Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S 680 Guard
Mercedes-Benz S 680 Guard
Mercedes-Benz S 680 Guard
Mercedes-Benz S 680 Guard
14
Fotogalerie

Nový pancéřovaný Mercedes S 680 Guard je tu. Kvůli ochraně posádky má i menší kufr

Mercedes-Benz třídy S se i v nejnovější generaci dočkal pancéřovaná verze Guard. Pod kapotou má, jak jinak, vidlicový dvanáctiválec.

Automobilka Mercedes-Benz má už léta ve svém portfoliu také pancéřovaná vozidla s přídomkem Guard, pro speciální typ klientely, jejichž nabídku v uplynulých letech postupně rozšiřovala. Nedílnou součástí portfolia však odjakživa zůstává vlajkový sedan Mercedes S Guard. S příchodem jeho nové generace se dočkala nového provedení také verze Guard, která bude oficiálně debutovat na zářijovém autosalonu IAA v Mnichově.

Novinka se oficiálně jmenuje Mercedes-Benz 680 Guard, což na první dobrou dává ponětí o motoru pod kapotou. Číslovka 680 v případě nejnovější generace třídy S značí vidlicový dvanáctiválec, s dvěma turbodmychadly a objemu 6,5 litru, což mu zajišťuje výkon 450 kW. Točivý moment pak v tomto případě činí 830 N.m, o 70 N.m méně než v případě Mercedes-Maybach S 680 s tím samým motorem.

Pohon všech kol však zůstává i v tomto případě, což si vyžádalo jeho nutné zesílení kvůli těžké pancéřované karoserii. Vždyť nový S Guard váží asi pět tun, což je více než dvojnásobek proti Mercedes-Maybach S 680 s hmotností 2.350 kg. I tak se auto dokáže rozpohybovat až na 190 km/h. Je to přitom vůbec poprvé, co S Guard čtyřkolku dostala.

Hlavním motivem Mercedesu S Guard je nicméně pancéřovaná karoserie. V rámci zkoušek bylo na auto vypáleno na 500 střel z revolverů velké ráže i armádních pušek, a to primárně do kritických míst, jako jsou okna nebo dveře. Výrobce i díky tomu slibuje balistickou ochranu na úrovni VPAM VR10, vůz tak splňuje nejvyšší standardy pro civilní vozidla.

To si logicky vyžádalo výrazné úpravy konstrukce. Konkrétně je tu separátní klec ze speciální oceli a karbonových vláken. Je tu přitom rovnou 500 komponentů ze speciální ocele, z nichž některé jsou klidně i centimetr silné. Tyto úpravy jdou tak daleko, že se zavazadlový prostor zmenšil na objem 390 litrů, právě kvůli dodatečným výztuhám mezi kabinou a zavazadelníkem. Samozřejmostí jsou rovněž neprůstřelná skla (tlustá asi 10 cm), ovládaná kvůli své váze hydraulicky, nebo pneumatiky odolné proti kulkám. Micheliny Pax zvládnou ujet až 30 kilometrů v případě prostřelení.

Speciální je přitom i další výbava přizpůsobená pracovní kariéře opancéřované S-Klasse. Majáčky nebo nosiče praporků v předních blatnících nikoho moc nepřekvapí, jiné prvky však ano. Řidič tu má například tlačítko pro spuštění hasicího systému. Pustit do kabiny pak lze i čerstvý vzduch z nádrže na kyslík, v případě útoku slzným plynem, který vystačí na dvě minuty.

Čtyřmístný nebo pětimístný automobil s cenovkou okolo půl milionu eur (cca 12,8 milionu Kč) si pak lze dovybavit všemožnými prvky jako v klasické třídě S. Jedna výjimka se však najde - Guard nepořídíte s panoramatickým střešním oknem. Důvodem je, jak jinak, ochrana posádky.