Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbory Škoda Auto: Obnovení výroby bude provázet chaos

ČTK ČTK 23. 4. 2020 • 05:37
46
5
Zobrazit náhledy (46)
Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny

Odbory Škody Auto míní, že obnovení výroby v českých závodech firmy bude provázet chaos. Automobilka by měla začít znovu vyrábět v pondělí 27. dubna ráno, a to ve všech třech svých závodech v České republice.

Výroba byla od 18. března odstavená kvůli pandemii koronaviru. Podle odborů ale nepůjde o obnovení výroby shodné například s náběhem po celozávodní dovolené. Výroba se bude rozbíhat pomalu, nastane chaos, který nikdo nepamatuje, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.

Podle odborů bude mít na situaci vliv řada negativních faktorů, například špatný odbyt, nedostatek dílů, komponentů, jejich přerozdělování koncernem Volkswagen a také nedostatek zákazníků, zejména firemních, kteří kupují auta ve větším množství.

Zaměstnanci podle odborů musí počítat s tím, že některé jejich směny budou zcela odvolané, jiné se změní ze dne na den. "Mnohdy nebudou platit zažité modely pracovní doby," uvedl týdeník. Mnohé firmy v dodavatelském řetězci jsou uzavřené nebo bankrotují.

"Prvních 14 dní bude velkou zkouškou pro nás pro všechny, zkouškou, kterou si budeme utvářet budoucnost. Bude trvat ještě dlouho, než se rozjede globální systém tak, aby mohl přinést alespoň nějaký řád a pravidla, na která jsme byli zvyklí. Možná mnoho věcí bude úplně jinak," řekl odborový předák Jaroslav Povšík.

Podle něj budou závody v Kvasinách a Vrchlabí fungovat pouze na 50 procent, výroba bude slabší i v Mladé Boleslavi. "Prakticky nikde se nepojede, až na výjimky, na noční směnu. Vyrobíme daleko méně aut, daleko méně komponentů. Do firmy přijede jen zlomek kamionů a vypravíme minimum vlaků s našimi produkty," uvedl Povšík.

Rozběh firmy je podle něj plánovaný na dva týdny. "Absolutně všechno bude jinak ... uvažování zákazníků o nákupech, odříkávání zakázek pro fleetové zákazníky, což je největší byznys firmy Škoda. Došlo ke zdražení vozů, řešit se musí sekundární prodeje, bazary, veškeré služby spojené s registrací vozidel, pojistné události. Na co sáhneme, je v současné době jinak a rozhodně ne snadné," uvedl Povšík.

Firma připravila desítky hygienických opatření, která budou muset zaměstnanci dodržovat. Pracovníci od firmy dostanou roušky nebo respirátory, řekla ČTK mluvčí Škoda Auto Kamila Biddle. K dispozici budou volně přístupné dávkovače s dezinfekcí. Při vstupu do areálu firmy zaměstnanci podstoupí namátkové kontroly teploty.

Škoda Auto zastavila kvůli pandemii koronaviru ve středu 18. března večer výrobu ve všech třech svých českých závodech, tedy Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Zaměstnanci dostávali od 18. března do 29. března 70 procent platu, poté se částka zvýšila na 75 procent.

Související články

Témata
24. 4. 2020 11:52
Re: Konečně
Největší problém je samozřejmě poptávka .
Avatar - bystron
24. 4. 2020 10:10
Re: Konečně
99% podnikatelů jde o zisk, ať je to supermarket, služby, nebo výroba. Alespoň budou Kodiaqy a Octavia 4 všude kam se podíváš, skoro :-)
24. 4. 2020 06:17
Re: Konečně
Ale no tak, nebudete jim přeci věřit, že zavřeli kvůli strachu o lidi. Prostě nebylo kde prodávat a kde brát díly. Stejně jako naprostá většina firem u nás, všechny jely, dokud byl někdo, kdo zboží odebere, případně někdo, kdo dodá materiál. To Itálie, Francie, tam zákaz chození do práce ze zdravotních důvodů byl. Ale ve Škodovce bylo to zdraví tak maximálně PR. Ale tak třeba se pletu :-!
Avatar - JirkaV8
24. 4. 2020 01:35
Re: Konečně
To není tak, že továrna začne a ostatní se přidají. Ale dodavatelé musí začít minimálně o den dřív, aby továrna měla z čeho ;-) I kdyby většina věcí byla skladem, stačí jak něco není a je problém. Důvod k chaosu nevidím. Třeba informovat s předstihem, znát a mít potvrzenou situaci od dodavatelů i vlastních odborů a mít nachystaná a zavedená opatření. Osobně bych začátek akorát nepřepaloval a byl pro pomalý pianko pozvolný nájezd a rozkoukávání se. Jinak fajn a jsem celkem rád. Prodavačky jsou paradoxně jiný případ, pokud zákazník tráví před prodavačkou jen chvíli na určitou vzdálenost, tak k nákaze kupodivu nedochází. U lidí kteří mají spolu uzavřenou kancelář je naopak přenos pravděpodobný. U lidí co montují na páse může hrozit právě během oběda, na wc, v šatně, mhd...
23. 4. 2020 20:54
Konečně
Škodárna je takový etalon. Jak začne pracovat Škoovka, tak se ostatní přidají.
Kolik je v Mladé Boleslavi denní nárůst koronaviru? Tipl bych, že jedna osoba a ta se ještě léčí doma.

Ať si všichni vezmou příklad z prodavaček, které berou ve srovnání s Škodovákama almužnu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku