Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky od Renaultu: Čtvrtá Laguna a crossovery

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 12. 2014 • 03:37
18
179
Zobrazit náhledy (18)
Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna
Francouzská automobilka s diamantem ve znaku zbrojí. Chystá čtvrtou Lagunu i zástupy kříženců. A nezapomínejme ani na nový Mégane.

Modelová paleta Renaultu potřebuje zásadní obměnu. Francouzi sice mají relativně nové Clio, které je v Evropě bestsellerem, čerstvé Twingo i Espace, ale v dalších poměrně důležitých segmentech přežívají stávající řady. A to se změní velmi rychle! Výkonný viceprezident skupiny Stefan Müller se rozpovídal v interview pro německý Auto Motor und Sport.

Prvním novým modelem bude čtvrtá generace Laguny, která už potřebuje nástupce jako sůl. Sympatické je to, že se Renault svých pozic ve střední třídě nevzdá a stále hodlá bojovat proti převážně německé konkurenci. Oblíbení kříženci dostanou také nějaké nové přírůstky, dokonce i ty, které nemají žádné předchůdce. Malému Capturu se daří velmi dobře, na obchodní výsledky zmíněného Espace, který se přetransformoval právě do role luxusního crossoveru, si budeme muset ještě počkat. Müller pochopitelně nebyl konkrétní, ale hovořil o vysoce kvalitních a přitom cenově dostupných produktech, které si odpustí „zbytečně drahé věci.“

Renault se v poslední době soustředil hlavně na elektromobily, i když se jim zrovna obchodně moc nedaří a předpovědi po masivním odbytu nevyšly. Do září 2014 si je koupilo celosvětově 200 tisíc klientů, jenže to nejsou čísla za jediný rok a navíc naopak společná s Nissanem. Letos se ovšem odbyt zvýšil o 80 % oproti loňsku a klientela je nyní třeba s malým Zoe velmi spokojena. Pro Müllera je taková forma rozumnou volbou, očekává zvyšování dotací v různých zemích i nárůst počtu dobíjecích stanic. Konkurence však sází na plug-in hybridy a třeba i vodík. Výkonný šéf ovšem první možnost v tuto chvíli vyloučil. Baterie Renaultů nebude zatím možné dobíjet z běžné elektrické zásuvky a kombinaci konvenční spalovací pohonné jednotky s elektromotorem v útrobách produkčních vozů této značky nenajdeme. Proč? Propojit funkčnost obou agregátů je dle jeho slov „příliš složité a finančně náročné.“ Pokud se poptávka po takových vozech v krátkodobém časovém horizontu zvýší, pak může celkem bez problémů použít techniku aliančního partnera Nissanu.

A ještě na závěr něco málo o novém Méganu. Taktéž čtvrtá generace slibovala radikální design, vizualizace naznačovaly přední světla protažená směrem dolů k nárazníku, či vizuálně rozdělený zadní sloupek. Sportovnější tvary by se měly každopádně inspirovat úsporným konceptem Eolab. Velké logo na přídi zůstane, Mégane na platformě CMF zhubne a dostane nový informační systém. Představí se příští rok ve Frankfurtu a prodávat se začne v úvodu sezóny 2016. Záhy jej doplní i Scénic.

Renault chce zůstat hlavně masovým výrobcem a hodlá být v Evropě ziskový. Do roku 2017 se chce dostat na starém kontinentu v odbytu osobních a užitkových vozů na druhé místo za VW. Loni prodal 1,3 milionu aut, letos své přírůstky určitě navýší.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je tady
Vyplatilo by se
| 31. 12. 2014
Hlas lidu, hlas boží... palcování dokazuje, kdo z nás to dává a kdo ne, dottore ;-)
Laguna
| 28. 12. 2014
Ano chová se jako dvoulitr, ale je to dáno kratšími převody, což mi osobně nevadí, šíleně dlouhé převody zabíjejí tyhle malé diesly, plynule zatahuje od 1300 otáček, což považuju výhodu, dCi začal trochu fungovat kolem 1800 otáček, měl jsem vedle sebe carens a grand scenic, ano CRDi je hrubší, ve 130 mi přišel ale jednoznačně tišší. Je fakt že tahle zkušenost je starší, novější mám se sportsvanem 2 litr tdi, je tichý, ale jede hůře, zase příliš dlouhé kvalty, letargický nástup, žádný dravj, ve 130 asi nastejno s hlučností, samo jsou lepší dvoulitry třeba HDi...
Vyplatilo by se
| 28. 12. 2014
ťažko povedať, z vyššie uvedeného vieme, že lagunu nepostihujú chyby, ktoré sa zisťujú na stk, mimochodom z informácií zo spoľahlivého zdroja viem aj to,že je to celkom spoľahlivé auto. Ja som jej kvality (spoľahlivosť) nespochybnil, ja som reagoval na Adu ;-)

Mimochodom, sám vlastním auto, ktoré je pravidelne na chvoste tabuľky a okrem oleja, filtrov a jednej sady kotúčov s platničkami som ešte nič neriešil a cez stk prechádzam bez problémov. Preto aj na základe toho čo som písal vyššie si z tejto štatistiky ťažkú hlavu nerobím ;-)
Avatar - Ronault.
Laguna
| 28. 12. 2014
To, že má 1,6 dCi větší turbodíru, to máš pravdu, pod 1500 se mu moc či vůbec nechce, ne že by protestoval škubáním či vibracemi, ale nejede, nicméně napsat, že 1,7 CRDi se chová spíše jako dvoulitr... no spíše tedy ne. A ještě jedna důležitá nectnost 1,7 CRDi, nekultivovanost ve vyšších otáčkách, které jsou u něj více než potřebné aby se tomu dvoulitru, který má v i40 nahrazovat, přibližoval, v tom je dCi o kus dále.
Laguna
| 28. 12. 2014
Ano nedá se to srovnávat, silnější CRDi má určitě více síly než dCi, jen je třeba srovnávat srovnatelné, mě třeba ve scéniku překvapil velký turbolag, neschopnost se proprat s nižšími otáčkami, což CRDi zvládá bez problémů, chová se spíš jako dvoulitr. Samozřejmě dCi má nižší spotřebu, což je slušná výhoda.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku