Nový Mercedes S úředně novým modelem není, kvůli klimatizaci
Důvodem sporu bylo nařízení Evropské unie o používání nového chladiva do klimatizací. Zatímco ostatní značky neměly s typem R1234yf žádný problém, Daimler poukazoval na jeho nebezpečnost. Z testování automobilky Mercedes-Benz totiž vyplynulo, že se při nehodě z klimatizačního okruhu uvolňuje toxický fluorovodík a v krajních případech může dojít k požáru vozidla. Automobilku podpořil i německý Úřad pro motorová vozidla KBA, který označil typ R1234yf za nebezpečný.
Spor mohla ukončit inovativní technologická řešení nebo přechod na nový typ chladiva. V úvahu připadal i oxid uhličitý. Daimler však přišel na fígl, kterým vytřel zrak všem aktérům a nakonec dosáhl svého. Platforma současného Mercedesu třídy S totiž vychází z jeho minulé generace (W221), což umožnilo rozšíření homologace z roku 2005 i pro nejnovější model. Vlajková loď německé automobilky proto úředně není novým vozem, což ji opravňuje k použití předchozích typu chladiva s označením R134a.
Tuto fintu Němci odkoukali od japonských automobilek, které stejnou praxi používají už roky. Takzvaný carry over princip jednak usnadňuje homologaci (jako v tomto případě) a jednak snižuje náklady na vývoj, když se některé komponenty sdílí mezi různými generacemi téhož modelu.