Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mitsubishi Colt oficiálně: Velký návrat je tady! A s úplně normálními motory

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Podobně jako nová generace modelu ASX, také Mitsubishi Colt těží z alianční spolupráce.

Mitsubishi Colt, v Evropě poprvé představené v roce 1978, patří mezi nejúspěšnější modely značky na starém kontinentu. Ostatně předchozích šest generací si v Evropě připsalo přes 1,2 milionu prodaných kusů. Dosud poslední generace, interně označovaná Z30, se však přestala vyrábět v roce 2013 a poté colt z Evropy na dlouho zmizel. To se ale nyní mění.

Sedmá generace Coltu

Automobilka Mitsubishi dnes oficiálně představuje sedmou generaci populárního městského hatchbacku, který je symbolem návratu značky do populárního B segmentu. Už na první pohled je přitom zřejmé, že i tentokrát značka vsadila na alianční spolupráci.

Video se připravuje ...

Platforma CMF-B společná s Cliem

Základem nového modelu se stala platforma CMF-B, na které stojí také Renault Clio, ze kterého Mitsubishi Colt celkem okatě vychází. Po technické stránce přitom nehledejte žádné změnám, ty se odehrály pouze po stránce designu.

Colt tak dostal novou masku chladiče, která opět připomíná tzv. Mitsubishi Dynamic Shield, známý ze starších modelů. Světlomety jsou full-LED a nechybí vertikální LED denní svícení po stranách předního nárazníku, které by mělo mít unikátní grafiku.

Na bocích může být výrazné označení hybridního modelů, především si ale můžeme všimnout kol o velikosti 15 až 17 palců, přičemž nejmenší jsou plecháče a zbytek nabídky tvoří lité disky. 

Video se připravuje ...

5 barev a 4 výbavy

Karoserii může zdobit celkem pět barev. Na pátých dveřích vidíme výrazný nápis Mitsubishi, označení modelu a podobně jako u ASX vyrostla na pátých dveřích malá bradavice, ve které je ukryta couvací kamera - u clia zabudovaná do znaku Renault.

Vůz bude dostupný v pěti výbavách: Inform, Invite, Intense a Instyle. V závislosti na konfiguracích se bude nepatrně měnit vzhled exteriéru, včetně krytů zrcátek, spoileru a spodní části nárazníků. Měnit se ale bude také nabídka barev a kol.

Měkčený veganský interiér

Kabina nabízí dobře známé prostředí, které potěší řadou měkčených plastů. Značka se navíc chlubí dostupností čalounění veganskými materiály, tedy bez klasické kůže. Za volantem může být sedmi- nebo desetipalcová obrazovka přístrojového štítu Digital Driver Display, v palubní desce pak může být sedmi nebo 9,3palcová obrazovka systému Smartphone-link Display Audio s podporou hlasového ovládání a konektivitu Apple CarPlay i Android Auto.

Kromě toho nabídne kabina i dvojici USB portů, bezdrátovou nabíječku, volič režimů Multi-Sense nebo prémiový audiosystém Bose.

Motory: s turbem i bez a hybrid

Pod kapotou bude nabízena dobře známá paleta tří pohonných jednotek s výkonem od 65 do 145 koní, přičemž zákazníci budou mít na výběr mezi atmosférickým, přeplňovaným a full-hybridním motorem. Převodovky jsou dostupné manuální i automatické.

Základ nabídky bude tvořit atmosférický tříválec 1.0 MPI, kombinovaný s pětistupňovým manuálem. Nabídne nejvyšší výkon 49 kW (65 k) a 95 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h mu sice zabere 17,1 sekundy, slibuje ale spotřebu v rozmezí 5,4 a 5,4 l/100 km.

Výkonnější alternativou je turbem přeplňovaný tříválec 1.0 MPI-T, nabízející nejvyšší výkon 67 kW (90 k) a 160 Nm točivého momentu. Tato motorizace bude dostupná výhradně s šestistupňovým manuálem a zrychlení z 0 na 100 km/h slibuje za 12,2 sekundy.

Full-hybrid vrcholem nabídky

Vrcholem nabídky je klasický full-hybrid, tvořený kombinací 1,6litrového čtyřválce a dvou elektromotorů. Spalovací motor nabízí nejvyšší výkon 69 kW a 148 Nm točivého momentu, elektromotor 36 kW a 205 Nm točivého momentu. Kombinovaný výkon činí 105 kW, tedy 145 koní.

