Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf odhaluje techniku. Mildhybridem se postupně stanou všechny verze!

David Bureš
Diskuze (1)

Mildhybridní pohon bude u nového VW Golf VIII dostupný pro motory 1.0 TSI a 1.5 TSI. Postupně se však objeví v celé nabídce.

Volkswagen na loňském vídeňském motorovém symposiu slíbil, že zpřístupní mildhybridní pohon široké veřejnosti. O rok později tento slib plní, když na stejném místě odhaluje detaily o novém pohonném systému s 48V palubní sítí. Do sériové produkce se dostane ještě v letošním roce, a to v rámci zahájení produkce napjatě očekávané osmé generace Volkswagenu Golf.

V jeho případě bude mildhybridní pohon s 48V palubní sítí zpočátku dostupný pro motory řady EA211 evo (konkrétně pro tříválec 1.0 TSI a čtyřválec 1.5 TSI) v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou. Postupem doby se však toto ústrojí dostane do celé nabídky.

Mildhybrid možná nenabízí tolik funkcí jako plug-in hybrid, umožňující i dobití baterií ze zásuvky, zato je však mnohem nákladově účinnější. Lze jím elektrifikovat konvenční spalovací motory bez větších konstruktérských zásahů.

Součástí 48V sítě doplňující konvenční 12V síť je mimo jiné startovací generátor (BSG) umístěný v prostoru alternátoru, který ovládá jak rekuperaci, tak funkci pomoci spalovacímu motoru. Během brzdění se generátor chová jako alternátor a absorbuje část kinetické energie vozidla, kterou ukládá do lithium-iontové baterie 48V sítě, umístěné pod sedadlem spolujezdce. Tuto energii je pak možné použít při akceleraci, jako pomoc spalovacímu motoru.

Video se připravuje ...

Systém je tu hlavně pro snížení spotřeby paliva, a to nejen té normované, která je pro výrobce stále větším strašákem, ale také té reálné. V závislosti na jízdním stylu umí mildhybrid podle Volkswagenu ušetřit až 0,4 litru paliva na 100 kilometrů. Systém totiž nabízí i funkci plachtění, v níž auto nevyřazuje jen na neutrál, jak je dnes zvykem, ale zcela vypne spalovací motor. Využití generátoru pro startování má navíc znamenat, že opětovné spuštění spalovacího agregátu je takřka nerozpoznatelné.

Představení mildhybridu pak dokazuje, že i přes plánovanou expanzi Volkswagenu v oblasti elektromobilů, automobilka stále počítá se spalovacími motory. Ty se podle výrobce sice dostávají na hranici svých fyzikálních schopností, co se týče jejich účinnosti, elektrifikace je ale pro ně výraznou pomocí. A navíc Volkswagen přiznává, že i do budoucna budou mít na trhu hlavní roli. Vždyť firma očekává, že i v roce 2030 bude poměr elektromobilů na jejích prodejích v Evropě a Číně nějakých 40 %, a tak spalovací agregáty budou mít i za deset let většinový podíl na trhu.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2019 10:44
bude mat
1,5tsi aj nadalej vypinanie 2 valcov? .... a 1.0tsi je samozrejme blud ... tak uvidime ci bude z coho vobec vybrat