Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky značek Alfa Romeo a Maserati se opozdí. Jaký je důvod tentokrát?

David Bureš
Diskuze (31)
Už málokoho překvapí, že Alfa Romeo opět mění své budoucí plány. Tentokrát jsou důvodem zpomalující se prodeje na čínském trhu.

Alfa Romeo už zase přehodnotila své budoucí plány a rozhodla se o několik měsíců posunout příchod sedanu Giulia. Také Maserati mění své plány, sporťák Alfieri přijde až v roce 2018 a ne o dva roky dříve, jak se původně plánovalo. Agentura Bloomberg zjistila, že důvodem těchto rozhodnutí je situace na čínském trhu.

Čína je pro koncern Fiat Chrysler Automobiles důležitým odbytištěm, tamější zájem zákazníků o nové automobily už ale letos neroste takovým tempem jako v minulých letech. V letošním roce prodeje aut v nejlidnatější zemi světa roste jen asi o tři procenta, zatímco v posledních deseti letech to bylo v průměru o 36 %.

Fiat Chrysler proto následuje ostatní automobilky a přehodnocuje tamější prodejní plány. Výrobci se podle všeho budou muset smířit s tím, že se čínský trh z velké části nasytil a ani v následujících letech nebudou tamější prodeje růst tak rychle jako v minulých desetiletích.

Automobilky tak už nemůžou očekávat, že Čína bude výrazně přispívat k jejich ziskům. I proto je šéf Fiatu Sergio Marchionne nucen upravit ambiciózní plán investovat v následujících pěti letech 48 miliard eur. Vedle ztráty jistoty mohutných zisků z čínského trhu Marchionne musí počítat i se ztrátou vysokých zisků pravidelně generovaných značkou Ferrari. Maranellská automobilka se od FCA oddělila, navíc se s 10 % akcií začalo obchodovat na burze.

V příštím roce chtěl FCA výrazně investovat, aby podpořil značky Alfa Romeo, Jeep a Maserati, místo toho ale budou plány skromnější. V praxi to bude znamenat, že Alfa Romeo v příštím roce nepředstaví chystaný velký sedan, ale místo toho modernizuje malé MiTo a kompaktní Giulettu.

Alfa by se totiž měla opět zaměřit spíše na Evropu a USA než na Čínu, právě na starém kontinentu by měl být o kompakt a malý hatchback větší zájem než o velký sedan. Modernizace stávajících aut je navíc méně nákladná než vývoj zcela nového automobilu. Inovované modely budou podle aktuálního plánu představeny v první polovině roku 2016.

Odsouvá se také chystané SUV. V příštím roce si sice zřejmě odbude svoji premiéru, do prodeje ale zřejmě vstoupí až na začátku roku 2017. Nejbližším důkazem změny plánů Alfy Romeo je pak odsunutí příchodu Giulie na trh o několik měsíců. Automobilka chce totiž ještě dokončit vývoj tohoto konkurenta BMW 3.

Změny plánů budou mít vliv také na budoucnost Maserati. SUV Levante v příštím roce skutečně přijde, sporťák Alfieri se ale začne prodávat až v roce 2018. Krátce po premiéře konceptu tohoto auta přitom vedení značky avizovalo, že se sériové kupé začne prodávat v příštím roce.

David Bureš
Diskuze (31)
4. 12. 2015 13:29
Re: Marchionne
Žil jsem roky v Itálii a platí se tam z výkonu a ne z objemu. To je snad už jenom u nás. K tomu ještě silniční daň pro všechny. A nechtějte vědět ceny, jinak by vás kleplo. >:D
Avatar - CommonUser
4. 12. 2015 09:12
Re: Marchionne
AK je niekde tunel a vie sa o tom, tak sa tazko niekde poziciava ...
Avatar - Ja Prvni 123
3. 12. 2015 23:33
Re: Co dodat....
Daval jsem link pod ten clanek o Tipu, jak tady "odhalili" jeho motorizace... tam to najdes.
;-)
3. 12. 2015 23:24
Re: VW
Aby mohly být ty Alfy v bazarech, musel je ale všechny před tím někdo jako nové koupit.
3. 12. 2015 22:19
Re: Marchionne
No jde o to jestli FCA vůbec přemýšlí, tímhle krokem zabíjí Alfu. U Lancie se jim to už povedlo :no: