Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový model Škody se bude vyrábět v Mladé Boleslavi, automobilka navíc zvýší kapacitu pro Octavie

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)

Škoda zahájila stavbu nové haly.

Škoda dnes oznámila rozšíření výroby Octavie a potvrdila příchod nového modelu v roce 2012.

Škoda Auto dnes zahájila stavbu nové haly na výrobu Škody Octavia. Dokončí ji v polovině roku 2012. Vedle octavií a fabií bude poté z výrobních linek v Mladé Boleslavi sjíždět třetí model Škody. Jeho název automobilka nesdělila, pravděpodobně však jde o nástupce Octavie Tour velikostně spadajícího mezi Fabii a Octavii. Nejpravděpodobnějším názvem nového nízkonákladového vozu je zřejmě staronové označení Popular, ale v databázi ochranných známek má Škoda zaregistrováno i nové jméno Civia. Další možností je název Felicia.

Rozšíření závodu v Mladé Boleslavi dnes firma prezentovala u příležitosti oslav 20. výročí spojení Škody s německým Volkswagenem.

Výrobní kapacita octavií se po dokončení nové haly zvýší z 800 na 1200 aut denně. Kapacita fabií zůstane na současných 1200 vozech denně. Navíc bude Škoda ve městě vyrábět nový vůz. Nyní Škoda vyrábí ještě modely Roomester ve Vrchlabí a Superb a Yeti v Kvasinách.

Šéf mladoboleslavské automobilky Winfried Vahland v březnu pro německý magazín Focus řekl, že k nynějším pěti modelům uvede česká automobilka na trh na konci roku nový model určený pro městský provoz, z takzvané New Small Family.

Škoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy Kč) ze 110 milionů eur v roce 2009. Její tržby se v loňském roce zvýšily meziročně o 22,4 procenta na 8,692 miliardy eur. Prodej automobilky loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763.000 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2011 00:21
Re: Quo vadis
Nechci ti do toho kecat, ale v bledě modrém jsem tohle napsal právě v příspěvku, na který reaguješ. Takže o natvrdlosti bych se tu být tebou příliš nezmiňoval, neb potrefená husa... Ale nemám za svůj cíl tu nikoho urážet.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2011 20:26
Re: Quo vadis
:yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 4. 2011 16:53
Re: Quo vadis
Jsi opravdu velice natvrdlý člověk. Všichni se ti tady snaží vysvětlit jak to s těmi cenami je a ty stále nic. Octavie stojí všude skoro stejně, i když rozdíly v cenách samozřejmě někde jsou velké, ale to taky záleží na daních dané země, např. Dánsko. Ale co je hlavní rozdíl jsou ceny konkurentů Jsi moc zaměřený na český trh, který je nicotný. Zde je Renault velice levná značka, která se cenově podbízí, kdežto třeba u nich doma ve Francii je to zase naopak, takže tam je tou levnější zase Octavia. To samé v dalších zemích. Už docvakl ten rozdíl?
17. 4. 2011 12:29
Re: Quo vadis
Rozumnej text a rozumný názory. Navíc v souvislosti se SEATem. I když vykládáme o něčem, o čem nevíme ani desetinu, mám zcela subjektivní dojem, že to co píšeš právě úzce souvislí s tím, jak SEAT skončí. Škodovka dneska vyrábí tři čtvrti milionu aut a má během příštích pár let zdvojnásobit produkci. I když navýšení zřejmně výrazně "postihne" montážní závody v Číně, hlavně teď ale v Indii a také asi Rusku, skok k milionu podle všeho bude představovat škodovácký Up, vyráběný v Blavě a hlavně ta očekávaná Entry. Na MPV (nástupce Roomstera, ale asi v klasičtější podobě a také většího MPV) tam prostor asi bude, ale - myslím si, že se to bude řešit v kontextu SEAT - Alfa Romeo. V některých článcích a rozhovorech se o větším MPV mluvilo (Vahland a spol.).

Jinak co se týká Karosy, máš naprostou pravdu a to ještě Frantíci byli natolik slušní, že alepsoň v tuzemsku na těch budech nápis Karosa byl. Teď je to hrdý Irisbus - Iveco, trocha taktu a respektu k druhým kolikrát chybí těm, kteří bývají většinou ve velice podobné situaci - Italové představují stále míň a míň konkurenceschopnou a vlekou ekonomiku.

Ale abych nekončil tak pesimisticky, párkrát jsme v Praze jel ryze naší českým (tedy přesně na Moravě) vyráběným autobudem SOR a musím konstatovat, že ze všech hlediskem je tahle "mašina" příjemnější, než standartní talián z Mýta. Otázka je, za kolik ho v Praze dopravní podnik koupil, ale uspořádáním, řadou dalších vychytávek (informační systémy) i jízdním komfortem je prostě lepší.
Avatar - rohYpnol
17. 4. 2011 10:42
Re: Quo vadis
Marketing není jen o prodeji, ale to jistě víš.
Já ale psal o směřování značky a profilaci v rámci koncernu.
Jinými slovy Škoda podle mě dnes vyrábí to, co se i dobře prodá. Ale schází mi nějaká ucelenost nabídky a pokrytí různých segmentů trhu.
A v rámci koncernu mi přijde nesmyslné postavení Škody hlavně s přihlédnutím k Seatu.