Nový Genesis GV60 odhaluje detaily. Nabídne až 360 kW a odemknete ho obličejem
Kompaktní crossover Genesis GV60 sází na tu nejmodernější možnou techniku. Odemknete ho díky rozpoznání obličeje a aktualizujete ho z tepla domova.
Genesis rozšiřuje svoji nabídku modelů. Luxusní značka koncernu Hyundai přichází se svým prvním čistě elektrickým vozem, kterým se stává crossover GV60. Zatím nejkompaktnější model značky se bude prodávat také na evropských trzích. GV60 se světu poprvé ukázalo již v srpnu, až nyní však o sobě prozradilo bližší detaily.
Konečně tak víme, že GV60 skutečně vstupuje do segmentu kompaktních crossoverů, jak se ostatně vzhledem k názvu očekávalo. Novinka je 4.515 mm dlouhým, 1.890 mm širokým a 1.580 mm vysokým vozem, velikostí je tak o něco menší než Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 využívající shodný technický základ. S nimi se však shoduje dlouhý rozvor 2.900 mm.
Genesis GV60 – srovnání rozměrů s dalšími modely korejského koncernu | |||
Model | Genesis GV60 | Hyundai Ioniq 5 | Kia EV6 |
Délka (mm) | 4515 | 4635 | 4680 |
Šířka (mm) | 1890 | 1890 | 1880 |
Výška (mm) | 1580 | 1605 | 1550 |
Rozvor (mm) | 2900 | 2900 | 2900 |
GV60 je prvním modelem Genesisu využívajícím architekturu vyvinutou výhradně pro elektromobily. Jde konkrétně o platformu E-GMP koncernu Hyundai, použitou právě už v modelech Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. I v případě Genesisu GV60 nechybí její nejmodernější řešení, jako je 800V palubní systém nebo funkce V2L (vehicle-to-load) umožňující nabíjet externí zařízení z baterií auta.
Podvozek tvoří vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu, nechybí ani elektronický samosvorný diferenciál pro lepší jízdní vlastnosti. Specialitou je pak adaptivní podvozek využívající data z čelní kamery a navigace, který se tak umí přizpůsobit vozovce před vozidlem.
Nabídka pohonných ústrojí zatím počítá s třemi verzemi, které všechny spoléhají na baterie s kapacitou 77,4 kWh. Ty lze nabíjet až stejnosměrným proudem o výkonu 350 kW, díky němuž je lze z 10 na 80 % jejich kapacity dobít za pouhých 18 minut.
Základem je zadokolka s elektromotorem u zadní nápravy s výkonem 168 kW a 350 N.m. Nad ní stojí čtyřkolka, s celkovým výkonem 234 kW a točivým momentem 605 N.m, která se spoléhá na 74kW elektromotor u přední nápravy a 160kW elektromotor vzadu.

Vrcholem je pak provedení s celkovým výkonem 320 kW a točivým momentem 605 N.m, které využívá dva elektromotory o výkonu 160 kW. Součástí výbavy je však tzv. Boost Mode, který v tomto případě krátkodobě uvolní maximální výkon až 360 kW a točivý moment 700 N.m, a to až po dobu 10 sekund pro maximální jízdní zážitky.
Genesis GV60 ale slibuje i další prvky podle nejnovější módy. Multimediální systém půjde aktualizovat vzduchem, tedy bez nutnosti návštěvy servisu. Genesis přitom slibuje nejen možnost aktualizace navigace či infotainmentu, ale také dalších elektronických funkcí vozidla. Aktualizovat tak bude možné třeba i chování podvozku, brzd nebo elektronických pomocníků řidiče.
Specialitou je pak rozpoznání obličeje. Pro odemčení vozidla tak stačí nahlédnout do speciální kamery u B-sloupku, která si umí zapamatovat obličeje dvou uživatelů. Právě podle obličeje se následně upraví i nastavení řidičova sedadla, zrcátek nebo head-up displeje podle uloženého jízdního profilu. Nechybí ani hudební systém Bang & Olufsen se 17 reproduktory.
Design vozu ovlivnil elektrický pohon. Maska je tak umístěna na rozdíl od ostatních modelů značky níže, stále však nechybí rozdělené světlomety do čtveřice prvků. Vnitřek pak v duchu snahy o udržitelnost využívá recyklovaných materiálů. Unikátním prvkem je krystalová koule na středovém tunelu, která se po nastartování otočí, aby odhalila jízdní volič.