Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen turbodieselům stále věří. Představuje naftový hybrid!

David Bureš David Bureš 27. 4. 2018 • 21:14
2
18
Stejně jako Mercedes i Volkswagen pracuje na hybridu s turbodieselem pod kapotou. Chystá také 1.5 TSI na plyn.

Vídeňské motorové symposium se pro Volkswagen stalo už tradičním místem prezentace nové techniky. Německý koncern v hlavním městě Rakouska nechybí ani letos, když zde představuje hned tři nová technická řešení. O jaká se jedná?

Zřejmě nejzajímavějším je nový hybridní systém, který bude kombinovat elektromotor s naftovým motorem. Ano, Volkswagen využije podobné řešení jako nedávno Mercedes, který v Ženevě prezentoval plug-in hybrid se čtyřválcovým dieselem.

V případě Volkswagenu půjde o mild-hybrid využívající nový motor 2.0 TDI (rodina EA288 Evo), který při prvním užití bude spolupracovat s 12V startérem/generátorem a lithium-iontovou baterií. Počítá se však s jeho užitím pro více systémů, patrně tedy i pro plug-in hybrid.

Nově vyvinutý turbodiesel jako první využije značka Audi, a to pro zatím blíže nespecifikovaný model s podélně uloženým motorem. Bude jej však možné užít i ve vozech s příčně uloženým agregátem, postavených na základech platformy MQB. K dispozici budou různé výkonové varianty, od 110 do 150 kW.

Automobilka zdůrazňuje, že nový vznětový čtyřválec byl navržen tak, aby byl účinný a vypouštěl co nejméně surových emisí. Konkrétně vypouštěné emise oxidu uhličitého mají ve srovnání s dosavadní generací klesnout až o 10 g/km. Využije tak vylepšený filtr pevných částic i selektivní katalytickou redukci, které mají pracovat účinněji a spolehlivě pracovat delší dobu. Zapracovalo se i na snížení vnitřních ztrát, odlehčení konstrukce nebo zvýšení výkonových parametrů – výkon a točivý moment motoru vzroste až o devět procent.

Ve Vídni to ale není jediná hybridní novinka Volkswagenu. Wolfsburská značka oficiálně potvrdila, že připravovaná osmá generace Golfu využije 48V elektrický systém. Osmičkový Golf bude prvním modelem značky s touto technikou. Automobilka tvrdí, že tímto způsobem udělá hybridní pohon dostupnější.

Komu by pak hybridy neseděly, je tu ještě nový motor 1.5 TGI Evo. Zážehový motor rodiny EA211 Evo je zatím dostupný ve verzi na benzin, nově byl však přizpůsoben i spalování CNG, případně syntetického e-gasu. Základem je slabší varianta motoru (tzv. 1.5 TSI ACT BlueMotion) využívající turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny a schopností pracovat v Millerově cyklu, stejně jako ona je i provedení na stlačený zemní plyn naladěno na výkon 96 kW a 200 N.m.

Výroba 1.5 TGI Evo začne ještě letos. Použije ho mimo jiné Golf, v němž by v kombinaci s převodovkou DSG měl při jízdě na plyn spotřebovat v kombinovaném cyklu 3,5 kg/100 km.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
27. 4. 2018 22:38
Re: Plug in hybrid????
Tohle bude vždy mild hybrid. Jiný hybrid to bude leda s použitím úplně jiného hnacího ústrojí s jinou převodovkou, podobně, jako to má Prius, což je mimochodem hodně vychytaný systém.
27. 4. 2018 20:58
Re: V článku jsou nepřesnosti
Dnes musim souhlasit se Simpanzem :yes:
27. 4. 2018 20:57
Re: A čo takto motor bez turba?
V Latinské Americe a na Středních Východu jsou stále v nabídce i větší atmosféry, konkrétně osmiventilový dvoulitr s 85 kW a pětiválec 2.5 se 125 kW.
27. 4. 2018 20:47
Plug in hybrid????
Myslim, ze jsme svedky dalsi z kachen acz.

Tezistem novinky je mild hybrid 12V. Ten by se dal mozna take nazyvat zdokonalenym start-stop systemem :no: Uz jen proto, ze je hodne, hodne mild. K tomu, aby pomahal pri rozjezdu 1,2kW je potreba 100A :-) Aby se mohl pomalu rozjet, treba vykonem 12kW, bylo by potreba 1000A >:D

48V hybrid je patrne od nejakeho dodavatele a take se jedna o mild hybrid.
To znamena, ze pri rozjezdu vzdy bezi spalovaci motor.
Takze nechapu, jak by se mohlo v budoucnu jednat o plug-in.

Ja jsem zadnou takovou informaci nenasel.
[odkaz]

Cela zprava vypada, jako ze VW bude delat hybridy.
Tomuhle rika VW hybrid?
Pro srovnani baterie Priusu v roce 2004 mela 200V a vykon 21kW. :yes: Tohle je full hybrid. >:D
[odkaz]
27. 4. 2018 18:57
V článku jsou nepřesnosti
1. Výkonový rozsah nezačíná 110 kW, ale 100kW. Budou dvě verze 2.0 TDI, základní pokrývající výkony 100-120 kW a výkonnější pokrývající škálu do 150kW
2. Tento 2.0 TDI Evo nahrazuje všechny motory 1.4, 1.6 a 2.0 TDI, takže v mainstreamových modelech zbyde pouze kubatura 2.0
3. S dieselovým plug-in hybridem Mercedesu tento motor nemá nic společného, jedná se o mild-hybrid. Dieselový plug-in hybrid dělá VW už dávno, viz Q7 e-tron.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku