Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW třídy 7 - průkopník

BMW
BMW
BMW
BMW
5 Fotogalerie
Dne 22.6.2001 automobilka BMW uvolnila první snímky nové luxusní limuzíny třídy 7. Je nutné ihned na začátek říci, že se jedná o technicky nejvyspělejší BMW, které kdy spatřilo světlo světa. S nezaměnitelným designem exteriéru i interiéru a vybavením...

iDrive - evoluce v ergonomii

Nový model třídy 7 naprosto bourá veškeré zažité představy o tradiční palubní desce, která je v tomto vozu zpracována podle konceptu iDrive. Tento koncept iDrive rozděluje prostor uvnitř vozu na 2 části: "komfortní" část a "ovládací" část.

"Komfortní" část

Většina sekundárních funkcí vozu je nyní ovládána pomocí jediného, centrálního "ovladače". Použití toho prvku vyústilo v dramatickou redukci počtu tlačítek a přepínačů, což vytváří velice plochou a moderně vypadající palubní desku. "Ovladač" je otočný prvek umístěný na centrální loketní opěrce s naprosto intuitivním ovládáním. Otáčením a stlačováním ovladače lze procházet nastavení audiosystému, navigace, nebo klimatizace. Centrální obrazovka zobrazuje možnosti nastavení zvolených funkcí.

Nová třída 7 také nabízí přístup na Internet díky individuálně nastavitelnému WAP portálu uvnitř vozu - poprvé na světě. Všechny funkce v "komfortní" části mohou být ovládány zároveň řidičem i spolujezdcem.

"Ovládací" část

Na první pohled zaujme absence zdířky zapalovací skříňky a řadící páky. Místo toho jsou všechny hlavní ovládací prvky na volantu - centru "ovládací" části. Např. volba rychlostního stupně je realizována pomocí pákového ovládače na sloupku řízení. Nastartovat vůz je možno pouze pomocí elektronického klíče a tlačítka na palubní desce. Se všemi prvky umístěnými uprostřed "ovládací" části, může řidič neustále sledovat situaci na vozovce a tím se zvyšuje bezpečnost jízdy.

Nové motory V8

Zpočátku bude moci zákazník vybírat ze dvou motorů V8. V modelu 735i se jedná o agregát s objemem 3,6 litru o výkonu 200 kW (272 koní) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 360 Nm. Pod kapotou modelu 745i pulzuje motor o objemu 4,4 litru s výkonem 245 kW (333 koní) a maximálním točivým momentem 450 Nm.

Nové motory jsou na vrcholu v kategorii spotřeba paliva. Tato nová generace má sníženou spotřebu o 14 (oproti svému předchůdci a zároveň byl výkon zvýšen o stejnou procentuální část, tedy 14 (. Tohoto zlepšení bylo dosaženo kombinaci systémů VANOS (variabilní časování ventilů) a VALVETRONIC (regulace zdvihu ventilů), což je nový systém poprvé představený u BMW 3 Compact. Poprvé se u těchto motorů V8 objevuje variabilní délka sání, což přispívá k optimálnímu běh motoru za všech okolností. Kombinací těchto systémů dosahují nové vozy třídy 7 špičkové průměrné spotřeby 10,7 resp. 10,9 litrů na 100 km (!!)

Šestistupňová automatická převodovka - světové prvenství

Modely 735i a 745i budou prvními vozy na světě, které budou vybaveny automatickými převodovkami s šesti převodovými stupni s integrovaným systémem shift-by-wire (elektronický přenos informací do převodovky bez mechanického spojení). Převodovka je ovládána pákovým ovládačem na sloupku řízení a Steptronic tlačítky na volantu. Díky této převodovce dokáže model 735i zrychlit z 0-100 km/h za 7.5 sekundy (745i za 6.3 sekundy). Oba modely mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Bezpečnost a jízdní komfort

Bezpečnost cestujících zůstává u BMW na prvním místě. Některé bezpečnostní prvky, jako hlavový airbag nebo aktivní opěrky hlavy byly přepracovány, nebo doplněny o nová zlepšení. Mezi tyto zlepšení patří např. zádržný systém ISIS, který pomocí senzorů zpracovává informace v průběhu nehody a rozhoduje, který z bezpečnostních systémů použít pro maximální ochranu posádky. Tento systém je rychlejší a přesnější, než u minulého modelu.

Jízdní komfort byl dále vylepšen použitím elektronické kontroly tlumení, pneumatickým odpružením s automatickou regulací výšky na zadní nápravě a úplně novým, hliníkovým "dynamickým" podvozkem s aktivní stabilizací.

Ceny a detailní informace budou k dispozici před uvedením tohoto vozu. V USA a na mimoevropské trhy se dostanou nové vozy na jaře roku 2002, kdy bude k dispozici také verze s prodlouženým rozvorem.