Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen 1.5 TGI Evo
2 Fotogalerie

Volkswagen turbodieselům stále věří. Představuje naftový hybrid!

Stejně jako Mercedes i Volkswagen pracuje na hybridu s turbodieselem pod kapotou. Chystá také 1.5 TSI na plyn.

Vídeňské motorové symposium se pro Volkswagen stalo už tradičním místem prezentace nové techniky. Německý koncern v hlavním městě Rakouska nechybí ani letos, když zde představuje hned tři nová technická řešení. O jaká se jedná?

Zřejmě nejzajímavějším je nový hybridní systém, který bude kombinovat elektromotor s naftovým motorem. Ano, Volkswagen využije podobné řešení jako nedávno Mercedes, který v Ženevě prezentoval plug-in hybrid se čtyřválcovým dieselem.

V případě Volkswagenu půjde o mild-hybrid využívající nový motor 2.0 TDI (rodina EA288 Evo), který při prvním užití bude spolupracovat s 12V startérem/generátorem a lithium-iontovou baterií. Počítá se však s jeho užitím pro více systémů, patrně tedy i pro plug-in hybrid.

Nově vyvinutý turbodiesel jako první využije značka Audi, a to pro zatím blíže nespecifikovaný model s podélně uloženým motorem. Bude jej však možné užít i ve vozech s příčně uloženým agregátem, postavených na základech platformy MQB. K dispozici budou různé výkonové varianty, od 110 do 150 kW.

Automobilka zdůrazňuje, že nový vznětový čtyřválec byl navržen tak, aby byl účinný a vypouštěl co nejméně surových emisí. Konkrétně vypouštěné emise oxidu uhličitého mají ve srovnání s dosavadní generací klesnout až o 10 g/km. Využije tak vylepšený filtr pevných částic i selektivní katalytickou redukci, které mají pracovat účinněji a spolehlivě pracovat delší dobu. Zapracovalo se i na snížení vnitřních ztrát, odlehčení konstrukce nebo zvýšení výkonových parametrů – výkon a točivý moment motoru vzroste až o devět procent.

Ve Vídni to ale není jediná hybridní novinka Volkswagenu. Wolfsburská značka oficiálně potvrdila, že připravovaná osmá generace Golfu využije 48V elektrický systém. Osmičkový Golf bude prvním modelem značky s touto technikou. Automobilka tvrdí, že tímto způsobem udělá hybridní pohon dostupnější.

Komu by pak hybridy neseděly, je tu ještě nový motor 1.5 TGI Evo. Zážehový motor rodiny EA211 Evo je zatím dostupný ve verzi na benzin, nově byl však přizpůsoben i spalování CNG, případně syntetického e-gasu. Základem je slabší varianta motoru (tzv. 1.5 TSI ACT BlueMotion) využívající turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny a schopností pracovat v Millerově cyklu, stejně jako ona je i provedení na stlačený zemní plyn naladěno na výkon 96 kW a 200 N.m.

Výroba 1.5 TGI Evo začne ještě letos. Použije ho mimo jiné Golf, v němž by v kombinaci s převodovkou DSG měl při jízdě na plyn spotřebovat v kombinovaném cyklu 3,5 kg/100 km.