Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy

Jan Mička Jan Mička 18. 9. 2013
21
45
Zobrazit náhledy (21)
Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross Suzuki S-Cross
Nová generace Suzuki SX4 přichází na náš trh. Dostala přídomek S-Cross a za rozumné peníze nabídne skutečně mnoho.

Nové Suzuki SX4 S-Cross je nabízeno se dvěma pohonnými jednotkami a čtyřmi liniemi výbav. Již základní verze Start nepostrádá sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, výškově stavitelný volant, stabilizační systém, Isofix, elektrická okna nebo manuální klimatizaci. To vše za 359.900 Kč. Vůz stojí na 16“ ocelových discích, rezervní kolo je pro všechny verze pouze dojezdové. Bez rozdílu výbavy si připlatíte 15.000 korun za metalízu.

O dost zajímavěji vypadá výbavový stupeň Comfort. Oproti základu je o 50.000 korun dražší, nabídne však rádio s MP3, tempomat s omezovačem, USB vstup, dvojité dno v zavazadelníku, výškově i podélně stavitelný volant, osvětlení kufru nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Lepší střed představuje stupeň Premium. Oproti linii Comfort navíc dostanete asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci, kožený potah volantu, středovou loketní opěrku nebo 16“ lité disky. Přísně komfortním prvkem je možnost polohování opěradel zadních sedadel, bezpečnost zvyšují směrové blikače ve vnějších zpětných zrcátkách.

Linie Elegance představuje u Suzuki SX4 S-Cross absolutní vrchol. Oproti stupni Premium dostanete LED denní svícení, Bluetooth konektivitu, vyhřívání předních sedadel, samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatické xenonové světlomety, dešťový senzor a zatmavená zadní okna. Nejvyšší stupeň výbavy koupíte s benzínovým motorem 1.6 VVT od 459.900 Kč.

Zatímco v prvních třech liniích se s příplatkovými prvky krom metalízy nesetkáte, vše si můžete vynahradit v výbavy Elegance. Tu je totiž možno rozšířit o paket Lux za 40.000 korun, který dodá panoramatické střešní okno, systém Stop/Start a kožené čalounění sedaček a výplní dveří.

Během následujících 12 měsíců chce české zastoupení Suzuki prodat tisíc nových SX4. Nejprodávanější výbavou bude verze Comfort. Hlavními konkurenty budou Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai a Opel Mokka.

Novou generaci Suzuki SX4 jsme si exkluzivně vyzkoušeli již čtvrt roku před začátkem prodeje. V příštích týdnech se dočkáte plnohodnotného redakčního testu.

Suzuki SX4 S-Cross - technická data a české ceny
Motor1.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 VVT1.6 VVT 4×41.6 DDiS1.6 DDiS 4×4
Převodovka5MT5MTCVTCVT6MT6MT
Zdvihový objem [cm3]158615861586158615861586
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88 /
6000
88 /
6 000
88 /
6000
88 /
6000
88 /
3750
88 /
3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]156 /
4400
156/
4400
156/
4400
156/
4400
320/
1750
320/
1750
Max. rychlost [km/h]180175170165180175
Zrychlení 0-100 km/h [s]111212,413,51213
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,75,55,74,24,4
Hmostnost [kg]116012451200126013151380
Cena Start [Kč]359.900-----
Cena Comfort [Kč]409.900---479.900-
Cena Premium [Kč]439.900489.900469.900519.900509.900-
Cena Elegance [Kč]459.900509.900489.900539.900529.900579.900

Jízdní dojmy: Dáme Sport!

Novinku Suzuki SX4 S-Cross jsme vyzkoušeli na úzkých okreskách oblasti, které se přezdívá Česká Sibiř. Automobil ve verzi s pohonem všech kol funguje skvěle.

Design se povedl, zvláště u verze se zelinkavým lakem vyniká spodní oplastování. Vpředu je místa dostatek, posaz za volantem si najdete hned. Interiér je přehledný, ze stylistiky vozu se vymykají pouze přístroje s modrými stupnicemi, jinak vládne šedá, černá a stříbrná. Dlouháni by uvítali možnost o několik milimetrů snížit sedák, dá se na to však zvyknout.

