Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz třídy C už zná české ceny. Připravte si aspoň milion

David Bureš
Diskuze (38)

Mercedes-Benz třídy C vstupuje na český trh rovnou ve dvou karosářských variantách. Širší výběr ale zatím najdete u sedanu.

Mercedes-Benz třídy C se minulý měsíc představil ve své nové generaci a jen o pár týdnu později vůz odhaluje také své české ceny, které prozradil zveřejněný konfigurátor. Startují na částce 1.049.070 korun.

Ta se vztahuje na sedan C 180. Pod tímto označením se ukrývá mildhybridní benzinová patnáctistovka o výkonu 125 kW doplněná o elektromotor s výkonem 15 kW. Standardem je devítistupňový automat pohánějící zadní kola.

Základní výbava u C 180 sedan je na poměry luxusních automobilů až nezvykle bohatá. Čítá 17" kola z lehkých slitin, multifunkční kožený volant, ambientní osvětlení, klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, aktivní parkovací asistent, zadní parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, diodové světlomety, multimediální systém MBUX s 11,9" centrálním displejem včetně navigace a 12,3" digitálním přístrojovým štítem nebo bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.

Video se připravuje ...

Výbavu je pak samozřejmě možné dále rozšířit. Výhodné jsou v tomto případě tzv. typy přidávající vícero prvků. Typ Premium za 95.682 korun mimo jiné výbavu doplňuje o elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, bezklíčový vstup, bezdotykové otevírání a zavírání víka zavazadelníku, kamerový systém sledující 360° okolí vozidla nebo rozšířenou realitu pro navigaci.

Typ Premium Plus za 203.506 Kč má pak vedle prvků Premium třeba panoramatické střešní okno, head-up displej nebo hudební systém Burmester.

Mercedes třídy C - české ceny a technická data sedanu
Model C 180 C 200 (4Matic) C 300 (4Matic) C 220 d C 300 d
Objem [cm3] 1496 1496 1999 1992 1992
Výkon [kW/min] 125/5500-6100 150/5800-6100 190/5800 147/4200 195/4200
Točivý moment [N.m/min] 250/1800-4000 300/1800-4000 400/2000-3200 440/1800-2800 550/1800-2200
Převodovka 9A 9A 9A 9A 9A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,6 7,3 (7,1) 6 (6) 7,3 5,7
Maximální rychlost [km/h] 231 246 (241) 250 (250) 245 250
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,2-6,5 6,2-6,6 (6,5-6,9) 6,6-7 (7-7,3) 5-5,2 5-5,3
Emise CO2 [g/km] 141-149 141-150 (149-157) 150-159 (161-168) 131-138 132-139
Základní cena sedan [Kč] 1.049.070 1.122.880 (1.188.220) 1.321.320 (1.386.660) 1.205.160 1.412.070

Výběr agregátů je však také rozmanitý. Tedy pokud se spokojíte s tím, že všechno to jsou aktuálně výhradně čtyřválce s mildhybridním pohonem. Mildhybridní patnáctistovku pořídíte také ve formě C 200, avšak naladěnou na 150 kW. Takový sedan vyjde na 1.122.880 korun, přičemž za zhruba 65.000 korun je k dispozici také pohon všech kol.

Benzinovým dvoulitrem je pak až C 300 o výkonu 190 kW, opět doplněný o 15kW elektromotor a devítistupňový automat. Taková varianta vyjde na 1.321.320 korun, přičemž je tu opět možnost pohonu všech kol.

Turbodiesely zastupují pouze dva dvoulitry, C 220 d se 147 kW a C 300 d o výkonu 195 kW. Také v jejích případě jde o mildhybridy.

Nový Mercedes třídy C přitom na trh vstupuje hned ve dvou karosářských variantách. Nabídka kombi se ale zatím omezuje pouze na tři agregáty. Nejdostupnější je benzinová mildhybridní patnáctistovka C 200 (150 kW) za 1.162.810 korun. Příplatek oproti sedanu se stejným agregátem tudíž činí zhruba 40.000 Kč. Vybírat je možné i z obou dostupných turbodieselů.

Mercedes třídy C - české ceny a technická data kombi
Model C 200 C 220 d C 300 d
Objem [cm3] 1496 1992 1992
Výkon [kW/min] 150/5800-6100 147/4200 195/4200
Točivý moment [N.m/min] 300/1800-4000 440/1800-2800 550/1800-2200
Převodovka 9A 9A 9A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 7,4 5,8
Maximální rychlost [km/h] 240 242 250
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,3-6,7 5,0-5,3 5,1-5,3
Emise CO[g/km] 141-150 133-140 134-141
Základní cena kombi [Kč] 1.162.810 1.245.090 1.452.000
David Bureš
Diskuze (38)

Doporučujeme

31. 3. 2021 23:52
Re: Plasty
Sklamem ta, je to plast. Naviac ano osahane ich mam. Robil som totiz na ne linku.
Avatar - C30AMG
31. 3. 2021 19:13
Re: Plasty
Ne, není to u C plast. Je to dřevo. Často nalakované takovou vrstvou lesku, že to evokuje plast... Ty už sis plasty na dveřích aktuální generace W206 osahal, že víš, že jsou „děs“?
Avatar - C30AMG
31. 3. 2021 19:10
Re: Super, pro Čecha bolest
... každý, komu se nový přístup MB (aktuálně S a C) líbí, tady dostane bídu. Nedej bože, že bys řekl, že ti stačí 4 válce, nebo se ti líbí ambientní osvětlení interiéru. To už je na ukřižování! ;-)

PS: Pamatuji si, jak byli všichni šokovaní z „tablet" na vrcholu palubní desky u generace W205 a hele, dnes to mají všichni od BMW, po Audi nebo Hjundaj.
Avatar - C30AMG
31. 3. 2021 19:07
Re: Šest je to číslo...
Neboj, 6 válců - ve V, v řadě nebo s elektromotorem - je v modelech MB stále dost na výběr. Myslím, že kluci od hvězdy by rádi 6 válců v C měli, ale musí se přizpůsobit normám Bruselu. Nicméně v řadě W205 tvořily 6ti válce (C400+C43 AMG) jen asi 5 % prodejů.
Avatar - mariov8
31. 3. 2021 15:05
Hybrid
A nebude to tím, že teď už jsou hybridy všechny motorizace? Nebo myslíš plug-in hybridy?