Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové modely Audi: automobilka přidá plyn

Auto Tip Klassik
Diskuze (207)
Ingolstadtská automobilka chce v příštích letech pustit do světa několik zajímavých novinek. Třeba A4 s technikou vyšší střední třídy nebo verzi A1 s litrovou spotřebou.

Použít techniku z vyšší střední třídy, ale dosáhnout hospodárnosti jako u kompaktu – s takovým cílem začal před lety vývoj nového Audi A4. Z aktuálního typu tak nástupce převezme minimum komponentů, třeba uspořádání kokpitu se dvěma displeji. Uživatelské rozhraní systému MMI má ale být mnohem snazší a přívětivější, infotainment pak zahrne zřejmě všechny dostupné technologie audia a navigace. V nabídce příplatkových prvků se

objeví paket Ultra, který tvoří odlehčené prvky výbavy či konstrukce.

Nabídka motorů se zpočátku omezí na optimalizované čtyř- a šestiválce, nosné budou tyto:

  • 1.4 TFSI, 110 kW/250 N.m
  • 2.0 TFSI, 130 kW/300 N.m
  • 2.0 TFSI, 165 kW/350 N.m
  • 2.0 TDI, 90 kW/270 N.m
  • 2.0 TDI, 100 kW/320 N.m
  • 2.0 TDI, 110 kW/320 N.m
  • 2.0 TDI, 140 kW/400 N.m
  • 3.0 V6 TDI, 160 kW/400 N.m
  • 3.0 V6 TDI, 200 kW/600 N.m.

V polovině roku 2015 přibude dobíjecí hybridní verze PHEV, která spojí motor 2.0 TFSI/165 kW se 40kW elektromotorem u přední nápravy a 60kW u zadní. Konstruktéři Audi tuto verzi nazývají E-Quattro. Výhodou je fakt, že se obejde bez mechanického spojení mezi nápravami, ušetří se hmotnost kloubového hřídele a mezinápravového diferenciálu.

Aktuálně je příplatek za PHEV proti běžným verzím spočítán na zhruba 200 000 korun, z čehož přes 50 000 Kč připadá na 12kWh akumulátory. Ty jsou nezbytné pro úspěch na čínském trhu, kde se u hybridů požaduje dojezd alespoň 50 km čistě na elektřinu. Pokud by zákazníci akceptovali třeba pouze 35kilometrový dojezd, šla by cena vozu výrazně dolů.

Podobně jako u dalších koncernových aut má nová generace Audi A4 (interně B9 jako 9. v pořadí) projít redukcí hmotnosti. Jen u karoserie může úspora dosáhnout až 50 kilogramů. Je to zásluha lepší kombinace materiálů při konstrukci, resp. důmyslného využití jejich různé tuhosti. Kolem 80 % má tvořit ocel, zbylých dvacet připadá na hliník, hořčík nebo plasty. Spolu s důsledným odlehčením pomocných agregátů se váha sedanu sníží o 100 na 1330 kg – a tím se přiblíží hmotnosti aut o třídu níže. Pozitivně se to odrazí na spotřebě paliva i jízdní agilitě...

Kompletní text si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (207)
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2013 02:29
Re: Znamení čtyř
Co se CL (S-Coupe) týče - tam u nás panuje ABSOLUTNÍ SHODA - oba ho považujeme za v podstatě "reálné absolutno" (jsem na něj také VELMI zvědavá :-)
Jestli už Ferrari nebo Aston nebo .. to je opravdu čistě o osobním vkusu - šlo mi o to že i TŘI tak MIMOŘÁDNÉ vozy jsou stále (daleko) "úspornější" variantou než jeden Veyron.
PS: Ten Phantom vám asi (skoro) "závidím.. ;-)
..byť mé myšlenky směřují více právě k WRAITHu - právě proto, že je "obyčejnější" (na tolik peněz kolik má "průměrný" majitel PHANTOMu se "asi necítím" :-)
(to myslím vážně - to už "vyčníváte" až příliš, jsem v zásadě spokojena "tak jak jsem" - no malé "vylepšení" bych UNESLA ;-)
1. 4. 2013 00:01
Re: Znamení čtyř
Já měl tu čest s Phantomem Coupé Aviator Collection a trochu jsem se zakoukal. Normálně interiéry RR nesnáším zrovna nejlépe, tahle sběratelská verze byla celkem povedená. Wraith je uvnitř hodně BMW. Mám celkem slabost pro Maybach, takže bych si počkal na plnou paletu S-klasse. Nástupce CL by pro mne mohl být zajímavější.

Je to velké a pohodlné, takže stěhovák. :-) Range Rover je očividná volba, pokud člověk skutečně chce něco praktického. K tomu pěkné GT a tady mám prostě slabost pro Aston Martin. I když Ferrari také neurazí. ;-) Rolls je až moc tank, není sexy, je arogantní a nabubřelý. Nějaký Eagle Speedster, nebo Singer 911. A k tomu třeba to S Coupé (popřípadě sedan, podle potřeb), to až se Range rozbije. :-)
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2013 20:27
Re: Znamení čtyř
Ach SAMOZŘEJMĚ (to já jen že MNĚ je zrovna tento model VELMI "sympatický"), máte ale pravdu - Ferrari F12 (či snad i California + LaFerrari ;-) ) - prostě volba je VÍC než "jednoduchá" :-)
PS: Já bych u RR volila Wraith - to zas tak moc "stěhovák" NEbude.. ;-)
31. 3. 2013 19:44
Re: Znamení čtyř
Tak k RR a RR bych už FF nevolil. Proč mít stěhovák na tři způsoby?
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2013 19:14
Re: Znamení čtyř
Při zvažování zda RR(olls) + RR(over) + Ferrari FF a to včetně "předplatného" i pro příští generaci téhož, NEBO jedno Bugatti Veyron (a to BEZ pojistky) = to bylo vlastně HODNĚ JEDNODUCHÉ "rozhodování" :-)