VW Jetta 2,0 TDI DSG – Passátek

VW Jetta 2,0 TDI DSG – Passátek

 
 

Jetta je z kompaktních sedanů nejdražší, ale také nejlepší. Opět nás o tom přesvědčila vrcholná kombinace 2,0 TDI s převodovkou DSG.

Název Jetta se do Evropy vrátil už o generaci dříve, až aktuální provedení ale přineslo doopravdy samostatnou pozici v modelovém portfoliu. Design, rozměry a částečně i technika se totiž konečně odpoutaly od sesterského hatchbacku Golf.

Pozice Jetty v rámci koncernového plánování je poněkud schizofrenní. Má totiž plnit protichůdné úkoly – neohrožovat větší a dražší Passat, smysluplně fungovat po boku Škody Octavia, zároveň obstát ve srovnání s konkurencí a při tom všem uspět na americkém trhu, který je pro tento model primárním odbytištěm.

Vyplývá z toho jediné: Jetta měla být od počátku relativně jednoduché auto, přitom ale ne laciné. Přece jen nesmí dělat značce Volkswagen ostudu.

obrázek [600 x 357]  

Začíná to vnějším designem. Ten je mimořádně vyvážený a chyby se hledají jen těžko. Čistě z estetického hlediska by Jetta snesla delší rozvor a kratší zadní převis, proti často neforemným konkurentům jde ale spíš o nepodstatný detail.

Snaha šetřit je patrná z lacině vypadající optiky halogenových světel, jinak ale Volkswagen dodržel kvalitativní standard. Nechybí blikače v krytech zpětných zrcátek, krátká anténa nebo moderní grafika koncových světel. Výsledný dojem u výbavy Highline podtrhují pohledná 17palcová kola, která lze získat za 8.400,- Kč nebo v paketu s další výbavou za 10.400,- Kč.

obrázek [600 x 386]  

Interiér i přes značené množství sdílených částí vypadá lépe než ten v Golfu. Přístrojový štít zasazený do matného plastu působí dobře a palubní deska tvoří kolem řidiče jednotný celek, který navozuje příjemnou atmosféru. Také výplně dveří mají hodnotnější design než v Golfu.

Prostorem se rozhodně nešetřilo. Místa je dostatek v podélném i příčném směru. Stěžovat si mohou jen vyšší pasažéři na zadních místech, protože elegantně klesající linie střechy uvnitř snižuje výšku nad sedadlem na 92 cm.

obrázek [600 x 391]  

Hned na několika místech je ovšem patrná snaha zlevnit výrobu. Středová loketní opěrka je pevná – nelze ani nastavit výškově, ani podélně posouvat. Všechny přihrádky na středovém tunelu jsou otevřené, startovací tlačítko (v případě, že je vůz vybaven bezklíčovým vstupem Keyless Access) má své místo nečekaně před řadicí pákou. V zavazadelníku je pak potřeba dávat pozor na vzpěry, které zasahují do prostoru pro zavazadla.

Všechny tyto drobné nedostatky zajišťují, aby měla Jetta dostatečný odstup od plnohodnotného sedanu Passat, který přitom kontruje i prostornější kabinou a podstatně pestřejší nabídkou motorů i příplatkových výbav.

obrázek [600 x 367]  

O pohon testované Jetty se stará motor 2,0 TDI o výkonu 103 kW. Pro sedan vážící 1441 kg je to víc než dostačující motorizace. Agregát s 320 Nm od 1750 min-1 má vždy potřebnou rezervu a i v dálničních rychlostech se jedná o nadstandardní pohon. Prázdný vůz snadno dosáhne i maximální rychlosti, která je udávaná na 208 km/h.

V poměru dynamiky a spotřeby nemá 2,0 TDI v rámci řady Jetta obdobu. Při rychlosti 100 km/h točí turbodiesel 1900 min-1 a spotřebuje 4,4 l/100 km. Dálničních 130 km/h znamená 2500 min-1 a navzdory těmto relativně vyšším otáčkám umírněný odběr 5,7 l/100 km.

