Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší?

Jan Zajíc Jan Zajíc 27. 1. 2023 • 12:39
26
1
Zobrazit náhledy (26)
Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší? Od naftové fabie po elektrický enyaq. Které škodovácké "ereso" je nejrychlejší?

Verze RS vybraných modelů automobilky Škoda koupíte s benzinovým motorem, s dieselem i elektrickým pohonem. Která z nich je ale nejrychlejší?

Tuto otázku si položil Mat Watson z YouTube kanálu Carwow. A rozhodl se na ni nalézt odpověď.

Nespokojil se však jen s aktuálně nabízenými "eresy", lovil také v historii. Nakonec se mu povedlo sehnat zástupce od každé generace RS modelů, které mladoboleslavský výrobce v moderní éře nabízel.

Video se připravuje ...

Na jedno místo tak dostal obě Fabie RS, čtyři Octavie RS, Kodiaq RS a Enyaq Coupé RS. Auta pak porovnal ve třech disciplínách: ve sprintu na čtvrt míle, v pružném zrychlení a v brzdění.

I když Mat dokázal pro zajímavý pokus zařídit "ereso" od každé generace, neznamená to, že bychom v "soutěži" viděli všechny moderní modely RS. Některé škodovky samozřejmě měly více RS verzí, například současná Octavia RS na trh dorazila v naftovém, benzinovém a plug-in hybridním provedení. Kodiaq RS je zase aktuálně k dispozici jen s benzinovým motorem, zatímco před faceliftem byl výhradně vznětový. A zmínit můžeme ještě skutečnost, že dieselová Octavia RS může být s pohonem předních, nebo všech kol, dále tu je výběr mezi manuální a automatickou převodovkou u benzinu, karosářské varianty...

Pojďme si tedy představit vozy, které Watson sehnal. Fabie RS zastupují dva pětidveřové hatchbacky: první generace se vznětovým motorem 1.9 TDI o výkonu 96 kW, točivém momentu 310 Nm, s šestistupňovou manuální převodovkou a hmotností 1315 kg, a pak druhá generace s turbodmychadlem a kompresorem přeplňovanou zážehovou jednotkou 1.4 TSI o výkonu 132 kW, krouťáku 250 Nm, se sedmistupňovou převodovkou DSG a hmotností 1218 kg.

Octavie RS jsou čtyři. První generaci pohání turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,8 litru, poskytující 132 kW a 235 Nm, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz váží 1325 kg.

Druhou generaci zastupuje diesel, konkrétně kombík s motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW a točivém momentu 350 Nm, s šestistupňovou dvouspojkou a hmotností 1480 kg.

Třetí Octavia RS má pod kapotou zážehové 2.0 TSI s 180 kW a 350 Nm, spárované se sedmistupňovým DSG. Hmotnost činí 1403 kg. Čtvrtá generace je na tom podobně: 2.0 TSI, stejný maximální výkon, nabízí ale 370 Nm a v případě zkoušeného kusu pohonnou jednotku doplňuje šestistupňová ručně řazená převodovka. Hmotnost dosahuje 1426 kg. Všechny octavie mají pohon předních kol.

Kodiaq RS reprezentuje provedení po faceliftu, tedy s dvoulitrovým zážehovým motorem o výkonu 180 kW a točivém momentu 370 Nm. Je tu sedmistupňové DSG a auto využívá pohon všech kol. Hmotnost činí 1719 kg.

S přehledem nejvýkonnějším, ale současně nejtěžším je elektrický Enyaq Coupé RS iV se dvěma elektromotory, pohonem všech kol, maximálním systémovým výkonem 220 kW, kroutícím momentem 460 Nm a hmotností 2178 kg.

Z uvedených parametrů jste si jistě sami vytvořili představu, jak by mohlo srovnání ve sprintu na čtvrt míle a v pružném zrychlení dopadnout. Jestli jste se trefili, se přesvědčte sami, nechceme vám výsledky prozrazovat. Odtajníme částečně snad jen to, jak si vozy vedly při brzdění z rychlosti 100 mil v hodině (161 km/h): nejlépe skončila Fabia RS druhé generace, nejhůře pak její předchůdce.

Doporučujeme

Témata
28. 1. 2023 15:38
Yanni
Yanni ve fabii je jako celkem ulet no :-!