Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Cadillac Escalade-V se představil jako nejvýkonnější a nejdražší model značky

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 5. 2022 • 10:58
25
3
Zobrazit náhledy (25)
Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V Cadillac Escalade-V

Nejvýkonnější produkční motor v historii automobilky nabízí 682 koní a na stovku vystřelí tuhle katedrálu na kolech pod pět sekund.

Cadillac se pochlubil novým exkluzivním modelem Escalade-V, který slibuje brutální výkon, upravený podvozek, ještě větší úroveň luxusu a také několik „nej“ jak pro automobilku, tak pro celý segment. Začněme ale postupně.

Nový Cadillac Escalade-V, který standardně nabídne tři řady sedadel, bude dostupný jak ve verzi s klasickým rozvorem (3071 mm), tak v prodloužené verzi ESV s rozvorem 3406 mm. Cena přitom startuje od 149.990 dolarů (cca 3.650.000 Kč), což dělá z Escalade-V nejdražší produkční model značky.

Automobilka přitom označuje Eslacade-V za nejvýkonnější full-size SUV, které dnes automobilový průmysl může nabídnout. Jedním z důvodů by přitom měl být fakt, že Dodge již přestal vyrábět extrémní Durango Hellcat. Bez ohledu na marketingové řečičky je však Escalade-V velmi zajímavým strojem.

Video se připravuje ...

Pod kapotou má totiž ručně skládaný 6,2litrový motor V8, přeplňovaný kompresorem, který přes desetistupňovou automatickou převodovku posílá výkon na všechna kola. Mnozí si možná vzpomenou na Cadillac CT-5V Blackwing, který je osazen podobným motorem, Escalade-V však dostal větší kompresor, který nabízí vyšší plnící tlak.

Nejvyšší výkon se tak posunul na 508 kW (cca 682 k) a 885 Nm točivého momentu, díky čemuž je vůz schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4,4 sekundy i navzdory své pohotovostní hmotnosti 2.820 kg, respektive 2.906 kg u verze s prodlouženým rozvorem. V zámoří populární sprint na ¼ míle pak vůz zvládne za 12,74 sekundy.

Kvůli upravenému motoru musela automobilka upravit jak desetistupňovou převodovku, tak i systém rozdělování točivého momentu, který za běžných podmínek rozděluje výkon rovnoměrně mezi obě nápravy. Za blíže nespecifikovaných podmínek je však vůz schopen posílat až 67 % výkonu na zadní nápravu, což by dávalo smysl například při prudké akceleraci, kdy se hmotnost přesouvá dozadu.

Společně s instalací výkonnějšího motoru a úpravami pohonného ústrojí dostal Cadillac Escalade-V také čtvrtou generaci tlumičů GM Magnetic Ride Control a vzduchové odpružení Air Ride Adaptive, které bude dostupné pouze pro model V. Zadní vzduchové odpružení by přitom mělo být specificky nastavené a tužší, aby autu pomohlo s přenosem výkonu na asfalt.

S ohledem na nové schopnosti vozu navíc technici přepracovali nastavení jízdních režimů, které upravuje chování řízení, podvozku, motoru i systému pohonu všech kol. K dispozici jsou režimy Tour, Sport nebo Snow/Ice. Navzdory brutálnímu výkonu se přitom Cadillac Eslacade-V nesnaží ve své posádce vyvolat dojem extra sportovního vozu. Sází totiž především na komfort, luxus a bohaté technologické vybavení.

Posádka má k dispozici například obrazovky s celkovou plochou až 38 palců, které by měly mít až dvojnásobnou hustotu pixelů ve srovnání s 4K televizemi, jak uvádí výrobce. Jedním z těchto displejů je i digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 14,2 palce a technologií rozšířené reality při navigování.

Interiér se dále snaží zaujmout prémiovými dekory, včetně dřevěné dýhy, nechybí prémiové kožené čalounění a přední sedadla nabídnou i masážní funkce. Posádka si může vychutnávat prémiový 3D zvuk z 36 reproduktorů audio-systému AKG Studio a řidič si může usnadnit práci příplatkovým asistentem řízení GM Super Cruise.

Exteriér vozu zaujme lehce přepracovanými nárazníky a také novou maskou chladiče s černou Sport Mesh mřížkou, která je tradičním znamením modelů V. V podbězích jsou standardně 22“ kola s unikátním designem, zpoza kterých vidíme vpředu prosvítat brzdy Brembo s červenými třmeny. Ze zadního nárazníku pak decentně vyčnívají čtyři koncovky výfuku.

Cadillac Escalade-V by se měl začít prodávat během letošního léta a údajně půjde o limitovanou sérii. Cenu ani plánovaný počet kusů však automobilka zatím neprozradila.

Související články

Témata
Avatar - speedfred
14. 5. 2022 11:53
…..
https://www.auto.cz/…zsi-model-znacky?…
Dobrá fotka, o hlavu vyšší spolužiak 😀
Avatar - Machýrek
13. 5. 2022 22:46
Boží
Když chceš Véčko AMG 63 a voni ti ho ne a ne vyrábět, tak tu máš tohle :yes:
Avatar - Barrichello
13. 5. 2022 13:41
Kladivo na německou prémii
anebo to nejlepší z amerických SUV.

Obrovský výkon, neskutečný luxus, pohodlí a kvlaitní materiály.

SUV sice nemusím, ale Escalade-V je opravdu král mezi SUV.

Bravo GM :yes: :yes: :yes:
Články odjinud