Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus pozvolna mění výraznou masku, podle zákazníků vypadala jako Darth Vader

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 6. 2022 • 22:51
53
Zobrazit náhledy (53)
Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RX 500h Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e Lexus RZ 450e

Poslední dvě novinky značky Lexus ukázaly odlišný přístup k designu masky,což by měla být částečně i reakce na kritiku ze strany zákazníků.

Lexus s uvedením nových modelů RX a RZ představil nový designový přístup, který přenáší vřetenovitý styl masky na celou karoserii. Samotná maska přitom dostala citelně umírněnější tvary, které zřejmě reagují i na průzkumy trhů. Zejména těch zámořských.

Koichi Suga, globální designový šéf značky Lexus, totiž v rozhovoru pro Automotive News prozradil, že podle průzkumu amerického trhu byla právě obří vřetenovitá maska místem, které zákazníky spíš odrazovalo. Automobilka proto musela přijít s novým, vyváženějším stylem.

Video se připravuje ...

Mnoho lidí uvádělo, že vypadá jako Darth Vader,“ citují zahraniční kolegové slova designového šéfa značky Lexus. Někteří další zákazníci pak měli výraznou mřížku chladiče přirovnávat dokonce k holicímu strojku, případně k monstru ze slavné filmové série Predátor.

Právě elektrifikace přitom značce přinesla zajímavou možnost výrazněji pracovat s maskou chladiče, neboť elektromobily nepotřebují dostávat pod kapotu tolik chladného vzduchu, který zde slouží nanejvýš k chlazení namáhaných komponent.

Chceme zachovat samotný tvar vřetena. Ale vřeteno bylo vždy založeno na funkčnosti toho, co se děje pod kapotou,“ citují kolegové z Automotive News designového šéfa značky.

Připomeňme, že výraznou vřetenovitou masku chladiče nabídl jako první model Lexus CT. Během následujících let se pak tvary masky přiostřovaly a maska působila ještě výrazněji, což bylo dobře patrné i na předchozí generaci modelu RX.

U nejnovější generace Lexusu RX, jejíž představení proběhlo před pár týdny, už ale maska chladiče působí usedleji a přišla o svou horní část, kterou už tvoří pouze naznačená mřížka v uzavřeném lakovaném panelu. Samotný design vřetene se však nově přenesl i do samotné karoserie, což je patrné zejména na bocích.

Čistě elektrický Lexus RZ pak sice připomíná výraznou vřetenovitou masku lakováním, skutečně funkční však zůstala pouze malá spodní část v předním nárazníku, kterou proudí chladný vzduch do motorového prostoru.

Zajímavé pak bude sledovat, jak se ikonická maska promění s dalšími očekávanými vozy, zejména těmi elektrickými. U již představených konceptů značky Lexus je totiž patrné, že maska chladiče přestává být středobodem designu přídě a její tvary působí výrazně usedleji. 

Doporučujeme

Témata