Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Harley-Davidson Sportster S připomíná speciál pro flat track v civilním hávu

Aleš Dragoun
Diskuze (1)

Harley-Davidson chrlí sériové novinky jako na běžícím pásu. Ostatně je sliboval. Sportster S nemá s předchůdci stejného jména prakticky nic společného...

Harley-Davidson vyrábí Sportster už od roku 1957, existoval v mnoha provedeních. Loni ale z Evropy tato legendární klasika musela zmizet, protože motory neplnily emisní normu Euro 5. Novinka se jmenuje Sportster S. A poprvé za čtyřiašedesát let má úplně nový agregát. Motorka sama o sobě vypadá brutálně, obzvláště s dvojitým tlustým výfukem vyvedeným pod sedlo a hranatým obdélníkovým předním ledkovým světlem. Skoro jako flattrackový speciál XR750, inspiraci přiznává i samotný výrobce.

Všechno je zkrátka jinak. Pardon, základní konfigurace zůstala, dvouválcové véčko. Kapalinou chlazený Revolution Max 1250T má ale oproti nedávno představené Pan Americe více síly v nízkých a středních otáčkách, proto ono písmenko navíc (T jako torque). Z přesného objemu 1252 cm3 (průměr 105 x 72 mm) dává při kompresi 12:1 celých 122 koní, tedy správně 90 kW v 7500. Točivý moment vrcholí 127,5 N.m při 6000 a od tří tisíc je ho k dispozici o deset procent více než ve velkém cestovním enduru. Červené pole začíná v 9500. Motor s rozvodem DOHC má proměnné časování ventilů, hliníkové válce a kované písty a hořčíkové kryty vaček.

Hodnotu výkonu si tentokrát v Milwaukee nenechali pro sebe, ještě nedávno měly sportstery nějakých 65 koní, ty doby už jsou pryč. Převodovka je šestistupňová. Motorka s továrním označením RH1250S váží 227,7 kg i s plnou nádrží, do které se vejde 11,8 l benzinu. Spotřeba činí 4,8 l/100 km, takže harley ujede na jedno natankování nějakých 245 km.

Superbike to prostě není, ale vysoké výkony se od ní neočekávají. Podvozek má rozvor 1518 mm. Třídílný rám, jehož nosnou součástí je i pohonná jednotka, kombinuje ocel a hliník. Tlumiče od Showy se dají kompletně nastavit. Kotoučová brzda vpředu má 320 mm a čtyřpístkový třmen od Bremba, vzadu stačí 260mm kotouči dvoupístek. Černá litá kola s pěticí dvojitých paprsků se na stroj hodí...

Video se připravuje ...

Sedlo se nachází 752 mm nad asfaltem, páčky brzdy a spojky se dají pochopitelně nastavit. Pneumatiky, z továrny Dunlop GT503 jsou řádně tlusté, přední šedesátiprocentní sedmnáctka má 160 mm, zadní je o palec menší a při šířce 180 mm sedmdesátiprocentní.

Píšeme začátek třetí dekády 21. století, takže nechybí moderní elektronika: tempomat, ABS, kontrola trakce, palivové mapy, kontrola tlaku v pneumatikách, protismyk zadního kola, nastavitelná reakce plynu a intenzita brzdění motorem. Jízdních režimů je na výběr celkem pět: Sport, Road a Rain (v něm je trakční kontrola zapnutá), dále pak dva nastavitelné (Custom). Analogovým budíkům odzvonilo. K zasklené čtyřpalcové TFT obrazovce (na klasiku odkazuje jen její kulatý tvar) lze připojit mobil, nechybí bluetooth a USB-C. Ovladače displeje jsou umístěny na řídítkách. Jezdec má tudíž k dispozici všechny funkce včetně navigace pomocí firemní aplikace, s náhlavní sadou v přilbě může vyřizovat telefonáty a poslouchat muziku.

Ceny začínají na 15.367 eurech, v přepočtu 392.380 korun a prodej se rozběhne na podzim. Seznam příslušenství je bohatý: vyhřívané rukojeti, sedlo spolujezdce se stupačkami, madly a opěrkou, plexi a brašna.

Zdroje: Wikipedia, Motohouse, MotorBile, Harley-Davidson, Harley-Davidson Praha

Foto a video: Harley-Davidson

Aleš Dragoun
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - SKAY
19. 7. 2021 10:05
Stroj
Konečně pořádný HD :yes: dle parametrů.... Mě se líbí snad bude i Bronx......