TEST VW Jetta 1,2 TSI – Mexičan s českým srdcem

Dle továrních údajů přitom převodovka DSG hospodaření s palivem mírně zhoršuje. Jedná se však o vyspělé řešení pro ty, kdo nechtějí v dieselovém sedanu řadit manuálně. Dokáže držet motor v nízkých otáčkách a přitom účinně podřazovat o více převodů ve chvílích, kdy je to potřeba. Jedinou slabinou tak zůstává neschopnost jemných manévrů při parkování. Zejména na zpátečku se auto rozjíždí prudce, a tak je popojíždění ve skutečnosti tvořeno přískoky.

obrázek [600 x 394]  

Tato vlastnost je ale jediným jízdním nedostatkem Jetty. V případě specifikace se 17palcovými koly, které znamenají rozšíření výbavy o sportovní podvozek, si lze ještě stěžovat na tlumení výtluků a dalších nedostatků českých cest.

Ovladatelnost ale zaslouží samou chválu. Jetta působí lehce, je stabilní a důsledně neutrální. Přidejte k tomu perfektní výhled vpřed i do stran a přímé reakce. Vzniká jízdně nejlepší kompaktní sedan, který je o kousek lepší než konkurenční Ford Focus s turbodieselem.

K tomu Jetta přidává i dobré odhlučnění. Nápravy nebouchají, protože si auto nesedá na dorazy, valivý hluk od kol je dobře utlumen a zvuk motoru se společně s obtékajícím vzduchem na dálnici slévají do nerušící zvukové kulisy. Lepší odhlučnění v daném segmentu nabízí jen nový Focus.

obrázek [600 x 270]  

Zatím to vypadá na bezvadný výkon. Jetta i přes mexické rodiště a globální zaměření nemá nic, co by mohlo Evropanovi výrazněji vadit. Funguje jako každý jiný Volkswagen, nízkonákladová orientace většiny konkurentů mu navíc automaticky zajišťuje postavení na vrcholu segmentu.

Přesto existuje jedna zřetelná slabina Jetty, a ta se ukazuje při pohledu do ceníku. První cena 432.900,- Kč je o třetinu vyšší než u většiny konkurentů. Co na tom, že standard výbavy Comfortline je velmi slušný – auta jako Hyundai Elantra, Mazda3 sedan nebo Renault Fluence pořídíte levněji o sto a více tisíc. Vzhledem ke kvalitám Jetty ale můžeme označit tento cenový rozdíl za oprávněný.

ModelVW JettaFord FocusRenault FluenceRenault Latitude
VýbavaHighlineTitaniumPrivilegePrivilege
Motor1,6 TDI/77 kW2,0 TDCi/103 kW1,5 dCi/81 kW2,0 dCi/127 kW
Základní cena515.900,-541.690,-369.900,-679.900,-
Vybraná standardní výbava
MlhovkySSSS
Multifunkční volantSSSS
TempomatSSSS
Příplatková výbava
Bezklíčový vstup8.200,-10.500,-SS
Bluetooth6.300,-S4.100,-S
Duální klimatizace6.000,-SSS
Metalický lak13.700,-13.900,-13.700,-20.000,-
Navigace17.400,-24.100,-SS
Parkovací senzory P+Z12.800,-15.000,-jen Zjen Z
Vyhřívání sedadelse senzory11.900,-5.100,-5.000,-
Xenonové světlomety31.900,-29.900,-20.200,-S
Převodovka DSG/AT55.600,-50.000,-30.000,-S
Příplatek 2,0 TDI56.400,-Snevyrábí seS
Cena při shodné výbavě724.200,-696.990,-443.000,-704.900,-

Ano, ceny z výše uvedené tabulky zasahují do teritoria sedanů střední třídy. Jetta dokonce opravdu dokáže být smysluplnou alternativou k Passatu. Cena dvoulitrového turbodieselu s DSG se ale nebezpečně přibližuje stejné motorizaci ve větším Passatu. I proto tento motor od letošního léta na českém trhu končí, Volkswagen bude Jettu po zeštíhlení nabídky prodávat jen jako 1,6 TDI a 1,2 TSI nebo 1,4 TSI.

