Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový vs. starý: Jak se změnil VW Golf VIII proti minulé generaci?

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Včerejší premiéra nového Volkswagenu Golf odhalila řadu technických a technologických inovací v interiéru i pod kapotou. Jak se ale Golf osmé generace změnil oproti sedmé?

Začněme u designu exteriéru, který u nového Golfu působí ostřejším a soustředěnějším dojmem. To je patrné především u masky, která se posunula níž a působí soustředěnějším dojmem. K tomu přispěla nejen nová světla, která jsou již v základu diodová, ale také zúžení horního přívodu vzduchu k motoru, které opticky propojuje světlomety pomocí drobné chromované linky.

Protažení světlometů více do stran, včetně výraznějších horizontálních linek v předním nárazníku se zakončením v barvě karoserie, přidává vozu na eleganci i moderním vzezření. Jednodušší logo automobilky s výraznějším černým pozadím pak působí v masce elegantnějším a méně výrazným dojmem, než původní logo na Golfu VII.

Z bočního pohledu vyniká uhlazenější design s výraznější boční linií, kterou designéři posunuli o něco výš. Opticky tak navazuje na protažené zakončení světlometů, pokračuje lehce nad klikami a vzadu volně navazuje na zadní světlo, skrze které vede napříč pátými dveřmi. Z bočního profilu také více vyniká svažující se záď a větší střešní anténa, do které se musel vejít ještě systém pro komunikaci Car2X.

Zadní partie obou Golfů jsou si opět velmi podobné, přesto i zde najdeme pár změn. K těm nejvýraznějším patří nižší a ostřeji řezaná světla, upravený tvar koncovek výfuků, výše posazené odrazky a opomenout nelze ani výraznější logo automobilky, pod kterým je výrazné modelu. Drobného zjemnění se naopak dočkal prolis kolem registrační značky.

Změny v interiéru jsou nejvýraznější a rozebírali jsme je již v předešlých článcích. Proto tentokrát vynecháme novou palubní desku s výrazným přístrojovým štítem, infotainment i přepracovaný středový panel a zaměříme se raději na rozměry.

Volkswagen Golf vždy nabízel dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech, což se s osmou generací nemění. Zůstává i možnost snadného nalezení pozice za volantem díky bohatým možnostem nastavení sedadla i volantu. Jak se ale měnily rozměry sedadel, podélného prostoru nebo prostoru nad hlavou? Pojďme se podívat na tabulky:

Vnější rozměry Golf VII Golf VIII
a) délka (mm): 4258 4284
b) šířka (mm): 1790 1789
c) výška (mm): 1492 1456
d) rozvor (mm): 2620 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1549 -
f) rozchod vzadu (mm): 1521 -
Vnitřní rozměry Golf VII Golf VIII
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190 900-1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860 570-800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010 990-1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 975 960
k) šířka vpředu (mm): 1480 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455 1440
délka sedáku vpředu (mm): 505 520
délka sedáku vzadu (mm): 470 470
výška opěradla vpředu (mm): 625 670
výška opěradla vzadu (mm): 660 660

V době premiéry nové VW Golf sice automobilka nezveřejnila přesné informace o velikosti jeho zavazadlového prostoru, k dispozici však máme alespoň základní srovnání rozměrů. Pojďme se tedy podívat na druhou tabulku:

 

Srovnání zavazadlových prostorů  Golf VII Golf VIII
Délka (mm) 730 750
Délka se sklopeným opěradlem (mm) 1500 1350
Šířka (mm) 1020 1030
Výška po plato (mm) 415 430-530
Výška nákladové hrany (mm) 680 670
Objem min./max. (l) 380/1270 -/-

Jak je z dat patrné, nový Golf sice nepatrně povyrostl na délku, a to včetně rozvoru, jinak se ale spíše zmenšovalo. To se projevilo i v interiéru, změny jsou ale tak marginální, že jsme si jich během prvního živého setkání ani nevšimli. Pokud vám tedy prostor v současném Golfu vyhovoval, příliš bychom se neobávali, že budete v osmičce strádat.

Pod kapotou nového Golfu by se mělo objevit hned osm pohonných jednotek: dvojice 1.0 litrových tříválců o výkonu 66 kW 81 kW, dvojice 1.5 litrových čtyřválců o výkonu 96 kW 110 kW, dvojice 2.0 litrových naftových čtyřválců o výkonu 85 kW 110 kW a dvojice plug-in hybridů eHybrid se zážehovým motorem 1.4 TSI o výkonu 150 kW a 180 kW.

Video se připravuje ...

Zájemci o zážehové motory o výkonu 81 kW, 96 kW a 110 kW v kombinaci se sedmistupňovým DSG se však mohou těšit i na mild-hybridní asistenci 48V systému. Tyto mild-hybridní pohonné jednotky pak nesou označení eTSI.  Později mají dorazit ještě ostře laděné modely GTI a R, jejichž výkon by se měl pohybovat přes 221 kW, tedy cca 300 koní.

To první zájemci o sedmičkový Golf měli na začátku výběr podstatně chudší výběr, jak prozradil on-line konfigurátor již krátce po představení. Nabídku zážehových motorů tvořil čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 63 kW, který doplňoval čtyřválec 1.4 TSI ACT o výkonu 103 kW. Již tou dobou se ale očekávaly motorizace 1.2 TSI 66 kW a 1.4 TSI 118 kW. Vznětové motory byly zastoupeny motorizacemi 1.6 TDI a 2.0 TDI o výkonu 77 kW, respektive 110 kW.

Srovnání nabízených motorů
Golf VII (zahájení prodejů) Golf VII (současná nabídka) Golf VIII (zahájení prodejů)
1,2 TSI (63 kW) 1,0 TSI (85 kW) 1,0 TSI (66 kW)
1,4 TSI (103 kW) 1,5 TSI (96 kW) 1,0 TSI/eTSI (85 kW)
1,6 TDI (77 kW) 1,5 TGI (96 kW) 1,5 TSI/eTSI (96 kW)
2,0 TDI (110 kW) 1,5 TSI 110 kW 1,5 TSI/eTSI 110 kW)
  1,6 TDI (85 kW) 1,4 eHybrid (150 kW)
  2,0 TDI (110 kW) 1,4 eHybrid (180 kW)
    2,0 TDI (85 kW)
    2,0 TDI (110 kW)

To se ale bavíme o září roku 2012, kdy byl Golf sedmé generace představen. V současné době je Golf VII nabízen s motorizacemi 1.0 TSI (85 kW), 1.TSI EVO (96 kW), 1.5 TGI (96 kW) a 1.5 TSI EVO (110 kW). Vznětové motory jsou zastoupeny jednotkami 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW).

Jak tedy můžeme vidět, nabídka motorů nám pořádně nabobtnala. Zůstává však otázkou, zda spolu s ní nabobtná i základní cena. Tu totiž automobilka prozatím nezveřejnila a dosud nemáme ponětí, kdy tak učiní. Ceny Volkswagenu VII však na německém trhu začínaly od 16.975 euro a to se základní motorizací 1.2 TSI v základní výbavě Trendline. V současnosti pak startují ceny Golfu VII s motorizací 1.0 TSI ve výbavě Trendline na českém trhu od 449.900 Kč.

Samostatnou kapitolou je pak ještě rozsáhlá nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů nového Golfu, kterou u sedmičky ani není s čím srovnávat. Osmá generace bestselleru nižší střední třídy nabízí asistenty v podobě adaptivního tempomatu ACC s funkcí upravení rychlosti v závislosti na trase a značení, schopnost komunikovat s ostatními vozy i silniční infrastrukturou díky technologii Car2X, semi-autonomní systém Travel Assist pro pohodlnější cestování nebo LED matrix světlomety IQ.LIGHT, které jsou schopné vystínovat protijedoucí řidiče, přisvítit do zatáček nebo vystínit objekty, které by mohly díky odrazu řidiče oslnit.

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - white label
28. 10. 2019 21:22
Re: Interier
Na nové auto jako je Golf? Záleží na tom, jaký Golf konkrétně, Golf je auto s tak širokým cenovým rozpětím , že psát o jeho ceně obecně/jednotně moc dobře nelze. Podívej se kolik stál G7 v základu se zákl. motorizací... a kolik třeba velkoryseji nakonfigurovaný G7R.
Za GR můžeš mít klidně tři normální/obyčejné Golfy. Golf může být "lidovka", stejně jako poměrně luxusní mainstreamová alternativa.
Avatar - palix
28. 10. 2019 12:48
Re: Interier
Čo máte proti 40-níkom? ;). To je vek, kedy by už človek mal niečo mať = má peniaze na nové auto, začína si užívať život... Myslím si, že peniaze na nové auto ako je Golf asi človek vo veku 25 rokov nebude mať.
Avatar - palix
28. 10. 2019 12:43
Re: Místa jako v Polu
Zaujímavé je, že ľudia rastú a autá veľmi nerastú čo sa týka miesta pre vodiča. Myslím si, že aj dnes sa berie ako normálny vodič miera 175 cm / 75 kg. My, ktorí máme pod 185 cm problém nemáme. Ak už má človek okolo 2 m - potom prichádza problém a výber sa zmenšuje.
27. 10. 2019 07:02
Re: 2,0 TFSI nebude?
150 koni ma aj 1,5 TSI, marketingovo asi 190 koni nepotrebuju pre maly zaujem a silnejsie nove GTI je za rohom...
Avatar - Jaros71
26. 10. 2019 23:13
Re: 1,5eTSI
1.5 TSI je asi jediná benzínová rozumná volba..pokud někdo nechce raději úspornější 2.0 TDI.

Já hlavně nevydýchám ten dotykový hnusný interier. :-[]