Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Karoq: Bezproblémový potomek yetiho

Martin Vaculík Martin Vaculík 24. 3. 2023 • 15:42
95
1
Zobrazit náhledy (95)
Motor 2.0 TSI Motor 1.6 TDI Motor 2.0 TDI AdBlue mají všechny diesely s výjimkou 1.6 TDI z prvního ročníku. Jedním z nejčastějších problémů je ztráta údaje z čidla hladiny, když lidé nádobku přeplní. Důležité je nepřekračovat maximální množství uvedené na displeji. Základní objem zavazadelníku se proti modelu Yeti citelně zvětšil až na 521 l. Na fotografii vidíte standardní verzi. Příplatková verze se samostatně posuvnými a demontovatelnými sedačkami Vario Flex, jako míval Yeti. Výbava Sportline je efektní, ale fyzicky nic zajímavého nepřináší. To spíš Scout je zajímavá standardní montáží paketu pro špatné cesty se zesíleným krytem pod motorem. V dubnu 2022 se novináři poprvé svezli s modernizovaným modelem. Na příchod do prodeje si však musel počkat až do sklonku léta. Škoda Karoq Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Testovaný vůz měl solidní výbavu včetně zrcadlení telefonu Smart Link či volby jízdních režimů. Automatická převodovka DSG nás zklamala příliš dlouhými převody. Testovaný vůz měl solidní výbavu včetně zrcadlení telefonu Smart Link či volby jízdních režimů. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Plato zavazadelníku visící na jedné šňůrce má překvapivě levné řešení. Nový závěsný kolíček je jedním z nejlevnějších originálních náhradních dílů – stojí 8,50 Kč. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Škoda Karoq Vinou specifické konstrukce zadních dveří a blatníků se do meziprostoru protlačují nečistoty od kola. Při každém mytí auta tak otřete dveře zevnitř a důkladně i samotnou těsnicí gumu, ať vám nečistoty neprobrousí lak. Vinou specifické konstrukce zadních dveří a blatníků se do meziprostoru protlačují nečistoty od kola. Při každém mytí auta tak otřete dveře zevnitř a důkladně i samotnou těsnicí gumu, ať vám nečistoty neprobrousí lak. Vinou specifické konstrukce zadních dveří a blatníků se do meziprostoru protlačují nečistoty od kola. Při každém mytí auta tak otřete dveře zevnitř a důkladně i samotnou těsnicí gumu, ať vám nečistoty neprobrousí lak. Vinou specifické konstrukce zadních dveří a blatníků se do meziprostoru protlačují nečistoty od kola. Při každém mytí auta tak otřete dveře zevnitř a důkladně i samotnou těsnicí gumu, ať vám nečistoty neprobrousí lak. Škoda Karoq Někdy má člověk štěstí, že na ojetém autě jsou nové pneumatiky. A někdy je to přesně naopak. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Běžný kupující ojetiny by si malého pupínku po kolizi s kamínkem ani nevšiml. Daniel Říha ví, že tahle rez už se bez většího zásahu nezastaví. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Před koupí vozů s motory 2.0 TDI si nechte demontovat kryt a zkontrolujte těsnost – různé úniky nejsou zcela vzácné. Tato olejová stopa, která vypadá jako důsledek netěsného simerinku klikového hřídele mezi motorem a převodovkou, je jen důsledkem špatného postupu při výměně fi ltru, kdy neznalý mechanik potřísní agregát olejem. Filtr má přitom šroub na klíč číslo 13, kterým z něj nejdřív vypustíte olej, až poté demontujete celé víko. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Před koupí vozů s motory 2.0 TDI si nechte demontovat kryt a zkontrolujte těsnost – různé úniky nejsou zcela vzácné. Tato olejová stopa, která vypadá jako důsledek netěsného simerinku klikového hřídele mezi motorem a převodovkou, je jen důsledkem špatného postupu při výměně fi ltru, kdy neznalý mechanik potřísní agregát olejem. Filtr má přitom šroub na klíč číslo 13, kterým z něj nejdřív vypustíte olej, až poté demontujete celé víko. Před koupí vozů s motory 2.0 TDI si nechte demontovat kryt a zkontrolujte těsnost – různé úniky nejsou zcela vzácné. Tato olejová stopa, která vypadá jako důsledek netěsného simerinku klikového hřídele mezi motorem a převodovkou, je jen důsledkem špatného postupu při výměně fi ltru, kdy neznalý mechanik potřísní agregát olejem. Filtr má přitom šroub na klíč číslo 13, kterým z něj nejdřív vypustíte olej, až poté demontujete celé víko. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Právě kvůli specifické konstrukci krytu filtru, z nějž se nejdřív vypouští olej malým šroubem, jsou v sadě dvě těsnicí gumičky Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Vůz byl zespoda celý slaný. Proti dobře chráněné karoserii si rez neškrtne, ostatní součásti jsou však na tom hůře. Velkorysá dvanáctiletá záruka na neprorezavění se přitom vztahuje jen na lakované díly karoserie. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Vůz byl zespoda celý slaný. Proti dobře chráněné karoserii si rez neškrtne, ostatní součásti jsou však na tom hůře. Velkorysá dvanáctiletá záruka na neprorezavění se přitom vztahuje jen na lakované díly karoserie. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Mechanik Roman Kašpar ukazuje důležitou hodnotu – množství nespalitelného popela ve fi ltru pevných částic. Pokud by pokračoval stávající styl jízdy, řekne si vůz o nový při 225 684 km. Vyjde na 51 476 Kč. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Drobné mlžení světlometů je normální a není to vada. Pokud je uvnitř více vody, bude světlo někde prasklé. Často i malá rána uláme středicí trny v místě, kde přes světlomet přechází nárazník. Drobné mlžení světlometů je normální a není to vada. Pokud je uvnitř více vody, bude světlo někde prasklé. Často i malá rána uláme středicí trny v místě, kde přes světlomet přechází nárazník. Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Škoda Karoq Style 2.0 TDI 4x4 Podvozek za celých 134 000 km nedostal jediný servisní zásah. Geometrie přesto byla zcela v pořádku.

