Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes S úředně novým modelem není, kvůli klimatizaci

Jan Mička
Diskuze (30)
Spor o používání nového chladiva do klimatizací, který vedl koncern Daimler s Evropskou unií, dospěl k zajímavému závěru. Současný Mercedes-Benz třídy S ve skutečnosti není novým vozem.

Důvodem sporu bylo nařízení Evropské unie o používání nového chladiva do klimatizací. Zatímco ostatní značky neměly s typem R1234yf žádný problém, Daimler poukazoval na jeho nebezpečnost. Z testování automobilky Mercedes-Benz totiž vyplynulo, že se při nehodě z klimatizačního okruhu uvolňuje toxický fluorovodík a v krajních případech může dojít k požáru vozidla. Automobilku podpořil i německý Úřad pro motorová vozidla KBA, který označil typ R1234yf za nebezpečný.

Spor mohla ukončit inovativní technologická řešení nebo přechod na nový typ chladiva. V úvahu připadal i oxid uhličitý. Daimler však přišel na fígl, kterým vytřel zrak všem aktérům a nakonec dosáhl svého. Platforma současného Mercedesu třídy S totiž vychází z jeho minulé generace (W221), což umožnilo rozšíření homologace z roku 2005 i pro nejnovější model. Vlajková loď německé automobilky proto úředně není novým vozem, což ji opravňuje k použití předchozích typu chladiva s označením R134a.

Tuto fintu Němci odkoukali od japonských automobilek, které stejnou praxi používají už roky. Takzvaný carry over princip jednak usnadňuje homologaci (jako v tomto případě) a jednak snižuje náklady na vývoj, když se některé komponenty sdílí mezi různými generacemi téhož modelu.

Jan Mička
Diskuze (30)
28. 8. 2013 16:14
Re: ZAKAZ
Myslis ta automobilova lobby, ktera je skoro za kazdym pokrokem, ktery automobilismus v Evrope udelal? :-!
22. 8. 2013 09:14
Re: ZAKAZ
Fakt, ze nemecka automobilova lobby ucelove zbrzduje vyvoj automobilismu v Evrope chces nejak popirat? Hodne stesti v obhajobe takoveho tvrzeni.
22. 8. 2013 09:11
Re: ZAKAZ
Prave ze nevidis kdo je zde za padoucha. Ja ti to nevycitam. Jak jsem jiz napsal, jde o vlastnost mnoha cechu, (povazovat padouchaza hrdinu). Navic jak se nekde objevi EU, nedej boze zkratka "eko", tak se hned vidi rude. Je to soucasti tzv. "Stadovitosti naroda ceskeho".
Je take uplne jedno kdo to chladivo vyrabi. Daimler, zda se, je jedinym vyrobcem, kteremu dana regule vadi. Proc? Pravdu nereknou, jen si vymysli vymluvy.
Avatar - KANKUNEN
22. 8. 2013 08:17
Re: ZAKAZ
Já ten rozdíl jasně vidím, ale ty nejsi schopný pochopit kdo je padouch a kdo utlačovaný.
Chladivo dělá jeden výrobce a ještě je to sajrajt. Úředník co to nařídil za dva roky půjde od valu s balíkem peněz a bez zodpovědnosti, ale MB pojede dál a jeho výrobky tu budou pořád.
22. 8. 2013 07:41
Re: Mercedes je asi jediná německá uznávaná premie
Práve preto je dokonalý. :-)