Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Teramont Pro je největší SUV značky. Má EA888 páté generace

Volkswagen Teramont Pro
Volkswagen Teramont Pro
Volkswagen Teramont Pro
Volkswagen Teramont Pro
20 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (10)

V Číně se oficiálně představuje celosvětově největší SUV od Volkswagenu. Má novou pátou generaci koncernového čtyřválce EA888.

Touareg není největším SUV od Volkswagenu, protože ve Spojených státech se prodává i ještě větší Atlas. Ten je na globálním trhu očekávanou letošní novinkou, která se právě objevuje ve své první variantě pro Čínu. I minulá generace se tam nabízela se jménem Teramont a právě teď tam značka uvádí nový Teramont Pro, který je předzvěstí amerického Atlasu druhé generace. Oba modely jsou totiž jedním a tím samým autem.

Volkswagen Teramont Pro je velkým sedmimístným SUV s délkou 5158 milimetrů, šířkou 1991 milimetrů a výškou 1788 milimetrů. Je tak výrazně větší než evropský touareg s 4878 milimetry na délku, 1984 milimetry na šířku a 1717 milimetry na výšku. A dokonce je i delší než předchozí první generace atlasu, a to o 61 milimetrů. Rozhodně to tedy není žádný drobeček.

Exteriér největšího SUV od Volkswagenu na světovém trhu vychází z nejnovějšího designového jazyka značky tak, jak jej známe i v Evropě. O moderním interiéru toho Volkswagen moc nezveřejnil, ale na oficiálních fotografiích můžeme vidět, že se moc neliší od evropské produkce. I tady je digitální přístrojový štít, velký centrální dotykový infotainment a rozhodně nepřehlédněte třetí zábavní displej před spolujezdcem. Na multifunkčním volantu pak můžeme vidět kontroverzní ovládání dotykovými plochami, kterých se značka v Evropě zase vzdává ve prospěch klasických tlačítek.

Technikou Volkswagenu Teramont Pro přitom je jediný motor – nová pátá generace turbodmychadlem přeplňovaného benzinového čtyřválcového dvoulitru EA888 s označením Evo5. Pracuje v Millerově cyklu a se vstřikovacím systémem s pracovním tlakem 500 barů slibuje ještě vyšší účinnost spolu s nižší spotřebou paliva a emisemi škodlivin. Volkswagen navíc uvádí, že jej vybavil i odolnější klikovou hřídelí, ojnicemi, písty a dalšími pohyblivými komponenty.

Největší SUV od Volkswagenu tak sice má jen benzinový čtyřválec, avšak s maximálním výkonem 200 kW (272 koní) a točivým momentem 400 newtonmetrů. Mezigeneračně to je nárůst o 38 kW (52 koní) a 50 newtonmetrů. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková DSG a o přenos síly na asfalt se stará pohon všech kol 4Motion. Teramont Pro má i adaptivní podvozek DCC.

Video placeholder
Nový Volkswagen Touareg: Jízdní záběry • Zdroj: Volkswagen

Vstoupit do diskuze (10)