Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Movano-e je mnohem výkonnější a konečně někam dojede

Ondřej Šámal
Diskuze (13)

Modernizace užitkových modelů koncernu Stellantis pokračuje. Největší opel v nabídce přijíždí ve výrazně obměněné elektrické podobě, která dostala silný elektromotor a velký akumulátor.

Největší dodávka v portfoliu Opelu vedle konvenčních variant se spalovacími motory fungovala také s elektromotorem. Bezemisní provedení s výkonem 90 kilowattů spoléhalo na dva typy akumulátorů s 37 a 70 kWh. Zatímco menší z baterií byla vhodná na velmi krátké cesty, kapacitnější už dokázala obstarat i větší akční rádius. Přesto se plnohodnotnou alternativou za vznětového sourozence stát nemohla. Zmodernizovaná verze si ovšem dělá větší ambice.

Opel Movano-e totiž dostal výkonnější elektromotor s 200 kilowatty (v režimu Power, v módu Normal dává 160 kW, Eco disponuje 120 kilowatty)  a akumulátor s kapacitou 110 kilowatthodinami. Místo dosavadního uváděného dojezdu 117, respektive 224 kilometrů jich inovovaný model zvládne až 420. Standardem je třífázová palubní nabíječka s 11 kW, elektrické movano ovšem podporuje také rychlodobíjení o výkonu až 150 kilowattů. Z nuly na 80 % kapacity baterie se proto na adekvátním stojanu dostanete už za 55 minut.

Vedle bateriového modelu příští rok dorazí také varianta s palivovými články. Vodíkové movanu se bude moci pochlubit dojezdem až 400 kilometrů, přičemž doplnění vodíku by na rozdíl od dobíjení elektřiny mělo zabrat pouze jednotky minut.

Video se připravuje ...

Samozřejmostí jsou též vznětové verze se čtyřválcem 2.2 CDTi s výkony 88, 103 a 132 kilowattů, které budou tvořit naprostou většinu prodejů. Spalovací motory bude možné kombinovat s šestistupňovým manuálem, nebo osmirychlostním automatem.

V nabídce nechybí spousta bezpečnostních a jízdních asistentů. Zmínit mohu například rozpoznávání dopravních značek, varování před čelní kolizí kombinované s nouzovým brzděním, varování před bočním větrem, adaptivní tempomat s funkcí opětovného rozjezdu, udržování v jízdním pruhu, parkovací senzory po obvodu vozu a parkovací asistent a digitální vnitřní zpětné zrcátko.

Omlazený opel dostal také nový infotainment s desetipalcovým středovým displejem s integrovanou navigací s mapovými podklady od společnosti TomTom. Ve výbavě najdete také bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.

Opel Movano vedle klasického skříňového furgonu nabídne též verzi bez zadního přepravního prostoru pro volitelnou nástavbu. Zatímco elektrické movano uveze až 1500 kilogramů, vznětoví sourozenci zvládnou až dvě tuny, přičemž přepravní prostor dosahuje objemu až 17 m3.

Ondřej Šámal
Diskuze (13)

Doporučujeme

27. 11. 2023 17:43
Re: Jak asi pojede to Movano naložené?
Tak určitě :-[] :-[] :-[]
27. 11. 2023 12:48
Re: Jak asi pojede to Movano naložené?
Prečo by si niekto kupoval kopačky do bazénu? Na dialnicu to očividne určené nie je, všade inde to však bude lepšie ako spalovák. Až na tú cenu.
26. 11. 2023 22:39
Re: Jak asi pojede to Movano naložené?
Přesně tak, ten kdo bz to využil za to zas nedá tu ránu, co za to Stellantis bude chtít :-[] :no:
Avatar - Barry Lyndon
26. 11. 2023 19:48
Re: Jak asi pojede to Movano naložené?
ale spalováky jsou taky pěkně složité, zvlášť když se přidá automatická převodovka, pohon 4x4 a náročnější norma na redukci emisí. Akorát jsou za těch cca 130 let vývoje jak produktu, tak výrobního procesu tak vychytané, že jsou v poměru ke své složitosti prostě neuvěřitelně levné....
Avatar - Barry Lyndon
26. 11. 2023 19:41
Re: Jak asi pojede to Movano naložené?
Kdo bude potřebovat vozit 2 tuny po dálnici, si to nekoupí, není cílovka. Kdo bude potřebovat rozvážet cca 500 kg po městě, o tom může uvažovat, je cílovka. Ovšem cenu s tak velkou baterií si moc neumím představit... :-!