Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Cadillac CT5-V Blackwing je nejvýkonnějším Cadillacem historie

Cadillac CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing
17 Fotogalerie
Diskuze (43)

Ostrý sedan s kompresorem přeplňovaným osmiválcem má vyšší výkon než BMW M5 CS. Navíc má standardně manuální převodovku, která roztáčí pouze zadní kola.

Sedany Cadillac si většina z nás spojuje především s komfortem a luxusem, před lety však tradiční americká automobilka představila model CTS-V, kterým jednoznačně dokázala, že umí postavit i pořádně ostrý sportovní sedan. Jeho nástupce, model CT5-V, bohužel nedokázal adekvátně zaujmout jeho místo. Nyní si však automobilka napravuje reputaci.

Nový Cadillac CT5-V Blackwing, který se zařazuje po bok menšího CT4-V Blackwing, je totiž nejvýkonnějším modelem, jaký kdy automobilka nabízela. Ostatně pod jeho kapotou se ukrývá větší stádo koní, než jaké nabízí nedávno představený sportovní sedan BMW M5 CS.

Cadillac totiž pod kapotu CT5-V Blackwing nastěhoval 6,2litrovou kompresorem přeplňovanou V8, kterou si vypůjčil ze staršího CTS-V. Motor však prošel řadou úprav, dostal například větší kompresor, nové řemenice, hliníkové hlavy válců, titanové sací ventily a optimalizované proudění vzduchu.

Díky úpravám tak výkon stoupl z původních 477 na 498 kW (649 k vs. 677 k) a točivý moment má hodnotu 893 N.m. Standardně je motor spojen s šestistupňovou manuální převodovkou Tremec, přes kterou putuje výkon na zadní kola. Převodovka přitom nabízí funkce jako „no-lift“ nebo „rev-matching“ pro rychlejší řazení a plynulejší podřazování.

Video placeholder
Cadillac CT4-V a CT5-V Blackwing • Zdroj: Cadillac

 

Volitelným doplňkem je desetistupňová automatická převodovka, která podle Cadillacu řadí rychleji než konkurenční dvouspojkové převodovky. Ostatně auto s ní zvládá akceleraci z 0 na 96 km/h za 3,7 sekundy. Maximální rychlost by se pak měla pohybovat okolo 200 mil v hodině, což je zhruba 322 km/h.

Extrémnímu výkonu odpovídají i úpravy podvozku. Ten využívá nejnovější (čtvrtou) generaci systému GM Magnetic Ride Control, díky které by CT5-V Blackwing měl být schopen nabídnout komfortní jízdu na silnici i extrémní zážitky na okruhu. Volitelným doplňkem pro milovníky okruhové jízdy jsou pak karbon-keramické brzdy, které proti standardním ušetří až 24 kilogramů.

V podbězích jsou standardně 19palcová kovaná kola, vyrobená exkluzivně pro Blackwing, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S se speciálním designem vyrobeným přímo pro tento model.

Exteriér ostrého Cadillacu CT5-V Blackwing přitom není nijak extra výjimečný. Přední nárazník dostal upravené tvary, zvětšené otvory pro přívod vzduchu a pár karbonových doplňků. Podobná úprava se pak odehrála i vzadu - nárazník dostal upravené tvary, nechybí karbonový spoiler nebo difuzor.  A podobně decentní úpravou, včetně přidání několika karbonových doplňků, prošel i interiér.

Zajímavostí však může být 12palcový digitální přístrojový štít, který nabídne podobné informace, jako panel použitý v Chevroletu Corvette C8. Na display mohou být zobrazeny informace o tlaku pneumatik, přetížení, tlaku přeplňování a další specifické informace, navazující na zvolený jízdní režim.

Cena Cadillacu CT5-V Blackwing startuje od 84.990 dolarů (asi 1.800.000 Kč), ovšem bez volitelných doplňků, které mohou být velmi zajímavé. Kromě exkluzivních barev a dalších drobností by totiž CT5-V Blackwing mohl nabídnout i funkci částečně-autonomního řízení Super Cruise, která v nedávném srovnávacím testu dosáhla vyššího hodnocení než systém Tesla AutoPilot.

Vstoupit do diskuze (43)