Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Teramont Pro
Volkswagen Teramont Pro
Volkswagen Teramont Pro
Volkswagen Teramont Pro
20 Fotogalerie

Nový Volkswagen Teramont Pro je největší SUV značky. Má EA888 páté generace

Lukáš Volšický

V Číně se oficiálně představuje celosvětově největší SUV od Volkswagenu. Má novou pátou generaci koncernového čtyřválce EA888.

Touareg není největším SUV od Volkswagenu, protože ve Spojených státech se prodává i ještě větší Atlas. Ten je na globálním trhu očekávanou letošní novinkou, která se právě objevuje ve své první variantě pro Čínu. I minulá generace se tam nabízela se jménem Teramont a právě teď tam značka uvádí nový Teramont Pro, který je předzvěstí amerického Atlasu druhé generace. Oba modely jsou totiž jedním a tím samým autem.

Volkswagen Teramont Pro je velkým sedmimístným SUV s délkou 5158 milimetrů, šířkou 1991 milimetrů a výškou 1788 milimetrů. Je tak výrazně větší než evropský touareg s 4878 milimetry na délku, 1984 milimetry na šířku a 1717 milimetry na výšku. A dokonce je i delší než předchozí první generace atlasu, a to o 61 milimetrů. Rozhodně to tedy není žádný drobeček.

Exteriér největšího SUV od Volkswagenu na světovém trhu vychází z nejnovějšího designového jazyka značky tak, jak jej známe i v Evropě. O moderním interiéru toho Volkswagen moc nezveřejnil, ale na oficiálních fotografiích můžeme vidět, že se moc neliší od evropské produkce. I tady je digitální přístrojový štít, velký centrální dotykový infotainment a rozhodně nepřehlédněte třetí zábavní displej před spolujezdcem. Na multifunkčním volantu pak můžeme vidět kontroverzní ovládání dotykovými plochami, kterých se značka v Evropě zase vzdává ve prospěch klasických tlačítek.

Technikou Volkswagenu Teramont Pro přitom je jediný motor – nová pátá generace turbodmychadlem přeplňovaného benzinového čtyřválcového dvoulitru EA888 s označením Evo5. Pracuje v Millerově cyklu a se vstřikovacím systémem s pracovním tlakem 500 barů slibuje ještě vyšší účinnost spolu s nižší spotřebou paliva a emisemi škodlivin. Volkswagen navíc uvádí, že jej vybavil i odolnější klikovou hřídelí, ojnicemi, písty a dalšími pohyblivými komponenty.

Největší SUV od Volkswagenu tak sice má jen benzinový čtyřválec, avšak s maximálním výkonem 200 kW (272 koní) a točivým momentem 400 newtonmetrů. Mezigeneračně to je nárůst o 38 kW (52 koní) a 50 newtonmetrů. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková DSG a o přenos síly na asfalt se stará pohon všech kol 4Motion. Teramont Pro má i adaptivní podvozek DCC.

Video placeholder
Nový Volkswagen Touareg: Jízdní záběry • Volkswagen