Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes C už se vyrábí. Sedan rovnou doplňuje kombi

Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
115 Fotogalerie

Mercedes-Benz C nové generace se už začal vyrábět v Brémách. Postupně bude odstartována i jeho produkce v Číně a Jižní Africe.

Automobilka Mercedes-Benz minulý měsíc představila nejnovější generaci třídy C, která se jen krátce poté začíná vyrábět. Pro automobilku jde o klíčový model, za poslední desetiletí je třída C nejprodávanější model značky Mercedes.

Výroba nové C-Klasse odstartovala v její domovské továrně v německých Brémách, která slouží jako globální výrobní centrum tohoto modelu. Již krátce nato se ale začne vůz vyrábět také v čínském Pekingu a jihoafrickém East Londonu. Zatímco v Číně bude vznikat prodloužený sedan pro tamější trh, v Jižní Africe se bude vyrábět sedan s levostranným i pravostranným řízením pro různé světové trhy.

Video placeholder
Mercedes-Benz C: Výroba nové generace zahájena • Zdroj: Mercedes-Benz

„Naše týmy ve třech závodech na třech kontinentech prokázaly prvotřídní spolupráci s jejich schopností zvládnout posloupnost náběhu výroby,“ říká k zahájení produkce nového céčka Jörg Burzer, člen představenstva Mercedesu pro řízení výroby a dodavatelského řetězce.

Výroba nové třídy C totiž startuje opravdu rychle. V Brémách se rovnou začaly vyrábět dvě karosářské varianty vozu, vedle výchozího sedanu také kombi. Navíc již brzy se ve výrobě objeví také hybridní deriváty, s bateriemi dodávanými polskou továrnou Mercedesu ve městě Jawor.

Továrna v Brémách přitom obecně dokazuje flexibilitu tamější výroby. Nová generace třídy C totiž vzniká na stejné montážní lince jako SUV GLC (včetně GLC kupé) a plně elektrické EQC.

Právě kvůli maximální flexibilitě výroby automobilka brémský závod nedávno modernizovala. Nová třída C tak využívá služeb nové karosárny, v níž se jednotlivé části karoserie nevyrábějí v řadě, jak je zvykem, ale ve speciálních výrobních buňkách, které lze vzájemně pružně kombinovat. Jiná je i samotná montáž, místo konvenčních dopravních pásů jsou tu využívány autonomní přepravní systémy. Zapracovalo se i na udržitelnosti produkce, konkrétně nová sušička sloužící při nanášení antikorozní ochrany tak ušetří asi 24 % energie proti obdobným systémům.

Mercedes-Benz třídy C nejnovější generace W206 oproti předchůdci mírně narostl. Nabídne však výhradně čtyřválcové motory, u nejsilnějších provedení dopovaných plug-in hybridním pohonem. Jelikož u šestiválců Mercedes přechází na řadovou koncepci, údajně by se pod kapotu už nevešly, respektive tímto řešením mohl být zkrácen přední převis.