Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový velký Ford Transit míří na český trh

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Ford zveřejnil ceny nové generace Fordu Transit pro český trh. Novinka v startuje s cenou od 449.900 Kč bez DPH.

Ford na českém trhu pokračuje v generační obměně svých dodávkových vozidel. Po typech Transit Custom a Transit Connect spouští prodej i největšího zástupce řady, zachovávajícího tradiční označení Transit. Ten je tedy třetí v pořadí, ale posledním členem rodiny mířícím na trh se stane nejmenší Transit Courier, který se představil letos v dubnu a do showroomů má dorazit na jaře příštího roku.

Ford Transit v nové generaci nabídne kompletní řadu verzí od dodávek s objemem skříně až 15,1 m3 přes podvozky a varianty pro kombinovanou přepravu osob a nákladu až po osmnáctimístný minibus.

Zákazníci mohou u nového Transitu volit z několika délek rozvorů náprav, na výběr jsou verze s pohonem předních nebo zadních kol a k dispozici je i pohon všech kol. V přídi novinky je uložen turbodiesel Duratorq TDCi, který stejně jako v Transitu Custom nabízí trojici výkonových verzí se 74, 92 a 114 kW a točivým momentem 310, 350 a 385 N.m.

Na český trh nejprve dorazí dodávky Van s objem nákladového prostoru od 9,5 do 15,1 m3 s celkovou délkou karoserie 5531 mm, 5981 mm a 6704 mm. Společně s dodávkovým provedením dorazí podvozky s jednokabinou a 14-18místné minibusy kategorie M2. Později v průběhu příštího roku to pak budou verze Kombi, KombiVan, Double Cab in Van a podvozek s dvojkabinou.

Stejně jako menší Transit Custom je i velký Transit v dodávkovém provedení uváděn na český trh ve třech stupních výbavy – Leader, Base a Trend.

Základní stupeň výbavy Leader je k dispozici pouze v kombinaci s nejméně výkonnou motorizací, pohonem předních kol a celkovou přípustnou hmotností 2900 kg, kterou v názvu vozu značí číslovka 290. Standardem pro tuto verzi je třímístný interiér se sedadlem řidiče stavitelným v osmi směrech, ESP, airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, světla pro denní svícení, bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel, prosklená přepážka, osm upínacích ok a boční posuvné dveře na pravé straně.

Teprve od výbavy Base lze volit ze všech délek karoserie a vybírat mezi pohonem přední, zadní nebo obou náprav. Navíc jsou k dispozici celkové přípustné hmotnosti od 3100 do 4700 kg s označeními 310, 350 a 470. Motory pro druhý stupeň výbavy mají výkony 74, 92 a 114 kW.

Verze Base je oproti základnímu provedení Leader standardně vybavena palubním počítačem, sklopným stolkem v opěradle dvojsedadla spolujezdce, rezervním ocelovým kolem a odolnou podlahovou krytinou v nákladovém prostoru.

Vrcholné provedení Trend nabízí stejně jako Base možnost volby ze tří délek karoserie, stejného počtu hmotností, druhů pohonu kol a motorů. Oproti Base je pro Trend navíc standardem manuální klimatizace kabiny, autorádio s přehrávačem CD, vstupy AUX i USB, rozhranní Bluetooth, 2 reproduktory vpředu, ovládání rádia na volantu, elektricky vyhřívaná, ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka,vyhřívané čelní sklo, odbočovací statická světla, přední mlhová světla a obložení stěn nákladového prostoru do poloviny výšky.

Podvozek s jednokabinou je nabízen se čtyřmi různými délkami, pohonem předních, zadních i všech kol a všemi třemi motory. K dispozici je ovšem jen jeden jediný stupeň výbavy Base, který na rozdíl od dodávkového provedení obsahuje standardně zdvojenou baterii a alternátor 150A.

V případě minibusu jsou v nabídce pouze vozidla s celkovou délkou 5981 mm a 6704 mm vybavená výhradně pohonem zadních kol v kombinaci s motory o výkonu 92 a 114 kW. Výbavy minibusů nesou označení Base a Trend. Zákazníci mohou volit s konfigurace sedadel 14/15 nebo 17/18.

