Nové čtyřválce Audi se prý kultivovaností vyrovnají motorům V8
Downsizing u velkých aut většiny značek zatím spočívá v tom, že se objemný V8 nebo V6, popřípadě I6 nehradí taktéž osmi- nebo šestiválce, ale menší kubatury, popřípadě atmosférický V8 nahradí přeplňovaný V6, Audi má však v plánu i do těch nejluxusnějších modelů montovat čtyřválce.
Ty se však zatím nedokáží kultivovaností vyrovnat motorům s větším počtem válců, Audi však podle informací Autocaru pracuje na řadovém čtyřválci, jenž má být stejnou kulturu běhu jako právě osmiválce. Tu má zajistit nová, automobilkou již patentovaná konstrukce motoru. Ten má písty a ojnice přesazeny k jedné straně kliky a jsou k ní připojeny prostřednictvím kolébkového mechanizmu. Střed tohoto mechanizmu připojen ke klice a druhý konec k vyvažovací hřídeli s protizávažím.
Díky tomu, že písty nebudou vykonávat stejný pohyb, jako kliková hřídel, bude zajištěn kultivovaný projev. Co s velikosti týče, měl by však být čtyřválec stejně široký, jako motory V6, toto řešení však má přinést velmi nízkou spotřebu a emise. Prvním autem s tímto čtyřválcem se stane patrně nová generace Audi A8, která se očekává v roce 2016.