Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW X3 má první české ceny. Jedna verze dokonce zlevnila

Marek Bednář
Diskuze (11)

Ceny prvních čtyř nabízených verzí nové generace BMW X3 ukazují, že zatímco konvenční pohony o pár desítek tisíc zdražily, plug-in hybridní 30e je naopak o něco levnější.

Jen chvíli po představení čtvrté generace BMW X3 s kódovým označením G45 ohlásilo české zastoupení automobilky základní ceny všech čtyř verzí, které budou zprvu v nabídce. „X-trojka“ samozřejmě zůstává pořád poměrně drahým autem, oproti dosavadní generaci ovšem nezdražila zas tak moc.

Základní provedení 20 xDrive – automobilka už u spalovacích verzí nepoužívá písmenko i, protože vstřikování paliva, ang. „injection“, mají už všechny verze a písmenkem i jsou označeny mnichovské elektromobily – má o 18 kW vyšší výkon než dřív a stojí v základu o 61.100 korun více.

První české ceny nového BMW X3
Provedení Základní cena
X3 20 xDrive 1.472.900 Kč
X3 M50 xDrive 2.094.300 Kč
X3 20d xDrive 1.518.400 Kč
X3 30e xDrive 1.623.700 Kč

Podobně jsou na tom další dvě spalovací motorizace. Zatím jediné naftové provedení 20d xDrive stojí o 58.500 korun více a je o 5 kW výkonnější, šestiválec M50 xDrive stojí o 106.600 korun více oproti dosavadnímu provedení M40i, ale taky nabízí o 28 kW vyšší výkon.

Video se připravuje ...

Všechny tyto motorizace jsou mild hybridy se 48V elektrosoustavou. Jediný plug-in hybrid v nabídce, označený podobně jako dosud 30e xDrive, zlevnil o 6.500 korun a výkon má vyšší o 5 kW.

Přímí konkurenti jednotlivých verzí nového BMW X3
Model Motorizace Výkon/Toč. Moment Spotřeba Základní cena
Mercedes-Benz GLC 200 4Matic 167 kW/320 Nm 7,2 l/100 km 1.414.490 Kč
  AMG GLC 43 4Matic 320 kW/500 Nm 10,3 l/100 km 2.230.030 Kč
  220d 4Matic 163 kW/440 Nm 5,2 l/100 km 1.462.890 Kč
  300de 4Matic 245 kW/750 Nm 0,4 l/100 km 1.821.050 Kč
Audi Q5 40 TFSI 150 kW/320 Nm 7,7-8,0 l/100 km 1.418.900 Kč
  SQ5 TDI 251 kW/700 Nm 8,2-8,3 l/100 km 2.000.900 Kč
  35 TDI 120 kW/370 Nm 5,6-5,8 l/100 km 1.379.900 Kč
  50 TFSI e 220 kW/450 Nm 1,5-1,8 l/100 km 1.687.900 Kč
Jaguar F-Pace - - - -
  P400 294 kW/550 Nm 9,8 l/100 km 2.540.930 Kč
  D165 120 kW/380 Nm 6,3 l/100 km 1.740.084 Kč
  P400e 297 kW/640 Nm 1,7 l/100 km 2.219.251 Kč

Můžeme připomenout, že nová X3 podle automobilky nabízí prostornější interiér zejména na zadních sedačkách, kufr zvětšený o 10–20 l (v závislosti na verzi) na objem až 570 l v pětimístném, resp. 1.700 l ve dvoumístném uspořádání. Nejvyšší hmotnost přívěsu je, opět v závislosti na verzi, až 2.500 kg. Novou X3 už lze objednávat, dodávky začnou ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Technická data nového BMW X3
Motorizace X3 30e xDrive X3 20 xDrive X3 M50 xDrive X3 20d xDrive
Zdvihový objem (cm3) 1.998 2.998 1.995
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) 140/4.400–6.500 280/5.200–6.250 145/4.000
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) 310/1.500–4.000 540/1.900–4.800 400/1.500–2.750
Výkon elektromotoru (kW) 135/7.000 13 8
Točivý moment elektromotoru (Nm) 250/100–5.500 200 25
Systémový výkon (kW) 220 153 293 145
Točivý moment celého systému Nm 450 330 580 400
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4
Vrtání x zdvih [mm] 82 x 94,6 84 x 90
Kompresní poměr 11,6 11,0 16,5
Převodovka 8st. Steptronic
Max. rychlost [km/h] 215 215 250 215
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 7,8 4,6 7,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 1,1–0,9 7,6–6,9 8,3–7,7 6,5–5,8
Dojezd na elektřinu [km] 81–90      
Spotřeba elektřiny [kWh/100 km] 24,0–22,3      
Emise CO2 [g/km] 26–21 172–156 189–175 171–153
Objem palivové nádrže [l]  50 65 60
Provozní hmotnost [kg] 2.140 1.930 2.055 1.965
Celková hmotnost [kg] 2.710 2.500 2.625 2.535
Objem zavazadlového prostoru [l] 460–1.600 570–1.700
Rozměry d x š x v [mm] 4.755 x 1.920 x 1.660
Rozvor [mm] 2.865
Marek Bednář
Diskuze (11)

Doporučujeme

21. 6. 2024 06:26
Re: ???
Vidíš, na mňa tie pokrčené plechy a nadrozmerné ľadvinky pôsobia presne opačne. neforemný, nahrubo otesaný balvan na kolesách. Nič sympatického na pohľad. Interiér tak podobne, tie veľké šedé plochy a farebná hudba na mňa pôsobia doslova odpudzujúco. Takto si predstavujem čínsky kolotoč, nie európske prémiové auto.
20. 6. 2024 17:20
Re: Cena se starým vnitřkem
Nový iDrive nie je žiaden problém pri ovládaní.
Mám 5te BMW a tie chýbajúce tlačítka som tiež dlhšie spracovával, kým som ich neskúsil dlhšie... a je to príjemné prekvapenie, pohoda.
Avatar - fOE
20. 6. 2024 17:05
Re: ???
Fufuristicky vzhled, obri ledvinky? Proti aktualni X3 jsou změny spis z tech mirnejsich a neni to (aspon zvenku) zadna divocina. Tady to bmw hraje spis na jistotu.
20. 6. 2024 16:47
Cena se starým vnitřkem
O kolik by to auto stálo víc, kdyby to mělo před FL vnitřek? - takovej ten s těma 10 funkčníma tlačítkama na cokoliv, iDrive, tlačítkama na klimu a otočným ovladčem světel?
20. 6. 2024 16:05
Re: ???
Oba sú super, X3 aj X7.