Ford v souvislosti s uvedením nové generace největšího Transitu zmiňuje, že u Verze Van se objem prostoru pro náklad u každé verze ve srovnání s předchůdcem zvětšil přibližně o jeden metr krychlový.

Důkladné inovace se dočkaly i bezpečnostní systémy. Například standardně montované ESP dokáže u nového Transitu v případě, že bude hrozit přetáčivý nebo neotáčivý smyk, přibrzďovat ne jen jedno kolo jako dříve, ale všechna čtyři kola najednou a přitom každé s jinou intenzitou tak, aby bylo riziko smyku co nejrychleji potlačeno.

Zlepšení doznaly i všechny vlastnosti ovlivňující zásadní parametr TCO (Total Cost of Ownership), tedy kompletní náklady na koupi a zejména provoz vozu, které dnes stále častěji ovlivňují nákupní rozhodnutí.

Patří sem například průměrná spotřeba od 6,4 litru nafty na100 km, ale i servisní intervaly až 50 000 km a také zjednodušené servisní úkony. Například pro výměnu zadních kotoučových brzd je teď proti předchozímu modelu potřeba jen polovina času.

V rámci zaváděcí nabídky je nový Ford Transit Van 290 L2H2 s objemem nákladového prostoru 10 m3, výkonem 74 kW, šestistupňovou převodovkou a výbavou Leader k dispozici za 449 900 Kč bez DPH.

Všechny verze nového Fordu Transit mají již v základní ceně prodlouženou záruku na 5 let/200 000 km. Ford Credit pak nabízí značkové financování bez navýšení - Super Zero, a to při 20% záloze. Objednávky na novou generaci velkého Transita přijímají prodejci již nyní a první vozy mají ke svým majitelům dorazit na začátku jara 2014.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
27. 11. 2013 11:04
Re: Oops. Americký design dodávky v Evropě?
Ty máš akcie Fordu? Nebo tě nevzali do správní rady? Nebo co? Tak znovu, přes všechny tvoje kecy je Focus nejprodávanější auto na světě. Evropa není nejsilnější trh a nikdo není povinny se mu přizpůsobovat. A pokud Ford přestane auta v Evropě vyrábět a prodávat bude to jen jeho rozhodnutí. Založ si firmu a můžeš si za ní plně rozzhodovat. Jinak rozhoduješ jen za své peníze jestli si koupíš steak nebo párek. Je to stejný jako když odboráři ve Škodě chtějí rozhodovat jestli se SUV budou montovat v ČR nebo ve Španělsku. Odborář se může rozhodnout co si dá k svačině, nebo jestli se rozvede s manželkou a vezme si milenku. Kde se co bude vyrábět rozhodne majitel fabriky.
26. 11. 2013 19:18
Zrcátka
To opravdu davají elektricky ovládané zrcátka až do nejvyšší verze ? U dodávky to je naprostá nutnost (pokud tedy potřebujete couvat), takže bych to očekával ve všech verzích.
Naopak musím pochválit za ESP i v nejnižší verzi.
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2013 18:52
Re: Masivní předek
No držák, to jsi snad trochu přehnal. Ford Transit je na tom přesně stejně, jako konkurence, držáky už se nevyrábějí ............ ale přesto - prohlásit že je to držák je ........ úsměvné. Ale opakuji, ostatní jsou na tom stejně, od Fordu se žádné zázraky neočekávají..... Představme si takového hrdého majitele VW Transporter, když se mu začne sypat. :-)
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2013 18:49
Re: Masivní předek
Tuhle mi to někdo ze servisu Ford vysvětloval, bylo to myslím něco na podvozku, pro západní Evropu zdvojené, pro "východní" Evropu jednoduché, asi aby se dala požadovat levnější láce.
Nabídka Transitu byla vždycky velmi flexibilní ............ >:D
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2013 18:47
Re: Oops. Americký design dodávky v Evropě?
Ford e ten, který má problém - a pokud v Evropě vyrábí a prodává auta, nemůže potřeby Evropy ignorovat. Různé japonské, americké a jiné rouby se přesvědčivě neujaly. Ujaly se vždy ty vozy, které cílily na Evropskou klientelu a nenutily je kupovat převlečená cizácká auta.