Pozor však vzadu: před koleny máte spoustu místa, ale nad hlavou u verzí se skleněnou střechou centimetry chybějí. Je totiž dvoudílná a elektricky ovládaná, přičemž oba díly se skládají nad sebe. Podíl tvrdých a měkčených plastů je vyvážený, přístrojová deska se neleskne v čelním skle a všechny ovladače jsou na svém místě. Jen by to chtělo o něco přitvrdit přední opěradla v jejich horní části, aby jízda byla ještě komfortnější.

Jízda nás baví, jenom by to chtělo ještě více přitužit posilovač řízení. Ale práci, jakou odvádí podvozek, před tím musíme smeknout. V běžném režimu je přední pohon samozřejmě nedotáčivý, ale naprosto čitelně a nezáludně – zadní kola se s režimem Auto totiž připojují jen v nezbytných případech. Když si však vroubkovaným kolečkem na středovém tunelu zvolíte režim Sport, rázem přijdou ke slovu i zadní kola (přenos točivého momentu řídí elektromagnetická spojka) a vůz se obdivuhodně zklidní. Zatáčky pak „řežete“ s bravurou hlava nehlava, bez nejmenších známek nestability.

Povedlo se i řazení – páka padne do ruky a kulisa je správně přesná. Byť v našem případě jenom u benzinové verze, turbodiesel používá jinou převodovku a ta má řazení hodně tuhé. Prý se to ale ještě zlepší… Výbava je na úrovni, nechybí například startovací tlačítko, bluetooth, duální klimatizace, integrované autorádio a vyhřívání přední sedadel. Poprvé u značky je k dispozici také omezovač rychlosti.

Zážehový čtyřválec se podařilo natolik odhlučnit, že ho při běžné jízdě vůbec neslyšíte. Poprvé se ozve při 3500/min a pak kolem 5000/min, ale až do zásahu omezovače při 6250/min zůstává pořád utlumený. Na vytyčené trati vedoucí po rozbitých úzkých okreskách kolem Jetřichovic a lesem se spoustou zatáček jsme jezdili za slušných 6,9 litru.

Turbodiesel běží neméně sametově a tlumeně, zatahuje již od nějakých 1400/min a spotřebu na stejné trase ukázal o litr menší (5,9 l). Proti benzinu dovoluje ostré vracečky projíždět o stupeň výš a nenutí tolik řadit.

Na závěr přišla ke slovu terénní vložka: výjezd po monínské sjezdovce. V režimu Snow & Mud a s elektronickým závěrem Lock jsme se na jedničku vyškrábali do rozbahněného svahu. Když už to vypadalo, že přední kola na blátě ztrácejí grip, přišla pomoc zezadu. Takže i tohle SX4 S-Cross zvládlo, a to mělo obuté silniční sedmnáctipalcové pláště Continental ContiEcoContact o rozměru 205/50.

