Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové turbodiesely Opelu: 1.6 CDTI pro Mokku a 2.0 CDTI pro Insignii

David Bureš David Bureš 23. 1. 2015
4
20
Vznětová šestnáctistovka nahrazuje v modelu Mokka dřívější 1.7 CDTI. Dvoulitr pro Insignii je pak silnější než stejně objemný předchůdce.

Opel v průběhu těchto let mezigeneračně obměňuje nabídku svých motorů. Nejnovějšími zástupci nové generace agregátů jsou vznětové čtyřválce pro modely Mokka a Insignia. Jednotky představené loni na podzim konečně znají své české ceny.

Hliníkový agregát 1.6 CDTI pro Mokku se stává nástupcem dřívější jednotky 1.7 CDTI. Motor známý třeba z modernizované Merivy se chlubí parametry 100 kW a 320 N.m, což je o 4 kW a 20 N.m více než u předchůdce. Mokka s 1.6 CDTI pod kapotou a šestistupňovým manuálem zrychlí z 0-100 km/h za 9,9 sekundy a jede až rychlostí 191 km/h. V kombinovaném cyklu malé SUV spotřebuje 4,1 litru na 100 km, o půl litru méně než dřívější sedmnáctistovka.

Šestnáctistovka spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo automatem se stejným počtem stupňů. Manuální převodovku je možné kombinovat i s pohonem všech kol. České ceny Mokky s tímto agregátem začínají na částce 501.900 korun, za automat se připlácí 35.000 korun, pohon všech kol přijde na rovných 50.000 korun.

Pro Insignii je určen 2.0 CDTI se 125 kW a 400 N.m. Motor částečně nahrazuje vznětový dvoulitr se 120 kW, starší jednotka je zatím na českém trhu dostupná i nadále. Insignia s novým dvoulitrem akceleruje z 0-100 km/h za devět sekund a dokáže uhánět až rychlostí 225 km/h.

České ceny Insignie s novým dvoulitrem začínají na částce 683.900 korun. Zájemci o šestistupňový automat musí sáhnout po starším slabším turbodieselu. Za pohon všech kol se v obou případech připlácí tučných 87.000 korun.

Oba nové motory disponují turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a vstřikováním typu common-rail, které pracuje až při tlaku 2.000 bar. Zatímco dvoulitr je kvůli splnění emisních norem vybaven katalyzátorem SCR se vstřikováním kapaliny AdBlue, šestnáctistovce stačí zásobníkový katalyzátor NOX (tzv. LNT).

Opel o nových turbodieselech tvrdí, že nabídnou extrémně tichý chod nebo nízkou spotřebu paliva. Na potvrzení tohoto prohlášení si však budeme muset počkat do redakčního testu nových jednotek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - WinDiesel
Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
| 24. 1. 2015
Máš stejně pomýlené názory jako Áda. Dle Vaší logiky by jezdily jen první vyrobená auta, např. Ford T. Jakéhokoli následníka by se nevyplácelo vyrábět - dle Vaší pokřivené logiky by se donekonečna mělo recyklovat první vyrobené auto.
Avatar - WinDiesel
Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
| 24. 1. 2015
Ty to nechápeš, pro Ádu existují na světě jeden motory TDI s PD s vysokou kompresí. I kdyby byly poruchové jako jsou 2,0 TDI-PD nebo metaly saze, smrděly, to je jedno protože vše ostatní je dle něj špatně.
Ale, nic ještě není tak špatně jako produkce firmy "Rendlík & Syn". To je to úplně úplně nejhorší na celým světě. >:D
1,6 CDTI ( 100 kw).
| 24. 1. 2015
Mam 1,95 a v Upe som teda pocit, ze som v zeleznej panne nemal. ;-)
Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
| 24. 1. 2015
Pise to správně - jde o ten součet: min smradu z výfuku + o hodně víc smradu a škodlivin z výroby nového = starší je ekologičtější.
Starší - ne "po smrti".
;-)
Vyhoněné turbodiesely a ekologie.
| 24. 1. 2015
A co lidé, pomůže jim čuchání smradů z půlmilionových TDI na ulici s hustým provozem ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku