Nové Mini dostane klasicky umístěný rychloměr
Jak ukazuje špionážní snímek zveřejněný serverem Reddit, dosud dominantní centrálně umístěný rychloměr zmizí. Přístroj sice zůstane kulatý, ale najdeme v něm autorádio, malý displej a ovládání telefonu, Palubní deska je již prakticky definitivní a fotografie ji představuje zcela nezakrytou. Pouze volant s tlačítky pochází od BMW a sériové Mini dostane nejspíše jiný tříramenný, který více odpovídá designu britsko-německého diblíka.
Ukazatel aktuální rychlosti byl tedy přesunutu klasicky pod volant, těsně nad sloupek řízení. Odklon k mainstreamu? Možná trochu, stylu se však naštěstí nevzdal, vypadá totiž spíše „motocyklově“. Otáčkoměr se nachází vlevo od něj a nikoli uprostřed, jako doposud. Některé ovladače na středové konzoli jsou výše, ventilace dostala klasické otočné kruhové. Její vnitřní výdechy jsou ovšem hranaté místo tradičních „turbínových“, které připomínaly letecké proudové motory. Ty zůstaly pouze na okrajích palubní desky. Jedná se údajně o její základní verzi z celkem čtyř možných, čemuž ostatně nasvědčuje zmíněná maličká obrazovka. Vyšší modely dostanou větší s navigací. Vnitřní kruh by měl každopádně ve všech případech po nastartování světélkovat.
Mini s kódem F56 si svou výstavní premiéru odbude s největší pravděpodobností až na podzim ve Frankfurtu, a to ve třídveřovém provedení. Pod zatím mohutným maskováním se prý skrývá ještě větší porce agresivity. Jedná se o třetí generaci v režii BMW, ta první se objevila v roce 2001, druhá o pět let později. Celkově už jde však o čtvrtou, pokud započítáme klasiku v podobě legendárního Issigonisova „knedlíku“, který se vyráběl dlouhých 41 let (1959-2000).