Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cadillac Escalade-V
Cadillac Escalade-V
Cadillac Escalade-V
Cadillac Escalade-V
25 Fotogalerie

Nový Cadillac Escalade-V se představil jako nejvýkonnější a nejdražší model značky

Nejvýkonnější produkční motor v historii automobilky nabízí 682 koní a na stovku vystřelí tuhle katedrálu na kolech pod pět sekund.

Cadillac se pochlubil novým exkluzivním modelem Escalade-V, který slibuje brutální výkon, upravený podvozek, ještě větší úroveň luxusu a také několik „nej“ jak pro automobilku, tak pro celý segment. Začněme ale postupně.

Nový Cadillac Escalade-V, který standardně nabídne tři řady sedadel, bude dostupný jak ve verzi s klasickým rozvorem (3071 mm), tak v prodloužené verzi ESV s rozvorem 3406 mm. Cena přitom startuje od 149.990 dolarů (cca 3.650.000 Kč), což dělá z Escalade-V nejdražší produkční model značky.

Automobilka přitom označuje Eslacade-V za nejvýkonnější full-size SUV, které dnes automobilový průmysl může nabídnout. Jedním z důvodů by přitom měl být fakt, že Dodge již přestal vyrábět extrémní Durango Hellcat. Bez ohledu na marketingové řečičky je však Escalade-V velmi zajímavým strojem.

Video placeholder
Nový Cadillac Escalade-V • Zdroj: Cadillac

Pod kapotou má totiž ručně skládaný 6,2litrový motor V8, přeplňovaný kompresorem, který přes desetistupňovou automatickou převodovku posílá výkon na všechna kola. Mnozí si možná vzpomenou na Cadillac CT-5V Blackwing, který je osazen podobným motorem, Escalade-V však dostal větší kompresor, který nabízí vyšší plnící tlak.

Nejvyšší výkon se tak posunul na 508 kW (cca 682 k) a 885 Nm točivého momentu, díky čemuž je vůz schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4,4 sekundy i navzdory své pohotovostní hmotnosti 2.820 kg, respektive 2.906 kg u verze s prodlouženým rozvorem. V zámoří populární sprint na ¼ míle pak vůz zvládne za 12,74 sekundy.

Kvůli upravenému motoru musela automobilka upravit jak desetistupňovou převodovku, tak i systém rozdělování točivého momentu, který za běžných podmínek rozděluje výkon rovnoměrně mezi obě nápravy. Za blíže nespecifikovaných podmínek je však vůz schopen posílat až 67 % výkonu na zadní nápravu, což by dávalo smysl například při prudké akceleraci, kdy se hmotnost přesouvá dozadu.

Společně s instalací výkonnějšího motoru a úpravami pohonného ústrojí dostal Cadillac Escalade-V také čtvrtou generaci tlumičů GM Magnetic Ride Control a vzduchové odpružení Air Ride Adaptive, které bude dostupné pouze pro model V. Zadní vzduchové odpružení by přitom mělo být specificky nastavené a tužší, aby autu pomohlo s přenosem výkonu na asfalt.

S ohledem na nové schopnosti vozu navíc technici přepracovali nastavení jízdních režimů, které upravuje chování řízení, podvozku, motoru i systému pohonu všech kol. K dispozici jsou režimy Tour, Sport nebo Snow/Ice. Navzdory brutálnímu výkonu se přitom Cadillac Eslacade-V nesnaží ve své posádce vyvolat dojem extra sportovního vozu. Sází totiž především na komfort, luxus a bohaté technologické vybavení.

Posádka má k dispozici například obrazovky s celkovou plochou až 38 palců, které by měly mít až dvojnásobnou hustotu pixelů ve srovnání s 4K televizemi, jak uvádí výrobce. Jedním z těchto displejů je i digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 14,2 palce a technologií rozšířené reality při navigování.

Interiér se dále snaží zaujmout prémiovými dekory, včetně dřevěné dýhy, nechybí prémiové kožené čalounění a přední sedadla nabídnou i masážní funkce. Posádka si může vychutnávat prémiový 3D zvuk z 36 reproduktorů audio-systému AKG Studio a řidič si může usnadnit práci příplatkovým asistentem řízení GM Super Cruise.

Exteriér vozu zaujme lehce přepracovanými nárazníky a také novou maskou chladiče s černou Sport Mesh mřížkou, která je tradičním znamením modelů V. V podbězích jsou standardně 22“ kola s unikátním designem, zpoza kterých vidíme vpředu prosvítat brzdy Brembo s červenými třmeny. Ze zadního nárazníku pak decentně vyčnívají čtyři koncovky výfuku.

Cadillac Escalade-V by se měl začít prodávat během letošního léta a údajně půjde o limitovanou sérii. Cenu ani plánovaný počet kusů však automobilka zatím neprozradila.