Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Range Rover se blíží. Zhubne a v základu bude hybridem

David Bureš
Diskuze (1)

Nadcházející pátá generace Range Roveru má dorazit v roce 2021. Kvůli budoucím emisním normám se nevyhne elektrifikaci.

O automobilce Land Rover píšeme v poslední době hlavně v souvislosti s finančními problémy, kvůli kterým radikálně snižuje své náklady, ať už snižováním investic do vývoje nebo snižováním pracovních stavů. Jenže zároveň musí v továrně pokračovat vývoj klíčových modelů pro nadcházející léta. Jedním z nich je i příští generace vlajkové lodi Range Rover.

Ta je plánována pro rok 2021 a čeká ji hned několik technických změn oproti dosavadní verzi, vyráběné od roku 2012. Bude totiž postavena na nově vyvíjené hliníkové platformě MLA, která má být výrazně lehčí než stávající architektura.

Hlavně ale bude přizpůsobena hybridnímu, případně elektrickému pohonu, kterému se Range Rover 5 kvůli novým emisním normám nevyhne. Firma dokonce plánuje, že do roku 2020 budou všechny její modely nějakým způsobem elektrifikované.

Již v základu bude novinka mildhybridem, aby se ušetřily potřebné gramy oxidu uhličitého. Vytyčený cíl flotilových emisí o hodnotě 132 g CO2/km možná u britské automobilky není tak přísný jako u jiných výrobců (díky tomu, že se vejde do hranice 300.000 prodaných aut v EU ročně), přesto značka vyrábějící velká, těžká SUV má v tomto ohledu co dělat.

Mildhybridní varianta Range Roveru 5 má využít ústrojí představené v Range Roveru Sport, což má znamenat využití nového řadového zážehového šestiválce Ingenium s dvojitým přeplňováním, pomocí turbodmychadla typu twin-scroll a elektrického kompresoru, v kombinaci s 48V palubní sítí.

Velkou část prodejů má pak hrát plug-in hybridní varianta. I ta využije řadový šestiválec Ingenium, avšak ve spolupráci s dvěma elektromotory, jedním pohánějícím přední kola a druhým pohánějící ta zadní. V čistě elektrickém režimu má takový Range Rover PHEV prý ujet až 65 kilometrů bez nutnosti nabíjení.

Jak to bude vypadat s dalšími verzemi, je zatím ve hvězdách. Vyloučena není čistě elektrická varianta, která by byla primárně zaměřena na čínský trh, kde jsou takové vozy žádoucí. Pokračovat by mohlo i dieselové provedení. Šéf automobilky Jaguar Land Rover Ralf Speth se totiž nedávno nechal slyšet, že turbodiesely jsou velice účinné a ekologicky šetrné agregáty, bez kterých se firma nadále neobejde. Naopak osmiválec podle dřívějších zpráv bude muset skončit.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme