Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové modely Audi: automobilka přidá plyn

Nové modely Audi: automobilka přidá plyn

Nové modely Audi: automobilka přidá plyn Zdroj: acz

Diskuze (207)
Ingolstadtská automobilka chce v příštích letech pustit do světa několik zajímavých novinek. Třeba A4 s technikou vyšší střední třídy nebo verzi A1 s litrovou spotřebou.

Použít techniku z vyšší střední třídy, ale dosáhnout hospodárnosti jako u kompaktu – s takovým cílem začal před lety vývoj nového Audi A4. Z aktuálního typu tak nástupce převezme minimum komponentů, třeba uspořádání kokpitu se dvěma displeji. Uživatelské rozhraní systému MMI má ale být mnohem snazší a přívětivější, infotainment pak zahrne zřejmě všechny dostupné technologie audia a navigace. V nabídce příplatkových prvků se

objeví paket Ultra, který tvoří odlehčené prvky výbavy či konstrukce.

Nabídka motorů se zpočátku omezí na optimalizované čtyř- a šestiválce, nosné budou tyto:

  • 1.4 TFSI, 110 kW/250 N.m
  • 2.0 TFSI, 130 kW/300 N.m
  • 2.0 TFSI, 165 kW/350 N.m
  • 2.0 TDI, 90 kW/270 N.m
  • 2.0 TDI, 100 kW/320 N.m
  • 2.0 TDI, 110 kW/320 N.m
  • 2.0 TDI, 140 kW/400 N.m
  • 3.0 V6 TDI, 160 kW/400 N.m
  • 3.0 V6 TDI, 200 kW/600 N.m.

V polovině roku 2015 přibude dobíjecí hybridní verze PHEV, která spojí motor 2.0 TFSI/165 kW se 40kW elektromotorem u přední nápravy a 60kW u zadní. Konstruktéři Audi tuto verzi nazývají E-Quattro. Výhodou je fakt, že se obejde bez mechanického spojení mezi nápravami, ušetří se hmotnost kloubového hřídele a mezinápravového diferenciálu.

Aktuálně je příplatek za PHEV proti běžným verzím spočítán na zhruba 200 000 korun, z čehož přes 50 000 Kč připadá na 12kWh akumulátory. Ty jsou nezbytné pro úspěch na čínském trhu, kde se u hybridů požaduje dojezd alespoň 50 km čistě na elektřinu. Pokud by zákazníci akceptovali třeba pouze 35kilometrový dojezd, šla by cena vozu výrazně dolů.

Podobně jako u dalších koncernových aut má nová generace Audi A4 (interně B9 jako 9. v pořadí) projít redukcí hmotnosti. Jen u karoserie může úspora dosáhnout až 50 kilogramů. Je to zásluha lepší kombinace materiálů při konstrukci, resp. důmyslného využití jejich různé tuhosti. Kolem 80 % má tvořit ocel, zbylých dvacet připadá na hliník, hořčík nebo plasty. Spolu s důsledným odlehčením pomocných agregátů se váha sedanu sníží o 100 na 1330 kg – a tím se přiblíží hmotnosti aut o třídu níže. Pozitivně se to odrazí na spotřebě paliva i jízdní agilitě...

Kompletní text si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Vstoupit do diskuze (207)