Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové hyperauto Lamborghini poprvé v pohybu. Jeho V12 zní fantasticky

David Bureš
Diskuze (3)

Hyperauto z dílny závodní divize Lamborghini bude podle všeho jistou rozlučkou s dnešním Aventadorem. Bude to stát ale za to!

Lamborghini Squadra Corse je závodní divize automobilky ze Sant‘ Agaty, která má na starosti produkci závodních speciálů pro značkový šampionát Super Trofeo i pro další série. Aktuálně však ve spolupráci s designérským oddělením značky chystá vlastní hyperauto. To už poprvé vyrazilo na trať.

Chystaný hypersport zatím nemá jméno, spekuluje se však o něm jakožto o rozlučce s modelem Aventador. Ten je tu s námi už od roku 2011, a tak se pomalu chystá do důchodu. A s ním i dnešní atmosférický dvanáctiválec, nástupce si sice zachová dvanáctiválcový motor, už však půjde o plug-in hybrid.

Video se připravuje ...

Lamborghini již dříve potvrdilo, že nyní připravovaná novinka využije atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, tedy agregát z dnešního Aventadoru, v tomto případě však bude vyladěn na neskutečných 830 koní (588 kW). Současný vrchol v podobě Aventadoru SVJ přitom poskytuje sílu 770 koní (566 kW).

Automobil pak sice bude v běžné distribuci, homologován ale bude výhradně pro provoz na závodní okruhy. Půjde tak o model ve stylu Ferrari FXX K nebo Aston Martinu Vulcan.

Z toho důvodu bude všemožně přizpůsoben jízdě na závodních okruzích. Na zádi se usadí obří přítlačný spoiler, charakteristickým znakem budou i střešní chladicí otvory nebo otvory v přední kapotě. Základ bude tvořit karbonový monokok z Aventadoru doplněný o hliníkový pomocný rám, podvozek pro zvýšení jízdních schopností využije inovativní samosvorný diferenciál. Pneumatiky dodá Pirelli, dlouholetý partner Lamborghini.

Chystané hyperauto bude oficiálně představeno v průběhu léta, na tom podle všeho nic nemění ani současná pandemie koronaviru. Výroba bude bez bližších informací omezena, zřejmě na nějakých 20 až 40 exemplářů.

Pro Lamborghini Squadra Corse to není první takový projekt. V roce 2018 pro nejmenovaného zákazníka vznikl speciál SC18 Alston, jednokusová specialitka na bázi Aventadoru se svébytným vzhledem, která byla též přizpůsobena pro jízdu na závodních okruzích. Na rozdíl od připravovaného hypersportu však SC18 Alstron může i na silnice. Lamborghini navíc podle všeho chce v tomto směru využívat svoji závodní divizi i nadále. Spekuluje se totiž o přípravách Huracánu STO (Super Trofeo Omologato), alias silniční verzi závodního Huracánu pro značkový šampionát Super Trofeo.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Dzakobo
26. 3. 2020 14:36
Re: Ten zvuk je PORNO !!!
Nadšení musím trochu zmírnit, protože 588 kW není 830 ale pouze 800 koní. Kluci ve Ferrari by z atmo. 6,5l uměli vymáčknout dalších 70 - 80 koní navíc... FORZA SCUDERIA :D :D