Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 308 SW oficiálně: Narostl a vypadá fenomenálně

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW
72 Fotogalerie
Diskuze (153)

Po pětidvéřovém hatchbacku přijíždí nová generace Peugeotu 308 také jako praktičtější kombík s označením SW.

Po březnové premiéře pětidvéřového hatchbacku přijíždí nová generace Peugeotu 308 také v praktičtější verzi kombi, kterou francouzská automobilka tradičně značí SW. Vůz tedy narostl do délky a nabízí ještě praktičtější kabinu, hned úvodem ale musíme zmínit, že i nadále vypadá naprosto skvěle.

Základem kombíku, stejně jako hatchbacku, je platforma s označením EMP2. Ve srovnání s hatchbackem ovšem rozvor náprav povyrostl na 2732 mm, díky čemuž automobilka slibuje větší prostor pro kolena v druhé řadě a samozřejmě také větší přepravní kapacitu. Díky optimalizovaným tvarům karoserie se navíc kombík chlubí součinitelem aerodynamického odporu s hodnotou cx = 0,277.

Celková délka modelu je 4,64 metru, takže oproti předešlé generaci povyrostl o 6 centimetrů. Automobilka ovšem upravila sklon čelního skla a snížila střechu o 20 mm, díky čemuž má vůz na výšku jen 1,44 metru. Zadní převis pak narostl ve srovnání s hatchbackem o 21 centimetrů, díky čemuž nabízí elegantní vzhled a prostornější zavazadelník.

Ten má standardní objem 608 litrů, po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 40/20/40, ale objem naroste až na 1.634 litrů (měřeno metodou tekutin). Opěradla lze přitom sklápět i z prostoru zavazadelníku a při jejich složení lze v kabině přepravovat objekty dlouhé až 1.85 metru. V kufru pak nechybí 12V zásuvka, osvětlení a jeho víko lze otvírat elektronicky a bezdotykově.

Kromě velkého zavazadelníku by měl nový Peugeot 308 SW nabízet také praktické úložné prostory v kabině, jejichž objem by se měl pohybovat kolem 34 litrů. Automobilka přitom upozorňuje především na prostornou schránku ve středové konzole mezi řidičem a spolujezdcem.

Kromě nové karoserie a vyšší praktičnosti je však nová 308 SW po technické stránce shodná s pětidveřovým hatchbackem, který byl představen před pár měsíci. Příď tak zaujme stylovou maskou, kterou doplňuje denní svícení ve tvaru „tesáků“ zakusujících se do nárazníků.

Video placeholder
Peugeot 308 SW 2021 • Zdroj: Peugeot

Ve vyšších výbavách nabídne 308 SW také LED matrix světlomety, schopné stínovat okolní provoz, nebo Full-LED zadní svítilny s klasickou grafikou drápů. V podbězích se pak objevují ráfky s průměrem od 16 do 18 palců.

Kabina se drží klasického rozhraní Peugeot i-Cockpit a chlubí se dvojicí displejů o úhlopříčce až 10 palců, přičemž digitální přístrojový štít nabízí i 3D zobrazení. Samozřejmostí je bohatá konektivita, včetně bezdrátového zrcadlení telefonu, nechybí 4 USB-C konektory nebo bezdrátová nabíječka. Vysoký standard ovšem 308 SW drží také v oblasti technologické výbavy.

Pod kapotou se pak podobě jako u hatchbacku objevuje pouze pět pohonných jednotek: benzínový tříválec 1.2 PureTech ve dvou výkonnostních variantách (81 kW a 96 kW), turbodiesel 1.5 BlueHDI (96 kW) a dvojice plug-in hybridů o systémovém výkonu 132 a 162 kW. Výkonnější benzínový tříválec a diesel mohou být dodány i s osmistupňovým automatem. Základní benzínový tříválec je dostupný pouze s šestistupňovým manuálem, zatímco hybridy výhradně s osmistupňovým automatem.

Výroba Peugeotu 308 SW bude probíhat ve francouzských Mylhúzách, kde se vyrábí i 308 hatchback. Zahájení dodávek se pak očekává začátkem roku 2022, přičemž na některých trzích by mělo být možné objednávku realizovat i čistě přes internet.

Vstoupit do diskuze (153)