Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové turbodiesely Opelu: 1.6 CDTI pro Mokku a 2.0 CDTI pro Insignii

David Bureš David Bureš 23. 1. 2015 • 00:55
4
20
Vznětová šestnáctistovka nahrazuje v modelu Mokka dřívější 1.7 CDTI. Dvoulitr pro Insignii je pak silnější než stejně objemný předchůdce.

Opel v průběhu těchto let mezigeneračně obměňuje nabídku svých motorů. Nejnovějšími zástupci nové generace agregátů jsou vznětové čtyřválce pro modely Mokka a Insignia. Jednotky představené loni na podzim konečně znají své české ceny.

Hliníkový agregát 1.6 CDTI pro Mokku se stává nástupcem dřívější jednotky 1.7 CDTI. Motor známý třeba z modernizované Merivy se chlubí parametry 100 kW a 320 N.m, což je o 4 kW a 20 N.m více než u předchůdce. Mokka s 1.6 CDTI pod kapotou a šestistupňovým manuálem zrychlí z 0-100 km/h za 9,9 sekundy a jede až rychlostí 191 km/h. V kombinovaném cyklu malé SUV spotřebuje 4,1 litru na 100 km, o půl litru méně než dřívější sedmnáctistovka.

Šestnáctistovka spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo automatem se stejným počtem stupňů. Manuální převodovku je možné kombinovat i s pohonem všech kol. České ceny Mokky s tímto agregátem začínají na částce 501.900 korun, za automat se připlácí 35.000 korun, pohon všech kol přijde na rovných 50.000 korun.

Pro Insignii je určen 2.0 CDTI se 125 kW a 400 N.m. Motor částečně nahrazuje vznětový dvoulitr se 120 kW, starší jednotka je zatím na českém trhu dostupná i nadále. Insignia s novým dvoulitrem akceleruje z 0-100 km/h za devět sekund a dokáže uhánět až rychlostí 225 km/h.

České ceny Insignie s novým dvoulitrem začínají na částce 683.900 korun. Zájemci o šestistupňový automat musí sáhnout po starším slabším turbodieselu. Za pohon všech kol se v obou případech připlácí tučných 87.000 korun.

Oba nové motory disponují turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a vstřikováním typu common-rail, které pracuje až při tlaku 2.000 bar. Zatímco dvoulitr je kvůli splnění emisních norem vybaven katalyzátorem SCR se vstřikováním kapaliny AdBlue, šestnáctistovce stačí zásobníkový katalyzátor NOX (tzv. LNT).

Opel o nových turbodieselech tvrdí, že nabídnou extrémně tichý chod nebo nízkou spotřebu paliva. Na potvrzení tohoto prohlášení si však budeme muset počkat do redakčního testu nových jednotek.

Související články

Témata
Avatar - WinDiesel
24. 1. 2015 18:00
Re: Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
Máš stejně pomýlené názory jako Áda. Dle Vaší logiky by jezdily jen první vyrobená auta, např. Ford T. Jakéhokoli následníka by se nevyplácelo vyrábět - dle Vaší pokřivené logiky by se donekonečna mělo recyklovat první vyrobené auto.
Avatar - WinDiesel
24. 1. 2015 13:56
Re: Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
Ty to nechápeš, pro Ádu existují na světě jeden motory TDI s PD s vysokou kompresí. I kdyby byly poruchové jako jsou 2,0 TDI-PD nebo metaly saze, smrděly, to je jedno protože vše ostatní je dle něj špatně.
Ale, nic ještě není tak špatně jako produkce firmy "Rendlík & Syn". To je to úplně úplně nejhorší na celým světě. >:D
24. 1. 2015 12:42
Re: 1,6 CDTI ( 100 kw).
Mam 1,95 a v Upe som teda pocit, ze som v zeleznej panne nemal. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
24. 1. 2015 11:31
Re: Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
Pise to správně - jde o ten součet: min smradu z výfuku + o hodně víc smradu a škodlivin z výroby nového = starší je ekologičtější.
Starší - ne "po smrti".
;-)
24. 1. 2015 11:18
Re: Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
A co lidé, pomůže jim čuchání smradů z půlmilionových TDI na ulici s hustým provozem ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku