Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropským Autem roku 2023 se historicky poprvé stává Jeep!

Filip Melich
Diskuze (77)

Šedesátý ročník evropské ankety Auto roku zná svého vítěze. Ze sedmadvaceti nominovaných vozů si titul pro rok 2023 odváží Jeep Avenger.

Výroční šedesátý titul evropského Auta roku 2023 (Car of the Year, COTY) vybojoval Jeep Avenger. Jedná se o první vítězství značky Jeep v této anketě. Model Avenger je zároveň prvním plnohodnotným elektromobilem amerického výrobce, který byl navíc navržen a vyvinut s ohledem na evropský trh.

V přímém přenosu byly výsledky prezentovány po jednotlivých členských zemích. Ze začátku to vypadalo, že bude Avenger svádět těžký souboj s Volkswagenem ID. Buzz a Renaultem Austral, ale postupně začalo být zřejmé, že Jeep má vítězství jasné. A jak vypadal zbytek umístění?

Video se připravuje ...

Právě Volkswagen ID. Buzz si pak s 241 body vybojoval druhou pozici. Pomyslné stupně vítězů uzavírá třetí elektromobil – s 211 body stříbrnou pozici získal Nissan Ariya. Na čtvrtém místě se s rovnými 200 body umístila Kia Niro, která nabízí pohonné soustavy v různých úrovních elektrifikace, od hybridu přes plug-in hybrid až po elektromobil.

Prvním autem, který nenabízí čistě elektrickou verzi, je na pátém místě skončivší Renault Austral, jenž po silném začátku nakonec od poroty nasbíral 163 bodů. Další francouzský vůz, stylový Peugeot 408, s celkovými 149 body obsadil šestou pozici. Na posledním sedmém místě se mezi finalisty evropské ankety COTY ročníku 2023 se 133 body umístila dvojice Subaru Solterra a Toyota bZ4X.

Výsledky ankety Car of the Year 2023
Pořadí Vůz Body
1. Jeep Avenger 328
2. Volkswagen ID. Buzz 241
3. Nissan Ariya 211
4. Kia Niro 200
5. Renault Austral 163
6. Peugeot 408 149
7. Subaru Solterra/Toyota bZ4X 133

O vítězi letošního ročníku evropské ankety COTY, která běží bez přerušení od roku 1963 a letos byla pořádána po šedesáté, rozhodovala porota složená z 59 motoristických novinářů pocházejících z 23 zemí západní a střední Evropy. Česká republika je od roku 1993 zastoupena šéfredaktorem magazínu Automobil, přičemž tím současným je od roku 2016 Jiří Duchoň.

Video se připravuje ...

V prvním kole volby COTY 2023, které bylo uzavřeno 22. listopadu loňského roku, 61 porotců anonymně označilo sedm svých favoritů. Volili přitom z dvaceti sedmi novinek, jež splnily všechny podmínky pro zařazení do ročníku 2023. Navzdory pokračujícímu tlaku na elektrifikaci automobilového světa mezi nimi bylo pouhých deset plnohodnotných elektromobilů. Z nich se do finále dostaly čtyři, zatímco loni jich bylo šest.

Druhé kolo ankety dosud probíhalo koncem února, kdy porotci vozy zkoušeli a porovnávali na okruhu CERAM ve francouzském Mortefontaine. Výsledky pak byly vyhlášeny v rámci ženevského autosalonu. Tomu se však stala osudnou pandemie koronaviru a jeho náhradou se stane katarský autosalon. Slavnostní vyhlášení auta roku bylo přesunuto na lednový autosalon v Bruselu. Porotci proto finalisty ankety testovali dříve, a to na belgické trati Circuit de Mettet. Vyhlášení výsledků proběhlo online před zahájením autosalonu.

