Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Chevrolet Silverado ZR2 je vlajkovým offroadem značky

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Pick-upy toho v posledních letech zvládají opravdu hodně. Od těžké práce, přes rychlé dovádění na jakémkoliv povrchu až po zdolávání náročného terénu.

O rostoucí popularitě pick-upů zaměřených na zdolávání náročného terénu by přitom mohla vyprávět například značka Chevrolet, jejíž prodeje modelu Silverado tvoří údajně až z 30 procent zodolněná a drsně vypadající verze Trail Boss.

S ohledem na stále rostoucí popularitu terénních pick-upů se proto značka rozhodla představit pro modelový rok 2022 i nové Silverado ve verzi ZR2, které by mělo být údajně nejschopnějším offroadem v nabídce Chevroletu.

Podle automobilky byl vůz navržen tak, aby zákazníkům nabídl „závody prověřené terénní dovednosti přímo ze showroomu“. Kromě technických vylepšení ovšem pick-up nabízí i pár nových estetických doplňků.

Jedním z nich je unikátní maska chladiče, nesoucí tradiční logo značky a obsahující poziční světla, pod kterou je umístěn unikátní ocelový nárazník. Ten byl navržen tak, aby vozu umožnil přední nájezdový úhel až 31,8 stupně, snesl větší namáhání a v případě poškození se dal snadno vyměnit. Přejezdový úhel má hodnotu 23,4 stupně a odjezdový úhel 23,3 stupně.

Video se připravuje ...

Vůz také dostal červeně lakovaná tažná okna, unikátní ochranné plechy, černý dekor na kapotě a plaketky ZR2. Při pohledu z profilu vyniknou 18palcová kola, obutá do 33palcových terénních pneumatik, a za zmínku stojí také dvojitá koncovka výfuku, která byla vyvedena ještě před zadním nárazníkem, takže nebude tak snadné ji v terénu urvat.

Úpravami prošel samozřejmě i podvozek, který dostal speciální pružiny a nové tlumiče Multimac DSSV s delším zdvihem a speciálním systémem tří komor se třemi ventily upravujícími průtok kapaliny. Kromě toho má Silverado také speciálně upravené šasi, o 284 mm lepší světlou výšku, uzávěrky přední i zadní nápravy a jízdní režim určený pro jízdu v náročném terénu s využitím pouze jednoho pedálu.

Vedle funkčních úprav a pár estetických změn exteriéru ovšem Silverado ZR2 nabízí pár novinek v kabině. Ta dostala unikátní kožené čalounění v barvách Jet Black a Greystone, které doplňuje obložení v tmavě stříbrné barvě nebo s karbonovým efektem. Po technologické stránce pak potěší 12,3palcový digitální přístrojový štít nebo 13,4palcový infotainment.

Pod kapotou je uložen 6,2litrový motor V8, který nabízí nejvyšší výkon 313 kW a 624 Nm točivého momentu. To by mělo bohatě stačit na zdolávání náročného terénu, oproti speciálním kouskům z nabídky RAM a Ford však Silverado ZR2 působí trochu jako chudý příbuzný. Ford F-150 Raptor totiž nabízí 335 kW, zatímco RAM 1500 TRX neskutečných 523 kW. Silverado by však mohlo být alespoň dostupnější.

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Doporučujeme

13. 9. 2021 09:14
Re: Anachronismus
nejdřív se mě ptáš, co je neekonomického na atmosférickém motoru, když to napíšu, tak napíšeš, že sice neekonomický je, ale že to nevadí... :yes:
Avatar - speedfred
13. 9. 2021 08:18
Re: Boží
Azia už jazdí :-[]
Avatar - Machýrek
12. 9. 2021 21:38
Boží
a Evropa bude jezdit na kolech
Avatar - curwasportiva
12. 9. 2021 19:59
Re: Spolehlivá technika s pořádnými motory
60% Chevy 1500 trucků prodaných v Severní Americe jsou teréní verze. 30% Z71 a dalších 30% Trail Boss. Po něčem alespoň trochu podnobném Raptoru byla u fanoušků GM dlouho poptávka.
Teréní trucky jsou teď v módě a dobře se prodávájí.
Vždyť Ford teď zavedl Tremor trim skrz všemi trucky od Rangeru, přes F-150 až po HD.
Avatar - curwasportiva
12. 9. 2021 19:46
Re: Spolehlivá technika s pořádnými motory
Tento motor je se stejným výkonem, dostupný skoro u všech verzí Silverado/Sierra 1500 už od roku 2014.
Takže není problém si nakonfigurovat luxusní Denali / High Country na 22" se stejným motorem a výkonem jako je v ZR2.
Nevýhodou tohoto motoru je to, že vyžaduje benzin s vyšším oktanovým číslem US 93PON což odpovídá EU 98RON, což už se u takového motoru při dením užívání projeví.