Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW řady 7 přijíždí v obrněné verzi. Poprvé i na elektřinu

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Pancéřované BMW řady 7 přijíždí s čistě elektrickým pohonem i V8. Maximální bezpečnost zajistí inovativní konstrukce.

Automobilka BMW se dnes pochlubila rovnou dvěma pancéřovanými modely, postavenými na základech nové generace prémiového sedanu BMW řady 7. Modely se liší typem pohonu, přičemž tradiční řada 7 Protection nabídne spalovací motor V8, zatímco BMW i7 Protection údajně jako první pancéřovaný sedan spoléhá na čistě elektrický pohon. V obou případech ale nabízí maximální úroveň bezpečí.

Oba nové modely řady 7 Protection jsou totiž klasifikovány jako ochrana třídy VR9 na základě mezinárodně uznávaných oficiálních zkušebních kritérií německého Svazu zkušebních laboratoří pro materiály a konstrukce odolné proti útokům (VPAM). Skla obou modelů pak splňují kritéria pro certifikaci VPAM 10, která představuje nejvyšší úroveň ochrany pro civilní vozidla. Zájemci o BMW řady 7 Protection si však volitelně mohou nechat posílit i pancéřování karoserie tak, aby splňovala ochranu VPAM 10. A co to znamená v praxi?

Video se připravuje ...

Podle tabulek aurum-security.de by standard VPAM 9 měl posádku ochránit před puškovými náboji ráže 7,62 x 51 (.308 Win), používanými v loveckých puškách, puškách typu AR-10 a tradičních „bojových puškách“. Standard VPAM 10 pak znamená ochranu i před zbraněmi ráže 7,62 x 54 R, jako je puška SVD Dragunov.

Nové jádro BMW Protection Core

Pancéřované BMW řady 7 navíc spoléhá na nový koncept ochrany, který byl zohledněn již při vývoji nové řady 7. Model Protection totiž používají nové jádro BMW Protection Core (tedy nosnou konstrukci karoserie) vyrobenou z pancéřové oceli. „Jádro BMW Protection Core tvoří samonosnou ochrannou jednotku, která je následně doplněna bezpečnostními dveřmi, pancéřováním podvozku a střechy a neprůstřelnými skly,“ popisuje koncept automobilka.

Novinky série Protection navíc dostaly speciální pancéřování podvozku a střechy, které bylo navrženo tak, aby poskytlo maximální ochranu proti výbušninám. Cestující jsou tak chránění i před útoky dronů s náložemi či střepinami ručních granátů. Spalovací verze je navíc vybavena samotěsnící nádrží, která zabraňuje únikům paliva.

Další výhodou BMW Protection Core je kombinace nižší hmotnosti a vyšší tuhosti karoserie, které by se při dodatečném pancéřování vozu dosahovalo velmi obtížně. BMW 7 a i7 Protection tak slibují kvalitní jízdní vlastnosti, které podtrhuje podvozek navržení přímo pro každý z modelů.

Podvozek zohledňuje vyšší hmotnost pancéřování a zajišťuje mimořádné chování v každé situaci, současně se ale posádka může těšit i na tradičně vysokou úroveň jízdního komfortu. Jako první a jediné pancéřované sedany navíc BMW 7 Protection nabízí systém řízení zadních kol, který snižuje poloměr otáčení a zvyšuje stabilitu ve vysokém tempu.

V neposlední řadě je pak výhodou nového řešení BMW Protection Core i nenápadnost provedených úprav. Na první pohled se totiž modely BMW i7 a 7 Protection nijak výrazně neliší od běžného BMW řady 7 Sedan s M sportovním paketem. V podbězích jsou standardně ukryta 20“ litá kola, umožňující použití výkonných brzd, na která jsou obuty pneumatiky Michelin PAX, umožňující pokračovat v jízdě rychlostí až 80 km/h i při úplné ztrátě tlaku.

Video se připravuje ...

Elektrická i7 nebo osmiválec

Pod kapotou elektrického BMW i7 Protection se ukrývá dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 400 kW (544 k) a točivým momentem 745 Nm. Okamžitý nástup výkonu, rozdělovaného na všechna kola, zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 sekund a maximální rychlost až 160 km/h.

Kdo touží po větší dynamice, může sáhnout po tradičním BMW 7 Protection, pod jehož kapotou se ukrývá 4,4litrový motor V8 o výkonu 390 kW s nejvyšším točivým momentem 750 Nm, posílený o mild-hybridní 48V technologii pro lepší průběh výkonu i lepší hospodárnost. Tradiční pancéřovaná sedmička posílá výkon na všechna kola, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,6 sekundy a uhání až 210 km/h.

BMW řady 7 Protection tedy nabízí působivou ochranu posádky, současně však umí nabídnout i tradiční komfort a okázalost. Ve standardní výbavě nabízí vyhřívání čelního skla a předních bočních oken, specifické nezávislé topení, audio-systém Bowers & Wilkins nebo automatické otevírání a zavírání dveří. Na seznamu doplňkové výbavy pak nechybí ani lednice mezi zadními sedadly.

Vůz vyráběný v tradičním závodu BMW Group v Dingolfingu  je standardně vybaven osvětlenou maskou chladiče Iconic Glow, kromě toho ale může nabídnout i křišťálové světlomety, širokou paletu barev karoserie, multifunkční sedadla s různými druhy čalounění, atd.

Vůz je vybaven standardním infotainmentem BMW OS 8,5, který ovšem nabízí i funkci intercomu pro komunikaci s osobami zvenčí a ovládání speciálních funkcí modelu Protection. Asistenční systémy pak byly nastaveny tak, aby řidiči poskytly upozornění, ale nezasahovaly do řízení. Ve výbavě přitom nechybí senzory ani kamery monitorující okolí vozu.

Na přání, podle typu využití, pak mohou být vozy vybaveny systémem přívodu čerstvého vzduchu, hasicím systémem, majáky, vysílačkami, držáky vlajek a dalšími doplňky dle přání zákazníka.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme