Nový motor pro S-klasse: 420 CDI
Právě Mercedes-Benz před desetiletími prosazoval vznětové motory v luxusních limuzínách navzdory celému světu. Až dlouho po něm začaly spalovat naftu pětimetrová BMW a Audi, o Jaguarech nemluvě. Minulé generaci S-klasse mimořádně slušel čtvercový vznětový osmiválec bi-turbo o zdvihovém objemu rovné čtyři litry, jehož 184 kW (250 k) a zejména 560 Nm udělovalo dvaačtvrtunové limuzíně nadprůměrnou dynamiku při méně než desetilitrové průměrné spotřebě. Spořivá Evropa se nadchla a kupovala obě vznětové verze jak o závod.
Nová S-klasse samozřejmě nemůže zůstat pozadu, proto s ročním zpožděním uvádí zmodernizovanou a značně posílenou evoluční verzi téhož motoru, tentokrát pod označení S 420 CDI. Ta opět boří zažité označovací pořádky, neboť nárůst zdvihového objemu se nekoná - stále se jedná o čtyřlitr. K šesti benziňákům nyní přibývá druhý diesel, bude k dispozici pro standardní i prodlouženou verzi a rozšiřuje počet nabízených verzí na 11, což je mezi luxusními limuzínami rekordní číslo.
Největší změnou je přechod na vstřikování common rail III s piezovstřikovači a vstřikovacím tlakem až 1600 bar, díky němuž inovovaný motor takřka náklaďákových parametrů vyvíjí 235 kW (320 k) při 3.600 ot. a především ohromných 730 Nm při 2.000 ot. (tedy o něco více, než v E-klasse), zrychluje z nuly na 100 km/h za 6,6 s a hladce dosahuje "elektronickou" dvěstěpadesátku, to vše s průměrnou spotřebou mezi 9,4 a 9,6 l/100 km podle verze. Výfukové potrubí standardně obsahuje bezúdržbový částicový filtr, hluk vznětového osmiválce, dříve občas kritizovaný, by měl utlumit optimalizovaný řetězový rozvod spolu se zesíleným blokem motoru a přidanou hlukovou izolací.
Standardní výbava modelu S 420 CDI obsahuje vzduchové pérování AIRMATIC, selektivní volbu samočinné převodovky, systém PRE-SAFE, COMAND s DVD-přehrávačem, elektrické ovládání předních sedadel a 17" kola, prodloužená verze přidává kožené čalounění, elektrické ovládání zadních krajních sedadel, střešní okno, vyhřívání všech sedaček a elektrickou clonku na zadním okně. Ceny vč. DPH začínají na 84.448 a 92.104 € za prodloužený model, český importér dosud ceny nezveřejnil. První vozy již putují touto dobou k zákazníkům.
TIP: Přečtetě si test: Mercedes-Benz S350 - račte, Vaše veličenstvo