Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Corsa odhaluje informace o své konstrukci. Výrazně zhubne!

David Bureš David Bureš 15. 4. 2019
30
11
Zobrazit náhledy (30)
Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa

Díky zcela nové konstrukci bude nadcházející Opel Corsa o hodně lehčí než předchůdce. Konkrétně o 108 kilogramů.

Opel se už pomalu chystá na premiéru nové, již šesté generace malého modelu Corsa a postupně uvolňuje informace o ní. Nejnověji odhalil některá tajemství její konstrukce. Nová platforma umožňuje autu, aby jako pětidveřový model v nejlehčí verzi vážilo pouhých 980 kilogramů (bez řidiče).

Ve srovnání s předchůdcem tak novinka bude asi o desetinu lehčí, konkrétně podle Opelu o 108 kilogramů. Nepomohlo přitom zmenšení auta, s délkou 4,06 metru bude novinka podobně dlouhá jako dosavadní provedení.

Může za to lehčí konstrukce, kterou je platforma CMP vyvinutá Skupinou PSA ve spolupráci s čínským Dongfengem pro automobily segmentu B a C (tedy malé a kompaktní vozy). Ta využívá nejnovější metody konstrukce a lehké materiály. Právě specifická kombinace různých druhů oceli a metod jejich spojení má největší podíl na redukci hmotnosti. Hrubá konstrukce karoserie je totiž o 40 kilogramů lehčí.

To ale není vše, vliv na nižší hmotnost mají také lehké, celohliníkové agregáty. Benzinové tříválce PureTech jsou asi o 15 kilogramů lehčí než čtyřválce z dosavadní Corsy. K tomu přidejte i lehčí nápravy nebo u malých aut věc nevídaná – hliníková kapota, která umožnila ušetřit 2,4 kilogramů proti ocelové kapotě předchůdce.

Váha se pak šetřila také uvnitř, přední sedačky jsou o 5,5 kilogramu lehčí, zatímco ty zadní o 4,5 kg. Výrobce zmiňuje také nové izolační materiály.

Nová konstrukce navíc umožní elektrifikaci nabídky, nová Corsa tak bude dostupná také jako elektromobil eCorsa. Dorazí v roce 2020 a použije stejné pohonné ústrojí jako technicky spřízněný Peugeot e-208, který má v útrobách elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 N.m čerpající energii z baterií o kapacitě 50 kWh.

Nová generace Opelu Corsa (F) bude představena během letošního roku, do prodeje vstoupí před koncem roku, o výrobu se postará španělský závod v Zaragoze.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Václave jak se pozná, že je Duben? / jak
starý_kluk
| 16. 4. 2019
Začalo to v USA - Kalifornii na začátku 50.-ých let, kdy se vynález polovodičů začal přecházet do výroby. A tu se vedle hlasu "to nikdo nemá, na tom zbohatneme" objevil první hlas: "a když to budeme dělat v Číně, tak zbohatneme ještě víc!" A to byl počátek zavírání amerických fabrik - a to celé po pár desetiletích přešlo do Evropy. Bylo jim šuma-fuk, že bez výroby v zádech nelze vyvíjet a že se to proto jednou zcela obrátí v historický neprospěch euro-americké civilizace.
Avatar - CICERO
Wakantaťkoooo ????
CICERO
| 15. 4. 2019
Technicky spřízněný (sprzněný) pežout 208 ? Takže v nové corse bude HDi ?? :D Tak třeba aspoň nějaka nafta by být mohla... Pokud na to nemá PrSA embargo pro pežouty jako šéfy konzernu, co třídí zdroje HW pro ty a ty pod pežotem… hmmm hmmm hmmm A jakou roli vtom hraje Dongfeng ??? To už nemůže být jednodušší... :D
Avatar - H/K_svwet
tak je pravda
H/K_svwet
| 15. 4. 2019
ze sucasna corsa je stale este na skelete tej z roku 2006 ( teda z cias ked sa do vyroby dostavali tazkotonazne prerastene vajcia ako clio III, P207 a pod ) a posobi aj na pohlad relativne tazkopadne vzhladom k vyske vozu aj velkosti predneho previsu https://img2.auto.cz/img/29/full/4625747_.jpg ... PS: a aj predne velke svetlomety vysunute daleko dopredu dole ju opticky tazia na predok .. k tomu v kontraste mame ultrakratky useknuty vysoky zadok ( a aj ten s megalampami jak z kamiona ) a relativne male blatniky mnostvom plechu nad nimi ktory vizualne utopi aj 16tky kola ... kazdopadne chce to uz novu a krajsiu corsu.. a aj bez toho bocneho okienka pri A stlpiku nech to uz nie je ziadne nafuknute vajicko aneb skoro-MPVecko ale sikovne lahke male auto s peknym a nezobakovitym predkom a aj vyvazenejsim zadkom a krajsou liniou s celkovo nizsou kasnou aj opticky nizsim pomyselnym vizualnym taziskom... toto sa mi proste paci podstatne viac http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/galleries/587f8cf381f97/5ac734d32366c.jpg :D
Avatar - H/K_svwet
tak je pravda
H/K_svwet
| 15. 4. 2019
ze sucasna corsa je stale este na skelete tej z roku 2006 a posobi aj na pohlad relativne tazkopadne vzhladom k vyske vozu aj velkosti predneho previsu https://img2.auto.cz/img/29/full/4625747_.jpg ...
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Václave jak se pozná, že je Duben? / jak RYC
CICERO
| 15. 4. 2019
neradí, využívají... už od 80 let 20 sto. USA povolili ekonomiku podpořili... A dnes? Jsou trapně překvapení, nebo je zatím něco víc co se plebs nikdy radši nedozví?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku