Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové turbodiesely Opelu: 1.6 CDTI pro Mokku a 2.0 CDTI pro Insignii

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
4 Fotogalerie
Diskuze (20)
Vznětová šestnáctistovka nahrazuje v modelu Mokka dřívější 1.7 CDTI. Dvoulitr pro Insignii je pak silnější než stejně objemný předchůdce.

Opel v průběhu těchto let mezigeneračně obměňuje nabídku svých motorů. Nejnovějšími zástupci nové generace agregátů jsou vznětové čtyřválce pro modely Mokka a Insignia. Jednotky představené loni na podzim konečně znají své české ceny.

Hliníkový agregát 1.6 CDTI pro Mokku se stává nástupcem dřívější jednotky 1.7 CDTI. Motor známý třeba z modernizované Merivy se chlubí parametry 100 kW a 320 N.m, což je o 4 kW a 20 N.m více než u předchůdce. Mokka s 1.6 CDTI pod kapotou a šestistupňovým manuálem zrychlí z 0-100 km/h za 9,9 sekundy a jede až rychlostí 191 km/h. V kombinovaném cyklu malé SUV spotřebuje 4,1 litru na 100 km, o půl litru méně než dřívější sedmnáctistovka.

Šestnáctistovka spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo automatem se stejným počtem stupňů. Manuální převodovku je možné kombinovat i s pohonem všech kol. České ceny Mokky s tímto agregátem začínají na částce 501.900 korun, za automat se připlácí 35.000 korun, pohon všech kol přijde na rovných 50.000 korun.

Pro Insignii je určen 2.0 CDTI se 125 kW a 400 N.m. Motor částečně nahrazuje vznětový dvoulitr se 120 kW, starší jednotka je zatím na českém trhu dostupná i nadále. Insignia s novým dvoulitrem akceleruje z 0-100 km/h za devět sekund a dokáže uhánět až rychlostí 225 km/h.

České ceny Insignie s novým dvoulitrem začínají na částce 683.900 korun. Zájemci o šestistupňový automat musí sáhnout po starším slabším turbodieselu. Za pohon všech kol se v obou případech připlácí tučných 87.000 korun.

Oba nové motory disponují turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a vstřikováním typu common-rail, které pracuje až při tlaku 2.000 bar. Zatímco dvoulitr je kvůli splnění emisních norem vybaven katalyzátorem SCR se vstřikováním kapaliny AdBlue, šestnáctistovce stačí zásobníkový katalyzátor NOX (tzv. LNT).

Opel o nových turbodieselech tvrdí, že nabídnou extrémně tichý chod nebo nízkou spotřebu paliva. Na potvrzení tohoto prohlášení si však budeme muset počkat do redakčního testu nových jednotek.

Vstoupit do diskuze (20)