Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Jetta oficiálně. Vyrostl a nabízí osmikvalt. Přijde i do Evropy?

David Bureš David Bureš 15. 1. 2018
23
18
Zobrazit náhledy (23)
Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta
Podobně jako další moderní Volkswageny i nová Jetta využívá platformu MQB. Specialitou je využití osmistupňového automatu.

Nejpopulárnějším Volkswagenem v Evropě je hatchback Golf, v jiných koutech ale vládne jiný kompakt, sedan Jetta, který za dobu své historie vznikl již v 17,5 milionu kusech. Nyní nastupuje jeho nová, už sedmá generace, která debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu. Pro Evropu se s novou Jettou však v současné chvíli nepočítá.

Jetta zůstává i v nové generaci typickým sedanem, přestože Volkswagen zdůrazňuje sportovnější charakter než u předchůdců. Auto svými hlavními světlomety trochu připomíná zmenšený Passat, základem je jako u něj platforma MQB, při návrhu se pak hodně myslelo na aerodynamiku. Součinitel aerodynamického odporu má hodnotu 0,27, což je o 10 % lepší hodnota než u předchůdce.

Naopak interiér svojí koncepcí připomíná spíše aktuální Polo, s obrazovkou multimediálního systému nad výdechy ventilace. Přístrojový štít je u vyšších verzí digitální, jak je dnes módním trendem. Volkswagen zdůrazňuje i nové sedačky, ty přední mohou být elektricky ovládané a vedle vyhřívání doplněné také o ventilaci.

Mezigeneračně se vůz natáhl o 43 mm na 4.702 mm, rozvor potom o 35 mm na 2.686 mm. Auto se také rozšiřovalo, o 21 mm na 1.799 mm a lehce zvyšovalo, o šest milimetrů na 1.459 mm, což mělo přinést více vnitřního prostoru. Třeba zavazadelník ale zůstal na 510 litrech objemu.

Zajímavou informací je ta o pohonném ústrojí. Zatímco v Evropě Volkswagen postupně přezbrojuje na nové 1.5 TSI, Jetta si prozatím uchovává stávající zážehový čtyřválec 1.4 TSI se 110 kW. Spárován bude se šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. To je tak odlišné řešení proti Evropě, kde Volkswagen dlouhodobě propaguje dvouspojkovou převodovku DSG.

Výbava odpovídá dnešním trendům, k dispozici jsou takové systémy jako hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo automatické brzdění. Už v základu pak Jetta má diodové světlomety.

Nejnovější generace Jetty je primárně navržena podle potřeb amerických zákazníků, v USA ostatně bude nadále patřit mezi klíčové modely značky. Naopak s prodejem v Evropě se v tuto chvíli nepočítá, zájem o sedany je na starém kontinentu minimální, a proto se i minulá generace u nás postupně přestala prodávat.

Historie Jetty se začala psát již v roce 1979, kdy přišla na trh jako Golf s větším zavazadelníkem. S Golfem měla Jetta vždy mnoho společného, až dosavadní, šestá generace využila vlastní styl. Zatímco v Evropě byla třeba třetí generace Jetty známá jako Vento a čtvrtá jako Bora, v Americe si vždy uchovala původní označení. V Číně se pak nabízí sesterský model nazvaný Sagitar.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
LCD
| 16. 1. 2018
neviděl, do náskoku díky technice sem akorát jedné paní doktorce dolíval 1,3 litru oleje a panička tvrdila že má ještě 6 000 km do servisní prohlídky.

Dál sem to radši nezkoumal, ona je to kvalita sama jako celý koncern Spojené předražené AG >:D
LCD
| 16. 1. 2018
Mne to v noci vadi.

Jazdim Passat v takmer full vybave ale prave bez Active info displaya. Zial niektore nove modely (a cim dalej viac) to maju v serii.

Fakt je to zle najma v noci, oci su viac unavene aj ked sa to maximalne stlmi a najma noc+dazd na okreskach = ovela mensia schopnost oci rozlisit slabo viditelne objekty ako tmavych chodcov, zvierata.

A uz vobec nechapem obrovnske displeje ako Meredes E, S, alebo Range Rover... to je za trest :/

Zial takto to dopadne ked marketing prevazuje nad ergonomiou :/
Rovnaky pripad su dotykove displaye infotainmentu a dotykove ovladanie vsetkeho, ideal bolo Audi MMI/ BMW iDrive
Tak
| 16. 1. 2018
Odjakživa těžko. Před DKG byla SMG. A všechny M DKG nemají (viz nová M5, ale ani taková X5M myslím DKG nemá).
LCD
| 15. 1. 2018
Mně zase vadí ve dne ty odlesky.
LCD
| 15. 1. 2018
Otazka zo zivota: cela ta moda mega displejov pochybnej kvality, digitalne pristrojove stity namiesto klasickych budikov- nevadi to pri jazde v noci?? Este som nevidel taky displej, ktory by mal ciernu taku, ze by nesvietila... proste ked idem cez les v noci, hlavny vystrceny displej si jednoducho vypnem, podsvietenie budikov dam na minimum a aj tak ma to trochu oslnuje a vadi mi to. Neviem si predstavit, ako kusi tahat oci v noci displej namiesto budikov. V ziadnej recenzii som na to nevidel vytku... vadi to iba mne??

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku