Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Ferrari 599 GTB Fiorano je v Praze na prodej za 10,6 milionu. Proč je tak drahé?

Ferrari 599 Fiorano
Ferrari 599 Fiorano
Ferrari 599 Fiorano
Ferrari 599 Fiorano
23 Fotogalerie
Diskuze (9)
Nabízené červené fiorano je asi třikrát dražší, než je u tohoto modelu obvyklé. Důvod vysoké cenovky najdete uvnitř.

V pražském oficiálním zastoupení značky Ferrari jsou aktuálně na prodej dva ojeté exempláře modelu 599 GTB Fiorano. Obě jsou na první pohled stejná, mají červený lak a světlý interiér, jenže pohled do ceníku je zarážející. Zatímco jeden kus se prodává za 3,6 milionu korun, druhý stojí závratných 10.611.000 korun. Proč je jedno z prodávaných aut tak drahé?

Důvod nehledejme ve slavném majiteli nebo netradiční barevné kombinaci, ale v interiéru. Tohle červené ferrari totiž disponuje poctivým fofrklackem, a jak fanoušci supersportů dobře vědí, to už dnes není zrovna běžná záležitost. A nebylo to běžné ani v dobách fiorana, vyráběného mezi lety 2006 a 2012.

Prodávaný exemplář prvně registrovaný v roce 2007 je totiž jedním z pouhých 30 vyrobených fioran, která byla vyzbrojena manuální převodovkou. Prodejce tvrdí, že pouze 10 kusů s manuálem zůstalo v Evropě, ostatní měly podle jeho informací zamířit na americký trh. Zbytek vyrobených fioran, kupé s šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 456 kW, disponovalo šestistupňovou semiautomatickou převodovkou F1 SuperFast.

Červený kousek s 9.800 najetými kilometry je speciální i v tom, že model fiorano bylo vůbec poslední ferrari oficiálně dostupné s manuální převodovkou. Manuál sice dostala ještě pozdější California (prodávaná od roku 2008), automobilka ale postavila pouhé dva exempláře (některé zdroje hovoří až o pěti kusech) tohoto vozu s ručně řazenou převodovkou. A tak se o sériové výrobě nedá moc hovořit...

Budoucnost přitom trend nezvrátí, Ferrari se už k manuálu nehodlá vrátit. „Manuální převodovka je přežitek, který není schopen držet krok se současnými špičkovými technickými řešeními,“ tvrdí technický šéf Ferrari Michael Hugo Leiters. A Ferrari se jako nositel špičkové techniky nechce spoléhat na něco nedokonalého.

Současná silniční ferrari tak koupíte výhradně s dvouspojkovými převodovkami, které vedle manuálu nahradily i dřívější sekvenční skříně. To ale neznamená, že by o starší vozy s manuálem nebyl zájem. V Praze prodávané fiorano s manuální převodovkou se už stává sběratelskou záležitostí, jehož hodnota pouze poroste. Možná by tak těch 10,6 milionu stálo za něj utratit. Nové fiorano totiž na českém trhu v roce 2006 stálo 6,1 milionu, a to už je pěkný nárůst ceny.

Vstoupit do diskuze (9)