Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 208 GTi je tady s výkonem 280 koní! Je to nejtišší GTi v historii

Peugeot E-208 GTi
Peugeot E-208 GTi
Peugeot E-208 GTi
Peugeot E-208 GTi
14 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (57)

Francouzi na okruhu v Le Mans představili novou generaci ostrého GTi. Pokračovatel ikonického Peugeotu 205 sází výhradně na elektřinu, výkonem ale ohromí.

Peugeot 205 GTi patří k nejslavnějším rychlým hatchbackům. Špatně si nevedli ani jeho nástupci. Ikonické třípísmenné označení ovšem se současnou generací malého francouzského hatchbacku skončilo. Tedy zdánlivě.

Peugeot totiž den před dalším ročníkem kultovní 24hodinovky v Le Mans světu představili novou variaci na výkonný hatchback. Již podle označení E-208 GTi je jasné, že spalovací motor budeme pod kapotou hledat marně.

Francouzská větev nadnárodního koncernu Stellantis je na tom s klasickými termickými agregáty dost špatně. V poslední době totiž sází primárně na přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech, respektive na čtyřválec o objemu 1,6 litru, který je ovšem kombinován výhradně s plug-in hybridním pohonem. Klasický benzinový agregát s vyšším výkonem v nabídce Peugeotu, Citroënu i Opelu chybí.

Peugeot E-208 GTi tudíž spoléhá na elektromotor M4+ z vlastní fabriky ve francouzském Treméry s výkonem 207 kW neboli 280 koní a točivým momentem 345 Nm. Jedná se tentýž motor, jaký najdeme v technicky spřízněné Alfě Romeo Junior Elettrica 280 Veloce. Síla putuje na přední kola, kterým pomáhá samosvorný diferenciál.

Energii si jednotka bere z trakčního akumulátoru od čínské společnosti CATL s celkovou kapacitou 54 kWh a využitelnou 51 kilowatthodin, jež zaručuje dojezd až 350 kilometrů na jedno nabití. Maximální rychlost je omezena na 180 km/h, na stovku se malý elektromobil dostane za 5,7 sekundy.

Proti konvenčnímu Peugeotu 208 se GTi liší nejen agresivnějším zevnějškem, ale též o 30 milimetrů sníženou karoserií a rozchodem kol zvýšeným o 56 mm vpředu a 27 milimetrů vzadu. Ve standardu jsou tlumiče pérování s hydraulickými dorazy a nechybějí ani pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. ESP dostalo specifické naladění, aby vás při sportovní jízdě příliš neomezovalo.

Video placeholder
Peugeot 208 Hybrid 136 • Zdroj: auto.cz

O zastavení se starají mj. přední čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 355 milimetrů. Těšit se můžeme na sportovní sedadla a přepracované řízení s přímější odezvou od předních kol. Volant je nově potažený alcantarou pro lepší úchop.

Z wallboxu s výkonem 7,4 kW se vůz nabije za 4 hodin a 40 minut, přičemž funkce omezení dobíjení na 80 % kapacity baterie je dostupné i v rámci dobíjení střídavým proudem. Na stojanu o výkonu 100 kW se vůz z 20 na 80 procent nabije za 30 minut. Ve výbavě nechybí funkce V2L, díky níž můžete z nabíjecího portu pomocí speciálního nástavce dobíjet menší elektrická zařízení, například baterii v elektrokole.

Velkým bonusem je záruka 8 let/160.000 km na vůz i trakční akumulátor.

Zdroj: Peugeot, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (57)