Škoda Karoq se narodila do mimořádně těžké doby. Hned v druhém roce života musela komplet nově homologovat emise, pak přišly výrobní výpadky vinou covidu i čipové krize. A místo nástupce dostaneme elektromobil. Z obyčejného auta je náhle vzácnost, o kterou má cenu se dobře starat.

Karoq se v roce 2017 stal nástupcem modelu Yeti. Proti němu citelně ubral z výstředností, více se však zaměřil na kvalitu, protikorozní odolnost a spolehlivost.

Bezproblémový

Typický majitel základního modelu Yeti 1.2 TSI (77 kW) z let 2009 až 2015 (pozdější modely dostaly novou generaci motoru) má dnes za sebou výměnu rozvodového řetězu (často i dvakrát), boj se zarezlými excentry nastavení odklonu příčných ramen zadní nápravy a po všech investicích často i zjištění, že auto rezaví a žádný krasavec už z něj nebude. Výrobce nepodcenil protikorozní ochranu ani kvalitu plechů, na vině byl sám efektní tvar karoserie s kolmými boky a vystouplými koly, která ostřelovala dveře kamením. Kdo kolem auta nechodí s lupou, všimne si až větších pupenů, trvale řešitelných už jen výměnou dveří. Hezký a dobře jezdící yeti tak ve výsledku často docela zklamal ty, kdo si jej před chalupou v Českém ráji zaparkovali jako jistotu na důchod.

Naopak typický majitel základní Škody Karoq 1.0 TSI (85 kW) zatím nezažil nic než bezproblémový provoz. Že tříválec z řady VW EA 211 je jedním z nejspolehlivějších současných automobilových motorů, to už jsme napsali vícekrát. V případě modelu Karoq je navíc spojen s převody podstatně kratšími než v tehdejších rapidech a fabiích, o kousek zkrácenými i proti octavii. Spojka je zde vždy s dvouhmotovým setrvačníkem, takže rozjezdy jsou snadné i pro ty, kterým už stářím uvadá cit v nohou. Díky těsnému odstupňování je naprosto nečekaná i základní dynamika – když jsme hned v roce 2017 srovnávali tuto verzi se silnějším čtyřválcem 1.5 TSI, byli jsme překvapeni, jak malé jsou rozdíly.

Video se připravuje ...

Verze s pohonem jen předních kol (tedy všechna 1.0 TSI, 1.6 TDI a naprostá většina 1.5 TSI) mají vzadu obyčejnou, vlečenou nápravu, která nemůže mít žádný problém. Ano, jízdní vlastnosti aut s ní jsou takový průměr, co neurazí, ani nenadchne, ale robustní řešení to rozhodně je.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata