Nový Morgan Supersport dostal šestiválec z BMW. Koupit si ho můžete i v Česku
Vlajková loď britského malosériového výrobce má retro design, jinak ale sází na moderní techniku v čele s přeplňovaným šestiválcem z Německa. Čeští zájemci přitom nemusejí do zahraničí, morgany totiž objednáte v Praze.
Automobilka Morgan patří mezi malé množství nezávislých výrobců aut ve Velké Británii. Specializuje se především na dvoudveřové sportovní vozy, které svým designem připomínají modely za 40. a 50. let minulého století.
Britové nyní představili svůj nejnovější model Supersport, který se stane nástupcem Morganu Plus Six. Ve srovnání s ním sporťák vyjíždí na nové architektuře CXV z hliníku, změnou prošel také interiér, který je sice modernější, zároveň ale zůstává věrný tradicím.
Samotná platforma váží pouze 102 kilogramů, proti předchozímu řešení nabídne o 10 procent vyšší torzní tuhost, s hardtopem z uhlíkových vláken pak ještě dalších deset. Uložení odpružení je dvojnásobně tužší než dosud, což se vedle komfortu projevuje i výrazně přesnějším jízdním projevem. O ten se stará také přepracované řízení s lepší odezvou. Nechybějí ani nové přední a zadní stabilizátory, stejně jako příčná ramena, tlumiče pérování a pružiny. Brzdová soustava od AP je naopak převzata z Morganu Plus Six.
K pohonu slouží přeplňovaný řadový zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru od BMW, který se chlubí výkonem 250 kilowattů neboli 340 koní. Agregát je standardně spojen s osmistupňovým automatem od ZF, který patří k nejlepším na trhu. Morgan Supersport díky tomu z 0 na 100 km/h zrychlí už za 4,3 sekundy, přičemž maximální rychlost bude vyšší než 267 km/h u staršího Plus Six. K dispozici bude volitelný paket Dynamic Handling, jehož součástí budou mimo jiné samosvorný diferenciál na zadní nápravě a přední a zadní nastavitelné tlumiče pérování Nitron. V Morganu zkoušeli deset různých typů pneumatik, v nejlepším světle se ovšem ukázal Michelin Pilot Sport 5.

Design karoserie navazuje na starší modely. Přední kulaté světlomety o průměru zhruba 20 centimetrů jsou ovšem diodové, „ledky“ najdeme též vzadu. Aktivní sportovní výfuk je hlasitější než u Morganu Plus Six, těšit se můžeme na dvojici ráfků o průměru 18 a 19 palců. Obě verze jsou z kovaného hliníku a ušetřily až 4,1 kilogramu neodpružené hmoty.
Klasická plátěná střecha je z mohéru (jedná se o textilní vlákno ze srsti angorské kozy) a je dostupná v několika barevných odstínech. Karbonový hardtop je v odstínu karoserie a váží pouhých 19,7 kg.
Ačkoliv kabina vypadá, jako kdyby ji vyrobili před 70 lety, nechybí zde bezdrátová nabíječka telefonu, handsfree a či audiosystém Sennheiser.
Cena na českém trhu, kde jsou morgany díky společnosti Autostar oficiálně k dispozici, zatím zveřejněna nebyla. Vůz by však měl do Česka dorazit již koncem dubna.
Doma ve Velké Británii nový Morgan Supersport začíná na 102.000 liber (asi 3.036.000 Kč). Pokud ovšem budete chtít výše zmíněný softtop či hardtop, zaplatíte 105.500, respektive 107.500 liber, tedy v přepočtu minimálně 3,14 a 3,2 milionu korun.