375 kW.
BMW rozšiřuje řadu sportovních modelů střední třídy s M v názvu o další model. Po sedanu M3 a kupé M4 přichází kabriolet M4. Ten se představuje v jediné variantě, v podobě M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive. Expanze nabídky tím však nekončí, počítá se ještě s příchodem kombíku M3 Touring.
Technika BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive navazuje na dříve představené kupé. To znamená, že pod kapotou bije přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který generuje výkon 375 kW a maximální točivý moment 650 N.m.
Poháněná jsou standardně všechna čtyři kola, a to prostřednictvím sériově nabízeného osmistupňového automatu. To je standard i v případě M4 Competition kupé, oslabená verze M4 s výkonem 353 kW a možností manuálu a zadokolky s otevřenou karoserií minimálně prozatím dostupná nebude. Standardem jsou mimochodem také adaptivní tlumiče.
Pohon všech kol využívá k rozdělování hnací síly elektronicky ovládanou lamelovou spojku, podobně jako u kupé lze upravit jeho chování. Už ve výchozím režimu 4WD je upřednostňován pohon zadní nápravy, což dále zdůrazní režim 4WD Sport. Řidiči však mohou také zcela vypnout systém DSC a aktivovat režim 2WD s pohonem jen zadních kol a bez zásahů stabilizace.
Design logicky navazuje na dříve odhalené kupé, což znamená výrazné, vertikálně orientované ledvinky. BMW každopádně vůz odlišilo od výchozí řady 4 Cabrio výrazněji než v minulosti. Kromě dveří, plátěné střechy, víka zavazadlového prostoru, okenních ploch, světlometů a zadních světel je každá část exteriéru M modelu unikátní. Mezigeneračně se mimochodem kabriolet natáhl o 122 mm na výsledných 4.794 mm, což souvisí s obecným mezigeneračním nárůstem řady 4.
Důležitým specifikem kabrioletu je samozřejmě střecha. Na rozdíl od předchůdce je plátěná, díky čemuž je o 40 % lehčí než mechanismus pevné skládací střechy minulého M4 Cabrio. Elektricky poháněný systém střechu složí nebo rozloží za pouhých 18 sekund. Barevné možnosti plátna jsou dvě, černá a antracitově stříbrná.
Právě otevřená střecha si vyžádala dodatečné výztuhy karoserie. Nechybí tu proto hliníkový panel v přední části, výztuhy pod podlahou a pomocný rám zadní nápravy s pevným spojením s karoserií, stejně jako specifická sada torzních vzpěr v zadní části karoserie. Přední náprava se dvěma spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou pak zohledňuje použití pohonu všech kol.
BMW M4 Competition Cabrio M xDrive navíc přichází také se systémem Active Sound Design, který zintenzivňuje zvuk motoru prostřednictvím audiosystému, to když je střecha nasazená. Od července nicméně bude funkce dostupná také pro kupé a sedan, a to prostřednictvím dálkových aktualizací softwaru Remote Software Upgrade. Naopak nechybí prvky již dostupné pro stávající karosářské verze, jako je možnost nastavení charakteristiky odezvy brzdového systému, regulace prokluzu kol v deseti úrovních díky příplatkové funkci M Traction Control nebo sledování driftů M Drift Analyzer.
Na přání je k dispozici rovněž paket M Race Track, který ve srovnání se standardními vozy snižuje hmotnost přibližně o 25 kilogramů. Součástí této výbavy jsou M karbon-keramické brzdy, odlehčená M kola z lehké slitiny (na přání s pneumatikami semi-slick) a M karbonová skořepinová sedadla.
Výroba BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive bude zahájena v červenci 2021 v továrně v Dingolfingu, kde z výrobních linek sjíždějí kromě jiných modelů také všechny varianty M4 Coupé nebo výchozí řada 4 Cabrio. Cena novinky je na českém trhu stanovena na 2.619.500 Kč.
Nové BMW M3/M4 – technická data a české ceny nových generací | |||||||
*Při objednání M Driver's Paket | |||||||
Verze | M3 | M3 Competition | M3 Competition M xDrive | M4 | M4 Competition | M4 Competition M xDrive | M4 Competition Cabrio M xDrive |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 353/6250 | 375/6250 | 375/6250 | 353/6250 | 375/6250 | 375/6250 | 375/6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 550/2650-6130 | 650/2750-5500 | 650/2750-5500 | 550/2650-6130 | 650/2750-5500 | 650/2750-5500 | 650/2750-5500 |
Převodovka | 6M | 8A | 8A | 6M | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 (290*) | 250 (290*) | 250 (290*) | 250 (290*) | 250 (290*) | 250 (290*) | 250 (280*) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,2 | 3,9 | 3,5 | 4,2 | 3,9 | 3,5 | 3,7 |
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 10,3 | 10 | 10 | 10,3 | 10 | 10 | 10,2 |
Pohotovostní h. [kg] | 1705 | 1730 | 1780 | 1700 | 1725 | 1775 | 1920 |
Základní cena [Kč] | 2.233.400 | 2.340.000 | ? | 2.273.700 | 2.380.300 | ? | 2.619.500 |