Nové Suzuki SX4 S-Cross: České ceny a jízdní dojmy
Nové Suzuki SX4 S-Cross je nabízeno se dvěma pohonnými jednotkami a čtyřmi liniemi výbav. Již základní verze Start nepostrádá sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, výškově stavitelný volant, stabilizační systém, Isofix, elektrická okna nebo manuální klimatizaci. To vše za 359.900 Kč. Vůz stojí na 16“ ocelových discích, rezervní kolo je pro všechny verze pouze dojezdové. Bez rozdílu výbavy si připlatíte 15.000 korun za metalízu.
O dost zajímavěji vypadá výbavový stupeň Comfort. Oproti základu je o 50.000 korun dražší, nabídne však rádio s MP3, tempomat s omezovačem, USB vstup, dvojité dno v zavazadelníku, výškově i podélně stavitelný volant, osvětlení kufru nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Lepší střed představuje stupeň Premium. Oproti linii Comfort navíc dostanete asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci, kožený potah volantu, středovou loketní opěrku nebo 16“ lité disky. Přísně komfortním prvkem je možnost polohování opěradel zadních sedadel, bezpečnost zvyšují směrové blikače ve vnějších zpětných zrcátkách.
Linie Elegance představuje u Suzuki SX4 S-Cross absolutní vrchol. Oproti stupni Premium dostanete LED denní svícení, Bluetooth konektivitu, vyhřívání předních sedadel, samoztmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatické xenonové světlomety, dešťový senzor a zatmavená zadní okna. Nejvyšší stupeň výbavy koupíte s benzínovým motorem 1.6 VVT od 459.900 Kč.
Zatímco v prvních třech liniích se s příplatkovými prvky krom metalízy nesetkáte, vše si můžete vynahradit v výbavy Elegance. Tu je totiž možno rozšířit o paket Lux za 40.000 korun, který dodá panoramatické střešní okno, systém Stop/Start a kožené čalounění sedaček a výplní dveří.
Během následujících 12 měsíců chce české zastoupení Suzuki prodat tisíc nových SX4. Nejprodávanější výbavou bude verze Comfort. Hlavními konkurenty budou Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai a Opel Mokka.
Novou generaci Suzuki SX4 jsme si exkluzivně vyzkoušeli již čtvrt roku před začátkem prodeje. V příštích týdnech se dočkáte plnohodnotného redakčního testu.
Suzuki SX4 S-Cross - technická data a české ceny | ||||||
Motor | 1.6 VVT | 1.6 VVT 4×4 | 1.6 VVT | 1.6 VVT 4×4 | 1.6 DDiS | 1.6 DDiS 4×4 |
Převodovka | 5MT | 5MT | CVT | CVT | 6MT | 6MT |
Zdvihový objem [cm3] | 1586 | 1586 | 1586 | 1586 | 1586 | 1586 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88 / 6000 | 88 / 6 000 | 88 / 6000 | 88 / 6000 | 88 / 3750 | 88 / 3750 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 156 / 4400 | 156/ 4400 | 156/ 4400 | 156/ 4400 | 320/ 1750 | 320/ 1750 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 175 | 170 | 165 | 180 | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11 | 12 | 12,4 | 13,5 | 12 | 13 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 5,7 | 5,5 | 5,7 | 4,2 | 4,4 |
Hmostnost [kg] | 1160 | 1245 | 1200 | 1260 | 1315 | 1380 |
Cena Start [Kč] | 359.900 | - | - | - | - | - |
Cena Comfort [Kč] | 409.900 | - | - | - | 479.900 | - |
Cena Premium [Kč] | 439.900 | 489.900 | 469.900 | 519.900 | 509.900 | - |
Cena Elegance [Kč] | 459.900 | 509.900 | 489.900 | 539.900 | 529.900 | 579.900 |
Jízdní dojmy: Dáme Sport!
Novinku Suzuki SX4 S-Cross jsme vyzkoušeli na úzkých okreskách oblasti, které se přezdívá Česká Sibiř. Automobil ve verzi s pohonem všech kol funguje skvěle.
Design se povedl, zvláště u verze se zelinkavým lakem vyniká spodní oplastování. Vpředu je místa dostatek, posaz za volantem si najdete hned. Interiér je přehledný, ze stylistiky vozu se vymykají pouze přístroje s modrými stupnicemi, jinak vládne šedá, černá a stříbrná. Dlouháni by uvítali možnost o několik milimetrů snížit sedák, dá se na to však zvyknout.
Pozor však vzadu: před koleny máte spoustu místa, ale nad hlavou u verzí se skleněnou střechou centimetry chybějí. Je totiž dvoudílná a elektricky ovládaná, přičemž oba díly se skládají nad sebe. Podíl tvrdých a měkčených plastů je vyvážený, přístrojová deska se neleskne v čelním skle a všechny ovladače jsou na svém místě. Jen by to chtělo o něco přitvrdit přední opěradla v jejich horní části, aby jízda byla ještě komfortnější.
Jízda nás baví, jenom by to chtělo ještě více přitužit posilovač řízení. Ale práci, jakou odvádí podvozek, před tím musíme smeknout. V běžném režimu je přední pohon samozřejmě nedotáčivý, ale naprosto čitelně a nezáludně – zadní kola se s režimem Auto totiž připojují jen v nezbytných případech. Když si však vroubkovaným kolečkem na středovém tunelu zvolíte režim Sport, rázem přijdou ke slovu i zadní kola (přenos točivého momentu řídí elektromagnetická spojka) a vůz se obdivuhodně zklidní. Zatáčky pak „řežete“ s bravurou hlava nehlava, bez nejmenších známek nestability.
Povedlo se i řazení – páka padne do ruky a kulisa je správně přesná. Byť v našem případě jenom u benzinové verze, turbodiesel používá jinou převodovku a ta má řazení hodně tuhé. Prý se to ale ještě zlepší… Výbava je na úrovni, nechybí například startovací tlačítko, bluetooth, duální klimatizace, integrované autorádio a vyhřívání přední sedadel. Poprvé u značky je k dispozici také omezovač rychlosti.
Zážehový čtyřválec se podařilo natolik odhlučnit, že ho při běžné jízdě vůbec neslyšíte. Poprvé se ozve při 3500/min a pak kolem 5000/min, ale až do zásahu omezovače při 6250/min zůstává pořád utlumený. Na vytyčené trati vedoucí po rozbitých úzkých okreskách kolem Jetřichovic a lesem se spoustou zatáček jsme jezdili za slušných 6,9 litru.
Turbodiesel běží neméně sametově a tlumeně, zatahuje již od nějakých 1400/min a spotřebu na stejné trase ukázal o litr menší (5,9 l). Proti benzinu dovoluje ostré vracečky projíždět o stupeň výš a nenutí tolik řadit.
Na závěr přišla ke slovu terénní vložka: výjezd po monínské sjezdovce. V režimu Snow & Mud a s elektronickým závěrem Lock jsme se na jedničku vyškrábali do rozbahněného svahu. Když už to vypadalo, že přední kola na blátě ztrácejí grip, přišla pomoc zezadu. Takže i tohle SX4 S-Cross zvládlo, a to mělo obuté silniční sedmnáctipalcové pláště Continental ContiEcoContact o rozměru 205/50.
Tomáš Kovařík