Komu byste dali hlas ve finále evropského Auta roku 2023?
  • Jeep Avenger
    22,8%
  • Kia Niro
    6%
  • Nissan Ariya
    4,7%
  • Peugeot 408
    8,4%
  • Renault Austral
    11,1%
  • Subaru Solterra/Toyota bZ4X
    30,9%
  • VW ID. Buzz
    16,1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 298 čtenářů.

Vítězi předchozích ročníků COTY se staly vozy: Kia EV6 (2022), Toyota Yaris (2021), Peugeot 208 (2020), Jaguar I-Pace (2019), Volvo XC40 (2018), Peugeot 3008 (2017), Opel Astra (2016), Volkswagen Passat (2015), Peugeot 308 (2014), Volkswagen Golf (2013), Opel Ampera (2012), Nissan Leaf (2011), Volkswagen Polo (2010), Opel Insignia (2009), Fiat 500 (2008), Ford S-Max (2007), Renault Clio (2006), Toyota Prius (2005), Fiat Panda (2004), Renault Mégane (2003), Peugeot 307 (2002), Alfa Romeo 147 (2001), Toyota Yaris (2000), Ford Focus (1999), Alfa Romeo 156 (1998), Renault Mégane Scénic (1997), Fiat Bravo/Brava (1996), Fiat Punto (1995), Ford Mondeo (1994), Nissan Micra (1993), Volkswagen Golf (1992), Renault Clio (1991), Citroën XM (1990), Fiat Tipo (1989), Peugeot 405 (1988), Opel Omega (1987), Ford Scorpio (1986), Opel Kadett (1985), Fiat Uno (1984), Audi 100 (1983), Renault 9 (1982), Ford Escort (1981), Lancia Delta (1980), Chrysler Simca Horizon (1979), Porsche 928 (1978), Rover 3500 (1977), Simca 1307-1308 (1976), Citroën CX (1975), Mercedes-Benz 450 SE (1974), Audi 80 (1973), Fiat 127 (1972), Citroën GS (1971), Fiat 128 (1970), Peugeot 504 (1969), NSU Ro 80 (1968), Fiat 124 (1967), Renault 16 (1966), Austin 1800 (1965), Rover 2000 (1964).

Filip Melich
Diskuze (77)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
15. 1. 2023 14:41
Re: Kdo je v pořadí
ale že ty Jeepy v USA šlapou vid:
Wrangler - meziroční pokles 11% oproti 2021
Gladiator - 13%
Cherokee 55%
Grand Cherokee 16%
Renegade - 42%

Úspěch jak svin :-) :-) :-) Za 4 Q. 2022 celá značka Jeep meziroční pokles 18%. Holt úspěšná firma.

Celá značka GMC, vyrábějící taky jen SUV a pikapy za 4Q nárůst 42,3 %. HAHAHA.
Za celý rok prodalo GMC pouze o 117 000 aut méně v USA a to GMC nikdy nebylo přímý konkurent Jeepu.
Avatar - Barrichello
15. 1. 2023 14:34
Re: To jsou mi zase volby...
jj, stelantis šlape super, hlavně v USA :-) :-) :-) :-) :-)

Asi by se měli asi soutředit na jiné věci, celý koncern v USA meziroční pokles prodejů o 12%, tradiční peckové značky typu Fiat pokles 61% , Čalfa Moreo pokles 30% a dřívější dojná kráva RAM pokles 16%.

Krásný ne GM krom Buicku naopak všude rostlo
https://www.prnewswire.com/…s-301713751.html
Avatar - Barrichello
15. 1. 2023 00:03
Re: No to je dílo
Jsi opět nahlášen za politické žvásty. Děkujeme
14. 1. 2023 23:42
Re: Zelenorudá demagožka promluvila...
Jj, přijela do Bruselu z Lotyšska na sobovi a teď bude školit celou Evropu o výrobě a užívání aut.
14. 1. 2023 21:50
Zelenorudá demagožka promluvila...
https://www.idnes.cz/…431FAE670D6C38F3
To by člověk blil, takové kreatury nám nyní v Bruselu vládnou... :-O :no: :no: :no: