Nový Renault Clio zachycen na běžných silnicích. Co všechno nového nabídne?
Renault se chystá na důležitou premiéru. Na podzimním pařížském autosalonu bude představena pátá generace modelu Clio, který je nejprodávanějším malým hatchbackem v Evropě a jedním z nejprodávanějších aut na starém kontinentu vůbec. Prototypy novinky už v domovské Francii jezdí po běžných silnicích, kde byly zachyceny během testování.
Nový hatchback však zatím zůstává pečlivě ukryt pod tučnou vrstvou kamufláže, a tak z jeho tvarů zatím moc patrné není. Očekává se však inspirace loňským konceptem Symbioz, a to hlavně v předních partiích. Příď má tak údajně využít „bumerangové“ světlomety s protaženými diodami denního svícení ve tvaru písmena C jako u větších modelů značky.
Na rozdíl od předchůdce bude nové Clio dostupné výhradně jako pětidveřový hatchback. S kombíkem Clio Grandtour se kvůli nízkému zájmu už nepočítá, místo něj prý přijde další malý crossover doplňující Captur.
Zásadně se pak změní interiér auta, který byl u stávající generace často kritizován – hlavně před faceliftem v roce 2016 působil až příliš lacině. Sám šéfdesignér značky Laurens van den Acker tvrdí, že interiér novinky má být pro zákazníky stejně přitažlivý jako její exteriér. Očekává se použití velké obrazovky multimediálního systému, jak je dnes zvykem.
Novinky najdeme také v útrobách. Clio se podle všeho stane prvním vozem aliance Renault-Nissan-Mitsubishi s novou platformou CMF-B (dosud se čekalo, že jí jako první dostane nový Nissan Juke), která bude později využita i v dalších modelech. Počítá se s ní pro nový Captur, zmíněný Juke a patrně i nový malý hatchback značky Mitsubishi.
Součástí technických změn bude i nasazení nového benzinového čtyřválce 1.3 TCe, vyvinutého ve spolupráci s Mercedesem. Renault tento motor jako první použil ve Scénicu a postupně jej nasazuje i do dalších modelů (třeba Capturu), když jím postupně nahrazuje dosavadní 1.2 TCe. Počítá se také s využitím mild-hybridního pohonu.
Gros nabídky by ale nadále měl tvořit tříválec 0.9 TCe, avšak výrazně přepracovaný v souvislosti s novými emisními normami. Základem má být atmosférický motor 1.0 SCe. Na rozdíl od jiných výrobců se pak Renault v segmentu malých aut údajně nevzdá ani turbodieselu, nové Clio tak má být dostupné se zásadně přepracovaným čtyřválcem 1.5 dCi se vstřikováním AdBlue.