Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-AMG GT Coupe má čtyřkolku a V8. Uveze až čtyři lidi

Matyáš Kunst
Diskuze (11)

Druhá generace vozu Mercedes-AMG GT Coupe byla oficiálně představena! Na trh vstoupí se čtyřlitrovým osmiválcem, ale blízké budoucnosti rozšíří nabídku o plug-in hybridní ústrojí.

Příznivci vozů Mercedes-AMG s napětím očekávali, jak bude vypadat nástupce oblíbeného modelu GT Coupe. Zatímco část z nich se obávala přechodu na koncepci sedadel 2+2, která působí poněkud méně „sportovně“ než dvoumístný předchůdce, jiní byli zaskočeni zprávou, že vývoj modelu GT probíhá paralelně s modelem SL, což je v podstatě dvojče bez pevné střechy. 

Druhá generace byla představena během prestižní akce Concours d'Elegance na Pebble Beach a otázka zní: Ztratilo nové GT Coupe něco ze své ostrosti, nebo se jedná o důstojného nástupce?

Po designové stránce se druhá generace prezentuje jako střídmá evoluce předchůdce. Ačkoli změn se objevuje celá řada, jsou většinou decentní - od pozměněných světlometů po nové tvary mřížky chladiče a některých aerodynamických prvků.

Větší rozvor a nově tvarovaná střecha, nezbytné pro implementaci druhé řady sedadel, přinesly slušný prostor na hlavu pro cestující vzadu a také překvapivě prostorný zavazadelník o objemu 321 litrů. Obecně vzato je nástupce o něco „uhlazenější“ a lépe zapadá do současné modelové řady automobilky Mercedes-Benz.

Výrobce uvádí, že posláním novinky je uspokojení stávajících zákazníků, kteří požadovali větší praktičnost bez poklesu výkonu. Mercedes-AMG GT Coupe vstoupí na trh ve dvou motorizacích, přičemž každá z nich zahrnuje populární osmiválec s objemem 4,0 litru. Obě varianty jsou rovněž osazeny novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která je umístěna přímo za motorem, na rozdíl od první generace modelu GT, kde byla převodovka umístěna vzadu. V důsledku toho je nyní motor umístěn přímo nad přední nápravou, což bude mít pozitivní dopad na prostor v interiéru, avšak může značně ovlivnit rozložení hmotnosti vozu.

Video se připravuje ...

Verze AMG-GT 63 s výkonem 577 koní a točivým momentem 800 Nm zvládne zrychlit z 0 na 100 za 3,2 sekundy. Slabší ze sourozenců nese tradiční označení AMG GT 55 a díky výkonu 469 koní a 700 Nm zvládne sprint na stovku za 3,9 sekundy. Maximální rychlost činí 315 a 294 km/h. 

Namísto pohonu zadních kol, kterým disponovala předchozí generace, zavedl Mercedes do nového GT nejpokročilejší evoluci systému pohonu všech kol, který má trvale poháněnou zadní nápravu a variabilní rozdělení na přední nápravu. To v praxi znamená, že vůz může fungovat buď v režimu „zadokolky“, nebo výkon rozdělí mezi obě nápravy až v poměru 50:50. Novinka disponuje i adaptivními tlumiči, řízením kol zadní nápravy či elektronickým diferenciálem s omezenou svorností. Očekává se, že v budoucnu přijde také plug-in hybridní motorizace, která se bude tyčit na samotném vrcholu nabídky. 

Interiér je v podstatě shodný s modelem SL. Oproti předešlému „gétéčku“ je na první pohled značně modernější, přehlednější a prostornější. Dominantou se stal vertikálně orientovaný dotykový displej multimediálního systému MBUX o rozměru 11,9", jemuž sekunduje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3". 

Konkrétní cena zatím nebyla odhalena, ale předpokládá se podobnost s modelem SL 55 a 63, jejichž cena začíná na 4.580.000 Kč a 5.370.000 Kč. Prodej začne v první polovině příštího roku.

Matyáš Kunst
Diskuze (11)

Doporučujeme

24. 8. 2023 13:29
Re: Re: Konkurent 911?
Uplna blbost, do zadu sa samozrejme okrem tepse s kolacom nic a nikto nezmesti. Mali si to nechat na 4d verziu ak bude
22. 8. 2023 23:38
Konkurent spíše pro Panameru
Tak moje Panamera Turbo je stejně těžká, ale výkonnější a asi i prostornější, s větším kufrem kam dám v pohodě kočárek a má i tažné. ;-) Vzduchový podvozek s měnitelnou světlou výškou. Do rychlosti 50km/h z toho uděláte skoro SUV jak to jde zvednout.
Je to naprosto úžasné auto.
Avatar - Machýrek
22. 8. 2023 16:57
Pecka
Tak to se tešim na živo až ho uvidim. Zadek je trochu přeplácanej, ale jinak boží :yes:
Avatar - speedfred
22. 8. 2023 14:07
Re: Konkurent 911?
Tak to by už bol další level oj€báfky samých seba na emisiách 😆, už teraz to je fraška.

Inak auto je vcelku aj krásne a v rámci možností praktické. Spolu s “eSkom” asi najkrajší Merkeles.
Avatar - Emel
22. 8. 2023 13:29
Re: Konkurent 911?
Taky to může být korekce emisí CO2 na váhu auta :-)