Tomáš Kovařík

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

s-cross
mykyna
| 23. 1. 2014
Tak pry uz to v suzuki resi.. tak uvidim
s-cross
mykyna
| 16. 1. 2014
jakákoli stabilizace ve středové poloze řízení zcela chybí, takže na dálnici budete odkázáni na protivné, neustálé korekce směru jízdyS timto musim naprosto souhlasit, auto jsem si koupil.. a je to fakt opruz.. nejradsi bych vuz vratil
s-cross
mykyna
| 3. 11. 2013
Naprosty souhlas s catmanem
Cena nového modelu SX4 je velkým zklamáním
catman
| 17. 10. 2013
Píšeš pěkně a asi máš dost času, ale hlavně se zdá, že tě to pěkně štve. Přiznám se, že sem byl sám zvědavý s čím SX4 přijde, protože sem sám dlouholetým uživatelem SX4-4x4. Hned jakmile sem viděl zvětšení-posun do SUV kategorie-nabité konkurence, tak sem myslel, že to bude další průšvih v taktice (jako Kizashi politika v Evropě)
Pak sem viděl ceník, důkladně sem ho prostudoval a pak se šel na auto ještě důkladněji podívat osobně. Je mi jedno jaké budou prodeje, také vím, že auto aktuálně není "můj šálek kávy", ale mě celkem smysl dává.
Nebudu tvrdit, že motory jsou silné, že mjí dobrý krouťák apod. nee, to opravdu nemají. Diesel moc smysl nedává a benzín je jen upravený původní 1,6. To je málo, ale auto se prezentuje jako rodinné-ani horský traktor, ani městské SUV ani pseudoSport MPV. To co popisuješ jako požadavky do hor na to má Suzuki Grand Vitaru! Já osobně 4-5x zůstávám v zimě parkovat v horách a za poslední 3 roky sem několikrát startoval po noci při které bylo pod -25st C...takže ani nafta není dobrá volba, protože zamrzne a když cituješ "nekup to za ty prachy", tak je znát, že sám si SX4 neměl. Každou zimu totiž vyškubávám ze závějí tou svojí malou ty větší SUV s naftou a 4x4, ale taky o půl tuny těžší!
No abych tu nepsal román jako Ty, tak mě ten motor smysl dává, protože je spolehlivý, žere málo a konstantně (ne jako 1.2 či 1.4TSI) a hlavně protože je to pro RODINU!..na tu se cílí!
Napsals, že v téhle ceně je nových aut spousty!? Ale kromě Yeti si neuvedl ani jedno!?...já se přiznám, že sem pátral a našel-Fiat Panda a Dacia Duster...hmmm, no tak to si běž vyzkoušet, v Dusteru stačí otevřít dveře a přivonět :-) aaa propos ten Yeti co píšeš má švihadla na oknech, místo rádia díru a sedačku s volantem si můžeš seřídit jedině tak, že si vezmeš polštář pod *. Naopak k tomu S-Crossu, dostaneš max.výbavu za 20t...za to nejsou ve škodě ani Xenony :-(
No stručně a jednoduše já si SX4 S-Cross koupit nepoběžím, ale za půl milionu sem srovnatelnou čtyřkolku se zárukou 5let nenašel a to např. Hyundai, Kiu či Chevrolet dnes už považuji za kvalitní, přesto ve skutečné kvalitě-zpracování, spolehlivosti ani výbavě na Suzuki nemají a jsou při tom podstatně dražší!
To, že v budoucnu přijdou akční modely (NAVI) nebo modifikace OutDoor (+2,5cm výšky) či přibude motorizace (např 2400ccm) o tom nepochybuji. A jako vstup do segmentu mi to teda smysl dává a pokud to nezkazí cenová a konfigurační politika typu Kizashi, tak strach nemám. A všem tady nahoře, zamyslete se proboha, auto není o počtu turb, max.papírovém výkonu, min papírové spotřebě, nebo počtu převodových stupňů!?!
Běžte se svézt a pro srovnání si vemte třeba Fabii RS a Swift Sport, nebo tuhle S-Cross a Yeti-ho...bežte, fakt běžte si do toho sednout, nastarovat a projet se! To je totiž to jediný objektivní a to v žádným článku ani diskuzi pod ním NENAJDETE ;-)
ten diesel je od Fiatu?
jaro62
| 20. 9. 2013
Souhlas. Když se downsizing udělá dobře, to jest zvýšené namáhání je kompenzováno kvalitnějšími materiály atd, tak to nemusí být vždy průšvih, ale výrobu to samozřejmě spíš prodražuje (i když ne o tolik, jak si všichni myslí). Pochopitelně krize a konkurence tlačí na snižování cen aut, odbory naopak na zvyšování mezd, státy na vyšší daně. Zákazníci zase tlačí na lepší výbavu za nižší peníze - a tak se výroba řady komponent stěhuje kam jinam než do Číny s nízkou cenou práce. Problémem jsou ale také euronormy, konstrukční vady a pod.