Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Multivan se už blíží. Využije MQB a nahradí Sharan

David Bureš David Bureš David Bureš David Bureš David Bureš David Bureš David Bureš David Bureš 6. 1. 2021 • 15:52
53
40
Zobrazit náhledy (53)
Volkswagen Transporter 6.1 Volkswagen Transporter 6.1 Volkswagen Transporter 6.1 Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen T7 Volkswagen T7 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ

Volkswagen Multivan v nadcházející generaci čeká klíčová změna. Dostane totiž jinou techniku od zbytku řady T.

Kategorie MPV je v posledních letech na ústupu, a tak se kvůli klesajícím prodejům výrobci zbavují svých zástupců v segmentu. Omezení nabídky čeká také Volkswagen, který je v kategorii dnes pořád relativně široce zastoupen, a to modely Golf Sportsvan, Touran a Sharan. Právě Sharan se má již brzy přestat prodávat, přičemž roli velkého rodinného velkoprostorového auta má převzít populární Multivan.

Osobní dodávky jsou totiž na rozdíl od klasických MPV dnes hit a postupně přebírají jejich roli, spolu s tím, jak se svým charakterem vzdalují užitkovým vozidlům a přibližují osobním autům. I proto se Volkswagen rozhodl v tomto směru raději vsadit na Multivan, který roli Sharanu převezme.

Zároveň však Multivan bude čekat v nové generaci zásadní změna. Nově se totiž odliší od zbytku řady T svým technickým základem. Podle zákulisních zpráv totiž podobně jako menší Caddy využije modulární platformu MQB, díky čemuž by se měl Multivan ještě více přiblížit osobním autům, hlavně co se týče komfortu. Naopak Transporter nebo Caravelle v generaci T7 přezbrojí na základ vyvinutý ve spolupráci s Fordem, a to v rámci dříve oznámené kooperace těchto značek. V rámci ní vznikne též společný základ pro budoucí Ford Ranger a VW Amarok nebo elektromobil Fordu s platformou MEB od VW.

Volkswagen Užitkové vozy už dokonce zveřejňuje nákresy nového vozu, v němž postupně odhaluje jeho tvary. Naposledy zveřejněná skica prozrazuje dobře známou siluetu, avšak dynamičtěji pojatý design, díky němuž bude Multivan působit moderněji než dosud.

Testované prototypy pak postupně shazují kamufláž, a tak lze design novinky odhadovat i na základě nich. Příď se podle všeho přiblíží novému Caddy, zcela novým prvkem pak budou rozdělené A sloupky, typický prvek pro velká MPV, zlepšující výhled do stran. Zadní boční dveře budou nadále posuvné, pro snadnější nastupování.

Platforma MQB pak umožní zástavbu nejmodernějších systémů známých z osobních aut. Multivan se tak po vzoru Golfu nebo Caddy dočká digitálního přístrojového štítu, stejně jako rozměrné dotykové obrazovky multimediálního systému. K dispozici také budou diodová Matrix světla nebo široké portfolio elektronických jízdních asistentů.

Nabídka motorů pak bude primárně postavena na nejnovější evoluci turbodieselu 2.0 TDI, protože vznětový motor je zkrátka pro tento druh vozidla stále ten nejvhodnější. Úplnou novinkou však bude plug-in hybrid, který bude zajímavou volbou pro zákazníky, pro něž Multivan slouží pro převoz lidí po městě, ať už dětí do školy nebo třeba zákazníků taxislužby.

Nový Volkswagen Multivan se má světu představit ještě letos. První dodávky k zákazníkům jsou očekávány v listopadu.

Související články

Témata
Avatar - mariov8
7. 1. 2021 13:09
Re: ACHJO....
Tak oni řeší v EU velice aktuální emise CO2 a pro asistenční systémy zastaralou elektronickou platformu, do které již nechtějí investovat. Vůz musí zhubnout (odhad z 2,4t na 2,0t) a zmenšit čelní plochu (můj odhad z 3,5m2 na 3m2), použitím elektroniky z Golfu také výrobce ušetří. Že to bude technicky spíše nový Sharan, než dle volby jména jasně populárnější Multivan, na to s*r* pes. Třeba to zákazník sežere. Alespoň tak si to přeje marketingové oddělení...
7. 1. 2021 07:52
Re: Autoeuropa
Tak snáď pre ňu nejakú pracovnú náplň vymyslia. ;-)
6. 1. 2021 23:44
Re: Emise & hmotnost
Auto velikosti Multivanu posazené na MQB bude mít zase přes 2 tuny. Stačí se podívat na velká SUV na MQB v Číně a v USA (Atlas, Teramont), která mají vysoko přes 2 tuny. Takový Kodiaq, který je vedle Multivanu prdítko má v 7 místném provedení psanou pohotovostní hmotnost 20 metráků (4x4, nafta, automat nějaká výbava, RS měla psaných dokonce 2047kg).
Důvod tohoto kroku vidím spíše ve snaze šetřit, chtějí do Multivanu dostat řadu prvků, které mají v osobácích a do dodávek se jejich vývoj nevyplatí, takže to cpou na platformu osobáků kde náklady budou sdílet s miliony vyrobených aut. Takže snižování za tím vidím, ovšem nikoliv hmotnosti auta, ale nákladů automobilky.
Konec konců velké MPV na MQB už jezdí, jmenuje se Viloran, prodává se v Číně a pohotovostní hmotnost má 2,2 tuny. Kdyby do něj prdli ještě šestiválec jako je třeba v Atlasu (což v Evropě nehrozí), tak bude na 2,5 tuny jen to fikne.
https://viloran.svw-volkswagen.com/
6. 1. 2021 21:32
Re: Video
Nikdy nehovor nikdy. Čo keď...
6. 1. 2021 20:45
Autoeuropa
A čo bude s portugalskou továrňou, ktorá 25 rokov vyrábala Sharany, Alhambry? Ostane im T-Roc?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku