Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW
BMW
BMW
BMW
16 Fotogalerie

Nové modely BMW: Design made by Chris Bangle

Nové modely bavorské automobilky mají provokující vzhled, který náležitě rozvířil poklidné hladiny designu luxusních vozidel. Člověkem zodpovědným u BMW za design je 46 letý Američan Chris Bangle. Jeho úkolem je posunout image BMW kupředu ...

Nové modely bavorské automobilky mají provokující vzhled, který náležitě rozvířil poklidné hladiny designu luxusních vozidel. Člověkem zodpovědným u BMW za design je 46 letý Američan Chris Bangle. Jeho úkolem je posunout image BMW kupředu na počátku 21. století.

V 80. letech mělo BMW čtyři řady: 3, 5, 6 a 7. Po úspěšných 80. a 90. letech, která s sebou přinesla zvyšování počtu vyrobených automobilů s modrobílým znakem i firemních zisků, přišel nový styl značky. Během následujících 5 let má značka představit 20 nových modelů a 3 nové řady motorů. Novinky budou spadat do různých tříd od malých SUV (nedávno potvrzený model X3), rozšíření portfolia směrem dolů v podobě řady 1 s několika verzemi karoserie a nebo kupé a kabriolety nové řady 6, namířené proti high-end sportovním Mercedesům.

Vlajková loď BMW 7 je asi nejdiskutovanější, roadster Z4 i nová řada 5 jsou umírněnější vozidla, která vznikla pod vedením Chrise Bangla, ale přesto mnoho fandů značky BMW pláče nad netradičním designem. Před časem dokonce vznikla na internetu online petice usilující o odvolání Chrise Bangla z funkce. Přes 5000 majitelů BMW a fandů značky se vyjadřuje zpravidla v tom smyslu, že začínají uvažovat o koupi konkurenčních Mercedesů a Audi, což bylo pro tento tábor dříve nemyslitelné. Někteří dodávají, že nové BMW kupují jen kvůli vyspělé technice, která je pod nestandardním kabátem. Předpokládáme, že příspěvek v petici s názvem „Stop Chris Bangle" na www.petitiononline.com, nadepsaný "Nenávidím sám sebe pro takový design!" a podepsaný "Chris Bangle" je podvrh:-).

Bangle vede přes 250 designerů, specialistů na barvy, ergonomii, materiálové inženýry, modeláře, výpočtáře a počítačové experty ve výzkumném centru FIZ (Mnichov) a designérském studiu značky v jižní Kalifornii. O jeho služby usilovala sama rodina Quandtova, která z části automobilku vlastní a tak o personálních změnách zatím nemůže být řeč.

Přesto se usilovně pracuje na faceliftu největšího BMW, který by měl již brzy umírnit zejména přední partie limuzíny řady 7. Kritické ohlasy rovněž sbírá ovládání jednotlivých funkcí v interiéru sedmičky pomocí sdruženého ovladače iDrive. I zde se brzy dočkáme změn.

Podle vašich reakcí v probíhající anketě na Auto.cz i v diskuzi k BMW X3 máte z nového offroadu také rozporuplné dojmy, i když najdou se i tací, kterým nový design připadá jako to pravé BMW.

Němečtí konkurenti vsadili na tradiční vzhled, který se líbí většině lidí a se kterým lze snadno držet dosavadní pozice na trhu. BMW naopak sází na divokou kartu-neotřelý design, který se buď stane propadákem a bude postupně odstraněn a nebo zabere a stane se trumfem značky.

Myslíte si, že BMW je na dobré cestě ?