Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Jetta 2,0 TDI DSG – Passátek

Diskuze (279)
Jetta je z kompaktních sedanů nejdražší, ale také nejlepší. Opět nás o tom přesvědčila vrcholná kombinace 2,0 TDI s převodovkou DSG.

Název Jetta se do Evropy vrátil už o generaci dříve, až aktuální provedení ale přineslo doopravdy samostatnou pozici v modelovém portfoliu. Design, rozměry a částečně i technika se totiž konečně odpoutaly od sesterského hatchbacku Golf.

Pozice Jetty v rámci koncernového plánování je poněkud schizofrenní. Má totiž plnit protichůdné úkoly – neohrožovat větší a dražší Passat, smysluplně fungovat po boku Škody Octavia, zároveň obstát ve srovnání s konkurencí a při tom všem uspět na americkém trhu, který je pro tento model primárním odbytištěm.

Vyplývá z toho jediné: Jetta měla být od počátku relativně jednoduché auto, přitom ale ne laciné. Přece jen nesmí dělat značce Volkswagen ostudu.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Začíná to vnějším designem. Ten je mimořádně vyvážený a chyby se hledají jen těžko. Čistě z estetického hlediska by Jetta snesla delší rozvor a kratší zadní převis, proti často neforemným konkurentům jde ale spíš o nepodstatný detail.

Snaha šetřit je patrná z lacině vypadající optiky halogenových světel, jinak ale Volkswagen dodržel kvalitativní standard. Nechybí blikače v krytech zpětných zrcátek, krátká anténa nebo moderní grafika koncových světel. Výsledný dojem u výbavy Highline podtrhují pohledná 17palcová kola, která lze získat za 8.400,- Kč nebo v paketu s další výbavou za 10.400,- Kč.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Interiér i přes značené množství sdílených částí vypadá lépe než ten v Golfu. Přístrojový štít zasazený do matného plastu působí dobře a palubní deska tvoří kolem řidiče jednotný celek, který navozuje příjemnou atmosféru. Také výplně dveří mají hodnotnější design než v Golfu.

Prostorem se rozhodně nešetřilo. Místa je dostatek v podélném i příčném směru. Stěžovat si mohou jen vyšší pasažéři na zadních místech, protože elegantně klesající linie střechy uvnitř snižuje výšku nad sedadlem na 92 cm.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Hned na několika místech je ovšem patrná snaha zlevnit výrobu. Středová loketní opěrka je pevná – nelze ani nastavit výškově, ani podélně posouvat. Všechny přihrádky na středovém tunelu jsou otevřené, startovací tlačítko (v případě, že je vůz vybaven bezklíčovým vstupem Keyless Access) má své místo nečekaně před řadicí pákou. V zavazadelníku je pak potřeba dávat pozor na vzpěry, které zasahují do prostoru pro zavazadla.

Všechny tyto drobné nedostatky zajišťují, aby měla Jetta dostatečný odstup od plnohodnotného sedanu Passat, který přitom kontruje i prostornější kabinou a podstatně pestřejší nabídkou motorů i příplatkových výbav.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

O pohon testované Jetty se stará motor 2,0 TDI o výkonu 103 kW. Pro sedan vážící 1441 kg je to víc než dostačující motorizace. Agregát s 320 Nm od 1750 min-1 má vždy potřebnou rezervu a i v dálničních rychlostech se jedná o nadstandardní pohon. Prázdný vůz snadno dosáhne i maximální rychlosti, která je udávaná na 208 km/h.

V poměru dynamiky a spotřeby nemá 2,0 TDI v rámci řady Jetta obdobu. Při rychlosti 100 km/h točí turbodiesel 1900 min-1 a spotřebuje 4,4 l/100 km. Dálničních 130 km/h znamená 2500 min-1 a navzdory těmto relativně vyšším otáčkám umírněný odběr 5,7 l/100 km.

Dle továrních údajů přitom převodovka DSG hospodaření s palivem mírně zhoršuje. Jedná se však o vyspělé řešení pro ty, kdo nechtějí v dieselovém sedanu řadit manuálně. Dokáže držet motor v nízkých otáčkách a přitom účinně podřazovat o více převodů ve chvílích, kdy je to potřeba. Jedinou slabinou tak zůstává neschopnost jemných manévrů při parkování. Zejména na zpátečku se auto rozjíždí prudce, a tak je popojíždění ve skutečnosti tvořeno přískoky.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Tato vlastnost je ale jediným jízdním nedostatkem Jetty. V případě specifikace se 17palcovými koly, které znamenají rozšíření výbavy o sportovní podvozek, si lze ještě stěžovat na tlumení výtluků a dalších nedostatků českých cest.

Ovladatelnost ale zaslouží samou chválu. Jetta působí lehce, je stabilní a důsledně neutrální. Přidejte k tomu perfektní výhled vpřed i do stran a přímé reakce. Vzniká jízdně nejlepší kompaktní sedan, který je o kousek lepší než konkurenční Ford Focus s turbodieselem.

K tomu Jetta přidává i dobré odhlučnění. Nápravy nebouchají, protože si auto nesedá na dorazy, valivý hluk od kol je dobře utlumen a zvuk motoru se společně s obtékajícím vzduchem na dálnici slévají do nerušící zvukové kulisy. Lepší odhlučnění v daném segmentu nabízí jen nový Focus.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Zatím to vypadá na bezvadný výkon. Jetta i přes mexické rodiště a globální zaměření nemá nic, co by mohlo Evropanovi výrazněji vadit. Funguje jako každý jiný Volkswagen, nízkonákladová orientace většiny konkurentů mu navíc automaticky zajišťuje postavení na vrcholu segmentu.

Přesto existuje jedna zřetelná slabina Jetty, a ta se ukazuje při pohledu do ceníku. První cena 432.900,- Kč je o třetinu vyšší než u většiny konkurentů. Co na tom, že standard výbavy Comfortline je velmi slušný – auta jako Hyundai Elantra, Mazda3 sedan nebo Renault Fluence pořídíte levněji o sto a více tisíc. Vzhledem ke kvalitám Jetty ale můžeme označit tento cenový rozdíl za oprávněný.

Model VW Jetta Ford Focus Renault Fluence Renault Latitude
Výbava Highline Titanium Privilege Privilege
Motor 1,6 TDI/77 kW 2,0 TDCi/103 kW 1,5 dCi/81 kW 2,0 dCi/127 kW
Základní cena 515.900,- 541.690,- 369.900,- 679.900,-
Vybraná standardní výbava
Mlhovky S S S S
Multifunkční volant S S S S
Tempomat S S S S
Příplatková výbava
Bezklíčový vstup 8.200,- 10.500,- S S
Bluetooth 6.300,- S 4.100,- S
Duální klimatizace 6.000,- S S S
Metalický lak 13.700,- 13.900,- 13.700,- 20.000,-
Navigace 17.400,- 24.100,- S S
Parkovací senzory P+Z 12.800,- 15.000,- jen Z jen Z
Vyhřívání sedadel se senzory 11.900,- 5.100,- 5.000,-
Xenonové světlomety 31.900,- 29.900,- 20.200,- S
Převodovka DSG/AT 55.600,- 50.000,- 30.000,- S
Příplatek 2,0 TDI 56.400,- S nevyrábí se S
Cena při shodné výbavě 724.200,- 696.990,- 443.000,- 704.900,-

Ano, ceny z výše uvedené tabulky zasahují do teritoria sedanů střední třídy. Jetta dokonce opravdu dokáže být smysluplnou alternativou k Passatu. Cena dvoulitrového turbodieselu s DSG se ale nebezpečně přibližuje stejné motorizaci ve větším Passatu. I proto tento motor od letošního léta na českém trhu končí, Volkswagen bude Jettu po zeštíhlení nabídky prodávat jen jako 1,6 TDI a 1,2 TSI nebo 1,4 TSI.

Tento test proto můžete brát jako takové malé rozloučení s Jettou 2,0 TDI. Dřívější zkušenost ale ukazuje, že i menší turbodiesel je pro kompaktní čtyřdveřový VW vhodnou motorizací. Nižší výkon je u něj vyvážen nižší spotřebou a o 56 tisíc nižší cenou, která staví daný model na dostupnější úroveň. I pak ale platí: musíte opravdu chtít sedan, abyste dali Jettě přednost před obdobným Golfem.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

