Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový motor pro S-klasse: 420 CDI

Ladislav Čermák
Diskuze (31)
Na scénu luxusních trojcípých limuzín se vrací vrcholný vznětový čtyřlitr

Právě Mercedes-Benz před desetiletími prosazoval vznětové motory v luxusních limuzínách navzdory celému světu. Až dlouho po něm začaly spalovat naftu pětimetrová BMW a Audi, o Jaguarech nemluvě. Minulé generaci S-klasse mimořádně slušel čtvercový vznětový osmiválec bi-turbo o zdvihovém objemu rovné čtyři litry, jehož 184 kW (250 k) a zejména 560 Nm udělovalo dvaačtvrtunové limuzíně nadprůměrnou dynamiku při méně než desetilitrové průměrné spotřebě. Spořivá Evropa se nadchla a kupovala obě vznětové verze jak o závod.

Nová S-klasse samozřejmě nemůže zůstat pozadu, proto s ročním zpožděním uvádí zmodernizovanou a značně posílenou evoluční verzi téhož motoru, tentokrát pod označení S 420 CDI. Ta opět boří zažité označovací pořádky, neboť nárůst zdvihového objemu se nekoná - stále se jedná o čtyřlitr. K šesti benziňákům nyní přibývá druhý diesel, bude k dispozici pro standardní i prodlouženou verzi a rozšiřuje počet nabízených verzí na 11, což je mezi luxusními limuzínami rekordní číslo.

Největší změnou je přechod na vstřikování common rail III s piezovstřikovači a vstřikovacím tlakem až 1600 bar, díky němuž inovovaný motor takřka náklaďákových parametrů vyvíjí 235 kW (320 k) při 3.600 ot. a především ohromných 730 Nm při 2.000 ot. (tedy o něco více, než v E-klasse), zrychluje z nuly na 100 km/h za 6,6 s a hladce dosahuje "elektronickou" dvěstěpadesátku, to vše s průměrnou spotřebou mezi 9,4 a 9,6 l/100 km podle verze. Výfukové potrubí standardně obsahuje bezúdržbový částicový filtr, hluk vznětového osmiválce, dříve občas kritizovaný, by měl utlumit optimalizovaný řetězový rozvod spolu se zesíleným blokem motoru a přidanou hlukovou izolací.

Standardní výbava modelu S 420 CDI obsahuje vzduchové pérování AIRMATIC, selektivní volbu samočinné převodovky, systém PRE-SAFE, COMAND s DVD-přehrávačem, elektrické ovládání předních sedadel a 17" kola, prodloužená verze přidává kožené čalounění, elektrické ovládání zadních krajních sedadel, střešní okno, vyhřívání všech sedaček a elektrickou clonku na zadním okně. Ceny vč. DPH začínají na 84.448 a 92.104 € za prodloužený model, český importér dosud ceny nezveřejnil. První vozy již putují touto dobou k zákazníkům.

TIP: Přečtetě si test: Mercedes-Benz S350 - račte, Vaše veličenstvo

Ladislav Čermák
Diskuze (31)
8. 12. 2006 21:56
hybrid diesel
No a mňa by zas zaujímalo, čo sa tu bude písať, ak o pár rokov príde Mercedes-Benz hybrid diesel, príp. podobný ekvivalent v Lexuse. :-) Hybrid znamená len uloženie časti energie, ktorá sa pri brzdení premení na teplo, na neskoršie použitie. A je jedno, či auto poháňa benzín, diesel, etanol, vodík alebo ho roztlačíte. :-!
Avatar - Dinar
8. 12. 2006 13:00
Re: hybrid
Tohle je very impressive, hlavně rychlost pohybu ručičky rychloměru za hranicí 200km/h. 0-200 za cca 18s to jsou hodnoty sporťáku, i lehčí 335d je v 18s tak na 180km/h. Ale neomezoval bych se třílitrem, až např. tenhle nový 420 CDI šoupnou do éčka, pak by mě srovnání s GS 450h celkem zajímalo, jak dynamika, tak provozní náklady.
Avatar - Dinar
8. 12. 2006 10:41
Re: Nm
:-) to trochu podceňuješ vliv dvou válců a litru objemu navrch.
8. 12. 2006 10:32
Re: Král je mrtev - Ať žije Král ...
jen škoda že v téhle třídě nebude shybridem první ...
Avatar - Dinar
8. 12. 2006 10:04
Re: Král je mrtev - Ať žije Král ...
Příští týden ti budu moct, pokud budeš chtít, napsat své dojmy, budu pár dní v D a mám slíbenou tuhle novinku k ozkoušení plus CLS AMG a měl bych snad vidět naživo i nové céčko. Jsem natěšenej. :-) ;-)