Tento test proto můžete brát jako takové malé rozloučení s Jettou 2,0 TDI. Dřívější zkušenost ale ukazuje, že i menší turbodiesel je pro kompaktní čtyřdveřový VW vhodnou motorizací. Nižší výkon je u něj vyvážen nižší spotřebou a o 56 tisíc nižší cenou, která staví daný model na dostupnější úroveň. I pak ale platí: musíte opravdu chtít sedan, abyste dali Jettě přednost před obdobným Golfem.

obrázek [600 x 357]  

JAKE.AUTO.CZ Volkswagen Jetta – všechny testy a další články

První cena vozu432.900,- Kč (Comfortline 1,2 TSI/77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací519.700,- Kč (Comfortline 2,0 TDI/103 kW)*
Základní cena testovaného vozu627.300,- Kč (Highline 2,0 TDI/103 kW DSG)*
Cena testovaného vozu vč. příplatků689.500,- Kč (Highline 2,0 TDI/103 kW DSG)*
* není na českém trhu v nabídce

Plusy

  • Výkonný a dobře utlumený motor
  • Neutrální jízdní vlastnosti
  • Ergonomie palubní desky
  • Prostorný interiér

Minusy

  • Horší komfort odpružení na nerovném povrchu
  • Vyšší ceny
  • Pevná loketní opěrka
  • Méně odkládacích prostor
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Jetta 2,0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 627 300 Kč Cena v testované výbavě: 689 500 Kč

Základní výbava:Elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, MSR, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíče, palubní počítač Plus, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, počítadlem kilometrů celkovým, denním a s otáčkoměrem, akustická signalizace při nevypnutí světlometů, klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 4 x 20 W, 8 repro, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, tónovaná skla v zeleném odstínu, halogenové světlomety s denním svícením, směrová světla integrována do vnějších zpětných zrcátek, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, dojezdové rezervní kolo ocelové, 4 kola z lehkých slitin "Atlanta" 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/55 R16, mlhové světlomety s chromovaným orámováním a statickým přisvěcováním do zatáček, maska chladiče černá, žebra masky chladiče chromované, chromovaná lišta ve spodní části bočních oken, potahy sedadel v látce s designem "Gloss", sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče a spolujezdce výškově nastavitelné, tříramenný multifunkční kožený volant výškově i podélně nastavitelný, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy v kůži, loketní operka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, 2 držáky nápojů vzadu, textilní koberečky vpředu i vzadu

Výbava testovaného vozu:Akční paket "Highline 1": rádio "RCD510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 Wattu, 8 reproduktorů, MP3, CD měnič pro 6CD, Aux-in zdířka, šachta pro SD kartu, funkce dopravního zpravodajství, paket "Světla a výhled": funkce "Coming-/Leaving Home", vnitřní zpětné zrcátko s aut. clonou, dešťový senzor; 4 kola z lehkých slitin "Porto" 7 J x 17, pojistka proti krádeží, pneumatiky 225/45 R17, sportovní podvozek snížený o 15mm (10.400,-)
Akční paket "Highline 2": akustický parkovací systém "parkpilot", signalizace vzdálenosti dopředu i dozadu, vizuální signalizace na displeji rádia, automatické naklonění vnějšího zpětného zrcátka u spolujezdce, paket "Zimní výbava": vyhřívání předních sedaček, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, ostřikovače světlometů, alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn (12.800,-)
Bezklíčový vstup a startování Keyless Access (8.200,-), automatická dvouzónová klimatizace Climatronic (6.000,-), metalický lak (13.700,-), Bluetooth hands-free (6.300,-), multifunkční tříramenný kožený volant k ovládání převodovky DSG (1.900,-), soubor odkládacích prvku: odkládací zásuvky pod předními sedadly, síť na zavazadla, úchytná oka v zavazadlovém prostoru (5.500,-).

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
Technické údaje
Motor VW Jetta 2,0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.5 / 5.3
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 498 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1441 / 529
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4664
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1482
d) rozvor (mm): 2651
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1535
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Jetta 2,0 TDI DSG – Passátek







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 






 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Dnes 18:40

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Překvapení se v UFC nekonalo. Miocic zničil kamerunskou hvězdu a má rekord

Překvapení se v UFC nekonalo. Miocic zničil…

Přišel do UFC a od první chvíle zářil. Francis Ngannou vyhrál šest prvních zápasů, žádný z nich netrval déle,…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…