Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Hyundai Santa Fe odhalen, s novou maskou dorazily velké změny

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Navzdory rozsáhlým technickým změnám se prý jedná stále pouze o facelift.

Korejská automobilka sice představila současnou generaci modelu Santa Fe teprve začátkem roku 2018, přesto už mu nadělila rozsáhlou modernizaci, kterou by jinde neváhali označit za zcela novou generaci. Kromě upraveného vzhledu a technických drobností totiž nové Santa Fe dostalo i zcela novou platformu.

Ta by měla podle automobilky přinést především lepší výkony, ovladatelnost i bezpečnost. Mezi konkrétními úpravami automobilka zmiňuje například přesunutí těžkých komponent níž, což přispívá k lepší stabilitě.

S tou navíc vozu pomáhá i optimalizované proudění vzduchu, které mimo jiné pomáhá i s chlazením a zlepšuje celkovou aerodynamiku, která přispívá k lepší hospodárnosti. Současně ale nová platforma přidává i možnost osadit model novými motorizacemi, včetně těch elektrifikovaných (hybridy i plug-in hybridy).

Vraťme se ale zpátky k pozměněnému designu, kterému dominuje především upravená maska s výrazně širší maskou chladiče, na kterou navazují netradičně rozdělené světlomety. Horizontálně jsou světlomety rozděleny karoserií, zatímco vertikálně LED proužky denního svícení ve tvaru písmene T.

Jasně patrných úprav se ale dočkala i záď. Nejvýraznější novinkou je pozměněná grafika zadních svítilen, které navíc nově propojuje světelný pruh napříč pátými dveřmi. V horní části nárazníku si pak můžeme všimnout nové odrazky, která se táhne po celé šířce. Jeho spodní část a rohy pak zdobí chromovaný dekor. Prémiovost vozu pak už jen podtrhují 20“ litá kola.

Faceliftované Santa Fe se navíc stane prvním vozem značky Hyundai, pro který bude na přání nabízen i luxusní paket, zaručující ještě vyšší míru komfortu a sofistikovanosti. „Exteriér této verze zahrnuje speciální design 20“ kol a spodní části předního a zadního nárazníku i boční ochranné obložení v barvě karoserie místo matně černého laku,“ uvádí tisková zpráva.

V interiéru pak nové Santa Fe nabídne například přepracovanou „plovoucí“ středovou konzolu, která nabídne více úložných prostor – a to především v přední části. Tradiční páku voliče převodovky pak nahradila díky systému shift-by-Wire pouze sada tlačítek, což opět umožnilo lépe pracovat s vnitřním prostorem.

Ve středu konzole se také poprvé zabydlel volič jízdních režimů Tarrain Mode, který nabízí režimy Sand, Snow, Mud, Eco, Comfort, Sport a Smart. Poslední jmenovaný přitom dokáže poznat jízdní styl, podle něhož nastaví jízdní režim i systém pohonu všech kol HTRAC. Celkově pak nová středová konzola připomíná spíše rozvržení u moderních elektromobilů značky.

Na vrcholu palubní desky omlazeného Santa Fe se zabydlel nový 10,25palcový dotykový displej infotainmnetu, zatímco v kapličce přístrojů před řidičem se ukrývá nový plně digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Zajímavostí interiéru je pak skutečnost, že všechny materiály, s nimiž přijde posádka do kontaktu, byly vyrobeny z měkčených materiálů.

Díky mnoha novým funkcím se nové Santa Fe ještě více řadí do kategorie prémiových vozidel,“ dodal k novince Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.

K motorizacím automobilka prozatím uvedla pouze následující: „Nové Santa Fe je prvním vozem Hyundai v Evropě, které se bude prodávat s novými hybridními pohony smartstream ve verzích s možností vnějšího nabíjení i bez ní.“ Na bližší informace si ale budeme muset počkat.

Na evropských trzích by se nové Santa Fe mělo začít nabízet již od září tohoto roku.

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

3. 6. 2020 19:22
Re: Santa Fé
Asi jsem to nenapsal úplně přesně, myslel jsem - nepromítají do koncových cen vozidel poháněných spalovacím motorem. Ceny jak elektroaut tak i hybridů jsou podle mého osobního názoru pořád nesmyslně vysoko, proto se skoro neprodávají.
Můj původní příspěvek je oceněním, že pan diskutér se pro tentokrát obešel bez své oblíbené básničky. Pokud by tu byl test na i30, tak by to asi vypálil.
Avatar - _Karel_
3. 6. 2020 18:55
Re: Santa Fé
Ale tenhle Jirka V8 stejne jako třeba bystroň jsou jen tupí imbecilové, nic složitějšího v tom nehledej. Básničky na mentální úrovni mateřské školy.

Jinak tedy- pokud EV Kona za 1,1mil. není promítnutím nákladů do koncových cen, tak už nevím.
3. 6. 2020 18:48
Re: Santa Fé
Nejsem žádný fanda Hyundaie, ale takové kecičky mi vadí. Většinou nejde o trolly, ale spíše o zaměstnance konkurenčních firem nebo dealerů. Tihle lidé mají samozřejmě hrůzu z toho, že Korejci nabízejí funkční elektromobily i hybridy, aniž by museli "obrovské náklady" promítat do koncových cen pro normální zákazníky, kteří kupují za ceníkové ceny. Samozřejmě ještě větší hrůzu budí přesednutí některých lokálně vlivných lidí do modelu Santa Fé.
3. 6. 2020 18:37
Re: Santa Fé
Teraz tieto pripecene basnicky odrapkavaju trollovia na Autorevue.cz. Dnes je tam pod clankom o Santa Fe doslovne "nablito".
3. 6. 2020 18:26
Santa Fé
Oceňuji, že jsi si odpustil svou oblíbenou říkanku (kdo si ... nadosmrti ...). Můj soused ortoped má už třetí kus. Na druhou generaci (tu levnou a docela hezkou) přesedal z první generace Superbu a vždycky ho neodolatelnou cenou ponouknou k nákupu nové generace.