Nový Lotus Theory 1 oficiálně: Nový sporťák pro tři lidi má 1000 koní
Britsko-čínský Lotus odhaluje nový koncept Theory 1. Ten je elektrickým sportovním vozem budoucnosti, jež má napravit reputaci značky po ukončení oblíbených modelů.
Britský Lotus se v minulosti proslavil hlavně lehkými sporťáky, ale v rukách čínského Geely už odhodlaně nastupuje na čistě elektrickou vlnu. Po rychlém SUV a sedanu konečně odhaluje i koncept novodobého elektrického sportovního vozu, který se oficiálně jmenuje Lotus Theory 1 a je designovou ochutnávkou toho, jak by mohl vypadat duchovní nástupce zatím vyráběného spalovacího modelu Emira.
Lotus uvádí, že se nový design inspiroval legendárním sportovním modelem Esprit a ukazuje budoucnost značky. Ostrý klínovitý profil nese tenké LED přední světlomety a kabina splývá s aerodynamickou lehce zakulacenou boční siluetou. Zadní část pak je úplně nová, zaujme jednoduchými minimalistickými křivkami, ultratenkými světly, obrovským difuzorem i vysouvatelným křídlem. Velkou zajímavostí jsou i dveře otevírající se směrem dozadu a nahoru.
Lotus Theory 1 je přitom vyroben z uhlíkových vláken, díky čemuž má vážit méně než 1600 kilogramů. A to i s velkým a těžkým vysokonapěťovým akumulátorem s kapacitou 70 kWh uchovávajícím energii pro elektrický pohon všech kol o 1000 koních. Automobilka uvádí, že i díky tomu akceleruje z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy a vyvine maximální rychlost 321 km/h. A co maximální dojezd? Ten má dosáhnout až 400 kilometrů na jedno nabití.
Nejnovější elektrický sporťák britsko-čínské automobilky se navíc bude líbit všem lidem, co obdivují exotické materiály a rádi si na ně sáhnou. Při prohlížení vozu si totiž vyjma karbonu můžete všimnout také skleněných vláken na bázi celulózy nebo titanu. Trochu obyčejnějšími materiály pak jsou zasklení z recyklovaných materiálů, polyester, pryž nebo hliník.
Značka současně novým konceptem vysílá zprávu pro všechny, kdo ji odsoudili kvůli ukončení sportovních vozů Elise, Exige a Evora. Chce ukázat, že i nadále ví, jak vyrábět sportovní auta a i s novou elektrickou érou chce zapojit řidiče do dění. Ten do kabiny může usednout se dvěma dalšími pasažéry, protože se návrháři inspirovali legendárním třímístným McLarenem F1. I v lotusu se řidič nachází uprostřed, zatímco zbytek posádky sedí po stranách.