První cena vozu 432.900,- Kč (Comfortline 1,2 TSI/77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 519.700,- Kč (Comfortline 2,0 TDI/103 kW)*
Základní cena testovaného vozu 627.300,- Kč (Highline 2,0 TDI/103 kW DSG)*
Cena testovaného vozu vč. příplatků 689.500,- Kč (Highline 2,0 TDI/103 kW DSG)*
* není na českém trhu v nabídce

Plusy

  • Výkonný a dobře utlumený motor
  • Neutrální jízdní vlastnosti
  • Ergonomie palubní desky
  • Prostorný interiér

Minusy

  • Horší komfort odpružení na nerovném povrchu
  • Vyšší ceny
  • Pevná loketní opěrka
  • Méně odkládacích prostor
Diskuze (279)
VW Jetta 2,0 TDI DSG
Cena základní sestavy 627 300 Kč
Výbava základní sestavy Elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, MSR, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíče, palubní počítač Plus, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, počítadlem kilometrů celkovým, denním a s otáčkoměrem, akustická signalizace při nevypnutí světlometů, klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 4 x 20 W, 8 repro, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, tónovaná skla v zeleném odstínu, halogenové světlomety s denním svícením, směrová světla integrována do vnějších zpětných zrcátek, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, dojezdové rezervní kolo ocelové, 4 kola z lehkých slitin "Atlanta" 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/55 R16, mlhové světlomety s chromovaným orámováním a statickým přisvěcováním do zatáček, maska chladiče černá, žebra masky chladiče chromované, chromovaná lišta ve spodní části bočních oken, potahy sedadel v látce s designem "Gloss", sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče a spolujezdce výškově nastavitelné, tříramenný multifunkční kožený volant výškově i podélně nastavitelný, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy v kůži, loketní operka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, 2 držáky nápojů vzadu, textilní koberečky vpředu i vzadu Kč
Cena testované sestavy 689 500 Kč
Výbava testované sestavy Akční paket "Highline 1": rádio "RCD510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 Wattu, 8 reproduktorů, MP3, CD měnič pro 6CD, Aux-in zdířka, šachta pro SD kartu, funkce dopravního zpravodajství, paket "Světla a výhled": funkce "Coming-/Leaving Home", vnitřní zpětné zrcátko s aut. clonou, dešťový senzor; 4 kola z lehkých slitin "Porto" 7 J x 17, pojistka proti krádeží, pneumatiky 225/45 R17, sportovní podvozek snížený o 15mm (10.400,-)<br> Akční paket "Highline 2": akustický parkovací systém "parkpilot", signalizace vzdálenosti dopředu i dozadu, vizuální signalizace na displeji rádia, automatické naklonění vnějšího zpětného zrcátka u spolujezdce, paket "Zimní výbava": vyhřívání předních sedaček, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, ostřikovače světlometů, alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn (12.800,-)<br> Bezklíčový vstup a startování Keyless Access (8.200,-), automatická dvouzónová klimatizace Climatronic (6.000,-), metalický lak (13.700,-), Bluetooth hands-free (6.300,-), multifunkční tříramenný kožený volant k ovládání převodovky DSG (1.900,-), soubor odkládacích prvku: odkládací zásuvky pod předními sedadly, síť na zavazadla, úchytná oka v zavazadlovém prostoru (5.500,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.5 / 5.3
Emise CO2: 138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 498 / 0
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1441 / 529
Rozměr pneu: 225/45 R17
VW Jetta 2,0 TDI DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4664
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1482
d) rozvor (mm): 2651
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1535
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
11. 6. 2012 17:11
Re: DISKUSNÍ GALLARDI
ano, tie svetla kompletne OII kompletne "zmrazacili"
11. 6. 2012 15:28
Re: DISKUSNÍ GALLARDI
Aby ses nazakuckal... gallarde... >:D ;-)
11. 6. 2012 11:57
Re: VOKEM II
Na komoru >:D
11. 6. 2012 10:47
Re: To je zase v áleji nablito
Jsem z Česka. Žiju v Dánsku. Dealer je Andersen & Martini v Gladsaxe: [odkaz] . Nechápu, co je to za kecy o lakování ostatních. Co bych z toho měl. Můžeš jim klidně zavolat, nebo napsat a zeptat se jich, jestli mají novýho Ceeda na salonu. Nový Ceed na salónu neměli, dealer mi nebyl schopnej přesně říct datum, kdy bude.
Avatar - Atlis
11. 6. 2012 09:24
Re: VOKEM II
zeleny