Elektromotor čerpá energii z lithium-iontové baterie o kapacitě 1,2 kWh, o přenos výkonu na přední kola se pak tradičně stará šestistupňová multimódová převodovka se čtyřmi rychlostmi pro spalovací motor a dvěma rychlostmi pro elektromotor. Hybrid, který najde využití především ve městě, slibuje zrychlení na stovku za 9,3 sekundy a kombinovanou spotřebu v rozmezí 4,2 až 4,5 l/100 km.

Důraz na bezpečnost

Jako typicky městské auto slibuje nové Mitsubishi Colt také velký důraz na bezpečnost. A to nejen posádky uvnitř. Díky upravené kapotě, nárazníkům, světlům a čelnímu sklu by v případě srážky s ostatními uživateli silnic mělo dojít k méně vážným zraněním.

Na bezpečnost ale dohlíží i paleta moderních bezpečnostních asistentů, jejichž funkci umožňuje řada kamer a senzorů, pokrývajících kompletní 360stupňové okolí vozu. Colt se může pochlubit adaptivním tempomatem, zobrazením okolí, hlídáním slepého úhlu, varováním před čelní kolizí, varováním před vybočením z pruhu, aktivním vedením v pruhu, rozpoznáváním dopravních značek a mnoha dalšími asistenty.

Ve výbavě se pak může objevit například vyhřívaný volant, vyhřívání předních sedadel, bezklíčový přístup do vozu s automatickým zamykáním a spousta dalších užitečných pomocníků. V rámci doplňkové výbavy pak může Colt nabídnout například výklopné tažné zařízení, střešní box a další praktické doplňky.

Výroba v Turecku, v prodeji od září 2023

Výroba nového Mitsubishi Colt bude zahájena v září tohoto roku v turecké továrně Renault Bursa, prodeje by se měly rozjet během října tohoto roku. Ceny zatím neznáme, již nyní se však Colt chlubí standardní zárukou na 5 let a 100.000 kilometrů, 12letou zárukou na neprorezivění karoserie, zárukou 8 let/160.000 km na kapacitu trakční baterie a 5letou asistenční službou Mitsubishi Motors Assistance Package.

Nové Mitsubishi Colt: Technická data
Motor 1.0 MPI 1.0 MPI-T 1.6 Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 49/6250 67/4500-5000 69/5600, 36/1677*
Točivý moment [N.m/min]  95/3600 160/2000-3750 148/3200, 205/200*
Převodovka 5M 6M 4A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 17,1 12,2 9,3
Max. rychlost [km/h] 160 180 180
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,3-5,4 5,2-5,3 4,2-4,5
Délka [mm] 4053
Šířka [mm] 1798
Výška [mm] 1439
Rozvor [mm] 2583
Světlá výška [mm] 142
Objem kufru min/max [l] 391/1069
*spalovací motor, elektrický motor
Ondřej Mára
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
12. 6. 2023 19:42
Re: Zrychlení
Lol, ne.
Avatar - twistedTSD
12. 6. 2023 19:42
Re: Zrychlení
Všechno.
11. 6. 2023 07:16
Re: Zrychlení
Tvl prober se, automat znamená automaticky +40-50tis Kč k základní ceně a to nikdo nekoupí :no:
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2023 10:38
Re: Badge engeneering.
Úspěch má.
Smysl je jednoduše takový že v různých zemích jsou různé značky různě vnímány.
Takže třeba v Rakousku nikdo nezavadí pohledem o Seat. A přitom technicky je to VW.... Naopak ve Španělsku je Seat doma. Takže pokud prodávají stejný model pod Seatem i VW, tak uspějí jak v Rakousku, tak ve Španělsku.
Otázka spíš je, jaký potenciál má oslovit Mitsubishi v Evropě. Za mě je to spíš nula. Ale směr východ to může být jinak.
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2023 16:53
Re: Mitsu ide
Ale inak by malo toto litrove turbo mat nepriamy vstrek... co je aspon jedno male plus ... vid napr moje tsi ma priamy vstrek... uz len cakam kedy mi pri tom behani po meste a nakupoch skarbonizuje :-[] ;-\