Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson Road Glide Limited: Ještě jeden americký komfort

Martin Machala Martin Machala 6. 9. 2020 • 18:04
35
9
Zobrazit náhledy (35)
Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited Harley-Davidson Road Glide Limited

Nedávno jsme tu měli nejcestovnějšího indiana, teď jsem se svezl na velice podobně orientovaném Harley-Davidsonu Road Glide Limited.

Obě americké motorky jsem sedlal pár dnů po sobě, můžu tedy srovnávat a s dovolením se občas k indianu vrátím. Na červený autobus převlečený za motorku jsem si poprvé vzpomněl hned v garážích českého zastoupení značky Harley-Davidson, když jsem si prohlížel Road Glide Limited. Kdykoliv jindy by mi tenhle cesťák přišel obří, protože obří objektivně je – s provozní hmotností 423 kilo zmíněného indiana dokonce překonává, nicméně při vzpomínce na gigantický Roadmaster Dark Horse se mi Road Glide Limited zdál nějaký subtilnější. Možná za to může kapotáž upevněná na rámu, která přední část motorky opticky trochu odlehčuje. Jo a má prý žraločí výraz, ta kapotáž. Říká Harley. Plexi sice elektricky nastavitelné není (musím říct, že tuhle fintu jsem na indianu radostně využíval), množství vzduchu, které na mě proudilo, jsem však mohl ovlivňovat mechanicky. Podobně jako u krytů kolen – i zde jsem si na nohy pouštěl za teplého počasí nějaké to osvěžení. A i tyhle kryty byly rozhodně méně výrazné než u indianu, kde připomínaly betony hokejového brankáře.

Dominantní na celé motorce je bezpochyby zadní kufr s nepřehlédnutelným červeným pásem, na jeho víku se pak standardně nachází ještě držák na zavazadla. To kdyby vám náhodou nestačilo 132 litrů, které celkem poskytuje trojice kufrů. Křeslo pro spolujezdkyni je pak vyloženě rozmařilé, slečna si může dokonce odložit nohy na plotny (samozřejmě stejně jako jezdec). U loketních opěrek spolujezdkyně jsou pak situovány ještě dvě reprobedýnky, hlasitost může ovlivňovat sama slečna kolečkem u sedáku. Jezdec pak má těsně pod větrným štítem k dispozici dotykový displej multimediálního rozhraní BOOM Box GTS. Umí dnes už celkem standardní věci, nechybí tak navigace, bluetooth handsfree, USB port nebo interkom. A jasně že jsem si mohl užívat tempomat. Asi jsem rozmazlený, ale na dálnici je tohle na motorce super pomocník. Skoro bych řekl zvlášť na motorce. Zatímco v autě kvůli adaptivní funkci tempomat využívám stále míň, na motorce rád zápěstí ulevím.

Jestli jsem byl na indianu trošičku nervózní z absence elektronických pomocníků (bdělo nade mnou jenom ABS), v případě Road Glide Limited jsem mohl být úplně v klidu. Harley označuje soubor asistentů RDRS (Reflex Defensive Rider Systems) a v bezpečnostním balíčku najdeme kromě ABS ještě třeba C-ABS (pomáhá při brzdění v zatáčce), systém ELB (Electronic Linked Braking, rozděluje brzdný účinek mezi obě kola) a jeho zatáčkovou variantu C-ELB. Vzhledem ke svým jezdeckým schopnostem jsem schopný posoudit brzdný účinek, který konečně skoro odpovídal hmotnosti stroje. Stačilo vzít jen trochu silněji za pravou páčku a čtyř metrákový harley solidně zpomaloval. A ABS zbožňuju už roky, je to asi trošku nemotorkářský přístup, ale že můžu celkem bez obav brzdit předním kolem i za deště, to je pro mě mimořádně uklidňující.

Přítomna je i kontrola trakce, vzhledem k víc než masivnímu točivému momentu 164 N.m jsem za to byl velmi rád. Motor je znovu typu Milwaukee-Eight 114, v cesťáku s několikrát zmíněnou čtyř set kilovou hmotností je jeho projev samozřejmě stále silácký (připomínám 164 N.m), nicméně na o metrák lehčím Low Rideru S jsem asfalt zadním kolem roloval logicky o něco víc. Jízda je velmi hladká, dvouválec úplně prostý vibrací není, na harleyi (i cestovním) jsem však býval zvyklý na živelnější dvouválec pod zadkem. A znovu platí, že naprosto bohatě stačí tři tisíce otáček, i při lehce svižnějším tempu se však budete pohybovat klidně jenom kousek nad dvěma tisíci.

Psal jsem to i v případě indianu, ale tady jsem byl po rozjezdu snad ještě víc zmatený. Vidíte obrovskou motorku, po odstranění stojánku cítíte těžkou motorku, kila však s prvními metry mizí. Určitě velice pomáhá dokonale vzpřímená pozice a zalomená řídítka, takové trošku obrácené cyklistické berany. Motorka se mi zkrátka velmi nečekaně a lehce ovládala i v nejnižších rychlostech. A jak jsem napsal, i přes vyšší hmotnost ještě snadněji než indian.

Čekáte tučnou cenovku? Oprávněně. Velký cestovní harley, to nikdy nebývá levná záležitost, výbavou napěchovaný Road Glide Limited ani nemůže být výjimkou. Připravte si minimálně 766.000 Kč…

 

Harley-Davidson Road Glide Limited
Motor  čtyřdobý vidlicový dvouválec
Zdvihový objem (cm3) 1868
Točivý moment (Nm/min-1)       164/3000
Převodovka, sekundární převod             6°, řemen
Startování           elektrické
Pneumatiky P a Z            130/70 B18 a 180/55 B18
Rozvor (mm)     1625
Výška sedla (mm)          735
Provozní hmotnost (kg)               423
Objem nádrže (l)             22,7
Základní cena (Kč)           766.000

 

Související články

Témata
Avatar - kari.laz
7. 9. 2020 11:32
Re: Autor (ne)motorkářem
Ten alespoň rovnou řekne, že to má mraky elektronického nastavení, ale že od toho tam není a když to někdo bude chtít vědět, ať si zajde k dealerovi. A hodnotí to, co dělá motorku motorkou. Jízda a motor.
7. 9. 2020 11:15
Re: Autor (ne)motorkářem
Pepa Sršeň? Ale ten to = nemá zapotřebí...
7. 9. 2020 09:51
Re: Autor (ne)motorkářem
Popravdě nevím, jestli i "Indián" má elektronické sdružené brzdy, jako ostatní parníky. Vůbec té elektroniky je v něm podstatně méne než u H-D, Hondy nebo BMW. Ve finále za ty peníze stejně nejspíš skončíte u Hondy, už kvůli motoru.
Avatar - kari.laz
7. 9. 2020 09:09
Re: Autor (ne)motorkářem
U testů motorek se nemá tady cenu ani pozastavovat. Autor tak možná projet Xiaomi elektrickou koloběžku. Podobných nesmyslů tu má celkem dost. Asi by se měli podívat po někom kompetentním a ne jen někdo , kdo dostal papíry na motorku.
Avatar - SKAY
7. 9. 2020 07:02
Re: Autor (ne)motorkářem
Tak tydle parníky je jiný( usměvný )svět.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud